Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Twee vraagjes m.b.t. Game 1 en 2!

  1. #1

    Twee vraagjes m.b.t. Game 1 en 2!

    Hey allemaal!

    Ik heb twee vraagjes, en ik hoop dat iemand me hier waardevolle tips kan geven.

    probleempje 1) Wanneer ik met friendly game bezig ben, gaat het het grootste gedeelte van de tijd ontzéttend goed. Ik kan om hem heen huppelen, onverwachtte bewegingen maken, hem overal aanraken, met de leadrope om hem heen zwiepen, naast hem op de grond slaan met touw en cs.. en hij staat er lekker relaxed bij, op rust, af en toe een beetje likken en kauwen en soms ook zijn ding gezellig eruit laten hangen en gapen. Helemaal goed dus. Maar wanneer ik met mijn carrotstick ga aanraken, laat hij het overal toe, maar op zijn hoofd heel moeilijk. Vanmorgen ging ik oefenen, en het lukte prima. Ook zijn oren, neusbrug en het puntje van zijn neus kon ik aanraken. Eindelijk! Rustig doorgeoefend, ook weer tussendoor andere dingetjes gedaan.. maar na een tijdje lijkt het wel alsof hij het ineens niet meer accepteerd, of het gewoon zat is. Hij gaat dan de hele tijd proberen de cs vast te pakken met zijn tanden. Zodra ik hem richting voorkant-paard beweeg, probeert hij hem vast te happen. Één keer toegelaten, om te zien wat hij nou precies wilde. Hij pakte hem dus gewoon vast, speelde er even mee en liet hem toen weer op de grond vallen. Niks bijzonders. Maar wat is dit ? Waarom doet hij dit en hoe ga ik het tegen ? Is het omdat hij het zat is ? Als hij het zat is; ik moet toch wel blijven oefenen totdat hij het helemaal goed vind, en de cs 100% accepteerd ?

    probleempje 2) Als ik bij het porcupinen druk geef op bijvoorbeeld zijn schouder, om zijn 'voorhand' te laten wijken, ontwijkt hij de druk wel, maar op een verkeerde manier. Hij gaat niet opzij, maar naar voren of naar achter. Of hij draait. Eigenlijk doet hij alles om de druk te ontwijken, maar niet datgene waar ik om vraag. Naast een hek zetten zodat hij niet naar achter/voor kan heb ik al geprobeerd, dan draait hij dus gewoon zijn kont weg. Wat moet ik doen, druk blÃ*jven geven, net zolang tot hij opzij gaat i.p.v. naar voren of achteren / draaien ? Heeft er iemand tips ?
    Edit: ik sta wel op de goede plaats. Precies naast de schouder en niet net iets schuin ervoor/erachter. Dat zei iemand, misschien wel handig dat ik het hier ook even bijzet om verwarring te voorkomen.

    Alvast ontzettend bedankt !

  2. #2
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: Twee vraagjes m.b.t. Game 1 en 2!

    Hoi!

    Hm, bij Friendly game denk ik eerder aan 'dominance'. Ik denk dat je de Friendly Game een beetje moet inkorten. Niet altijd over zijn hele lichaam tot hij 't zat is en zich begint te vervelen. Doe nu eens zijn hals, speel dan een paar games, doe dan met de string over z'n rug, ff laten rusten, dan over z'n hoofd,...Zodat hij zich blijft afvragen 'Waar zou ze nu Friendly game doen?' en niet 'Oh gut, daar is mevrouw Friendly Game weer.. '

    Met Porcupine zou ik idd gewoon doorgaan tot hij wel de goede stap zet. "Reward the slightest try!' Dus zodra hij een stapje zet, meteen alle druk weg en belonen.
    Het is wel goed dat hij Ã*ets probeert, dus 'don't make him feel bad for it.' Ga rustig door je fases en take the time it takes.
    Als het echt niet lukt moet je misschien gewoon de porcupine laten rusten en doorgaan met de andere games. Als het beter lukt met de Driving Game lukt de Porcupine misschien ook beter.

    Succes!
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  3. #3
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: Twee vraagjes m.b.t. Game 1 en 2!

    Het eerste wat in mij opkomt is dat je je friendly game te lang doet... Het zou kunnen dat je paard het inderdaad wat saai vind. Als alternatief zou'k verder gaan met de rest van de games en tussen de games door opnieuw een friendly game aanbieden. Zorg voor voldoende afwisseling.

    Wat betreft jou tweede probleem. Ik had dat probleem in het begin ook met casandra. Als ik nu porcupine geef 'k druk net achter haar kaken met m'n ene hand en op het schouderblad met m'n andere hand. Meestal wijken ze dan wel. Als je paard in het begin een héél grote ronde draait is dat niet erg hoor. Dat betert wel na een tijd als ze doorkrijgen wat de bedoeling is. Ik had in het begin héél erg het gevoel dat ik meer liep dan mijn paard en dat was ook zo. Maar toen 'k verder ging in mijn games en die porcupine wending om de achterhand (verplaatsen van de voorhand dus) ook ging toepassen in mijn andere games, merkte ik vanzelf dat het steeds beter ging. Heel waarschijnlijk is de druk die je geeft te groot. Maar hoe verder je raakt in je pakketten ga je vanzelf leren verfijnen.

    Het is niet erg als in level 1 niet alles netjes gaat... In level 2 ga je hier verder aan werken.

  4. #4

    Re: Twee vraagjes m.b.t. Game 1 en 2!

    Horsefreakje, heel erg bedankt voor je reactie! Ik ga je tips gebruiken, de afwisseling-tip die willeke ook noemt ga ik zeker toepassen, denk dat dat zeker helpt. Ik was daarover niet helemaal zeker, omdat in de pocketguide wel staat dat je het tussen de andere games door moet doen, maar ook staat er; als je deze game kunt, kun je doorgaan met de porcupine. Maar we kunnen het ook. Want in principe kan alles, alleen na een tijdje gaat het niet zo meer..

    willeke, ook jij bedankt voor je tips ! Ik ga daar ook zeker mee aan de slag !

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •