Hey allemaal!
Ik heb twee vraagjes, en ik hoop dat iemand me hier waardevolle tips kan geven.
probleempje 1) Wanneer ik met friendly game bezig ben, gaat het het grootste gedeelte van de tijd ontzéttend goed. Ik kan om hem heen huppelen, onverwachtte bewegingen maken, hem overal aanraken, met de leadrope om hem heen zwiepen, naast hem op de grond slaan met touw en cs.. en hij staat er lekker relaxed bij, op rust, af en toe een beetje likken en kauwen en soms ook zijn ding gezellig eruit laten hangen en gapen. Helemaal goed dus. Maar wanneer ik met mijn carrotstick ga aanraken, laat hij het overal toe, maar op zijn hoofd heel moeilijk. Vanmorgen ging ik oefenen, en het lukte prima. Ook zijn oren, neusbrug en het puntje van zijn neus kon ik aanraken. Eindelijk! Rustig doorgeoefend, ook weer tussendoor andere dingetjes gedaan.. maar na een tijdje lijkt het wel alsof hij het ineens niet meer accepteerd, of het gewoon zat is. Hij gaat dan de hele tijd proberen de cs vast te pakken met zijn tanden. Zodra ik hem richting voorkant-paard beweeg, probeert hij hem vast te happen. Één keer toegelaten, om te zien wat hij nou precies wilde. Hij pakte hem dus gewoon vast, speelde er even mee en liet hem toen weer op de grond vallen. Niks bijzonders. Maar wat is dit ? Waarom doet hij dit en hoe ga ik het tegen ? Is het omdat hij het zat is ? Als hij het zat is; ik moet toch wel blijven oefenen totdat hij het helemaal goed vind, en de cs 100% accepteerd ?
probleempje 2) Als ik bij het porcupinen druk geef op bijvoorbeeld zijn schouder, om zijn 'voorhand' te laten wijken, ontwijkt hij de druk wel, maar op een verkeerde manier. Hij gaat niet opzij, maar naar voren of naar achter. Of hij draait. Eigenlijk doet hij alles om de druk te ontwijken, maar niet datgene waar ik om vraag. Naast een hek zetten zodat hij niet naar achter/voor kan heb ik al geprobeerd, dan draait hij dus gewoon zijn kont weg. Wat moet ik doen, druk blÃ*jven geven, net zolang tot hij opzij gaat i.p.v. naar voren of achteren / draaien ? Heeft er iemand tips ?
Edit: ik sta wel op de goede plaats. Precies naast de schouder en niet net iets schuin ervoor/erachter. Dat zei iemand, misschien wel handig dat ik het hier ook even bijzet om verwarring te voorkomen.
Alvast ontzettend bedankt !
Bladwijzers