Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 27

Topic: De Nederlandse Vereniging Bitloos Paardrijden

De Nederlandse Vereniging Bitloos Paardrijden

Jippieee...ik mag het zeggen...eindelijk...
    Een tijdje terug deed ik een oproep hier voor foto's van mensen welke bitloos paardrijden. Nu wel hiervoor was het.
    Mijn dank voor de gene die foto's gestuurd hebben!!
    We hebben veel overleg gehad een site opgebouwd en vandaag gaan we definitief de lucht in en je kan LID worden.
    Van een diverse mensen heb ik foto's gekregen, een aantal staan op de site, zij krijgen via de site beheerder nog een berichtje. Of heeft het misschien al gehad? Anders nogmaals dank namens mijzelf, tenslotte heb ik de oproep gedaan.
    Alle informatie kan je vinden op de site.
    We hopen diverse activiteiten te gaan organiseren voor leden. In het begin zullen dit demo's zijn. In welke vorm dan ook, wel allemaal bitloos natuurlijk. Zowel onder het zadel, als mennen, lange lijnen, enz..enz..
    Op horse event zijn we in elk geval met mennen aanwezig naw op zaterdag, dan is het de mendag. Op paard en koets zullen we ook zeker een poging wagen om een bekende menner over te halen om bitloos te proberen. Zoiets als vorig jaar ook gedaan is...

Ook gaan we een soort van hoofdstellen bank opzetten, alleen voor leden, hier kan je een hoofdstel aanvragen om te testen of het geschikt is voor jou en je paard. Deze kan je voor een bepaalde tijd lenen is het niks dan probeer je een ander net zo lang totdat je iets hebt gevonden wat helemaal jou "ding" is. Zodat je geen verkeerde aankopen hoeft te doen, of bang bent geld uit te geven aan iets wat misschien helemaal niet geschikt is voor jou en je paard/pony zodat je een wel overwogen aankoop kunt doen.
    Deze hoofdstellen bank is nog niet van start, nog in oprichting, mochten er mensen zijn die een hoofdstel over hebben, er vanaf willen of beschikbaar willen stellen kunnen zich melden via de site. Als we het eens kunnnen worden over het verkoop bedrag dan komt het hoofdstel in de leenbank terrecht.
    We zoeken diverse soorten hoofdstellen van een touwtje tot hackamore van een bosal tot crossrope, een zo'n breed mogelijk assortiment.

Dus voelt iemand zich aangesproken en wil graag LID worden, meld je dan nu aan!! Zodat we in de toekomst veel leuke dingen kunnen gaan organiseren.

groetjes namens
    Het bestuur van de NVBP

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re: De Nederlandse Vereniging Bitloos Paardrijden

En waar vind ik jullie site?

Mijn gedachten Marja

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    3

oooh waw! zo cool!!!!
    Die activiteiten die jullie gaan organiseren, is dat zowel in België als in Nederland?

Ben ook benieuwd naar de website! Linkje?
    Heb een beta biothane hoofdstel thuis da'k niet gebruik (verstelbaar van maat cob tot een kleine full), een combinatie bit-hoofdstel/sidepull (eventueel als je nog de bijbehorende gespjes aankoopt kan je er ook een crossrope bridle van maken... maar die bijbehorende gespjes heb 'k dus niet) En ik heb nog een lederen crossrope bridle maat cob thuis

Omdat het voor een goed doel is wil 'k ze je wel beschikbaar stellen voor een prijsje als je geïnteresseerd zou zijn.

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Heel leuk iniatief! Ben benieuwd naar de site!

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Ikke ook ikke ook Ik ga zeker lid worden
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

haha muts dat ik was, vergeet de link er bij te zetten, kwam hier achter toen ik al bij de paarden was...dus eerst rijden daarna foutje herstellen..hihi
    bij deze dus http://www.bitloos.nl

Actief Forumlid Kenshin's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Prachtig! Heb hem al geïnventariseerd... Veel succes met dit initiatief.
    Is dit ook voor de Belgjes??
    Docendo discimus

tuurlijk..hihi...de buren zijn ook welkom...
    alleen de activiteiten zijn wel in Nederland...een demo is nog wel haalbaar in Belgie maar de rest?? poehh....misschien in de toekomst?? Je weet maar nooit.

Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Ik heb een mailtje gestuurd om lid te worden
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Het is misschien allemaal heel paardvriendelijk bedoeld, dat bitloos, maar ik krijg er toch een beetje een naar gevoel van. Namelijk dat sommige mensen "bitloos rijden" als een doel op zich zien. Ik als "dressuurmuts" ben zo vaak met bewijzen om mijn oren geslagen over hoe slecht het is om een paard met een holle rug te laten lopen en dan ook nog eens met een ruiter erop ! Ik ben absoluut niet tegen bitloos, maar dan moet je je paard met een bitloze optoming wel correct kunnen laten lopen en er zijn er niet veel die dat kunnen. Ik heb wat foto's bekeken op de site "bitloos" waarop een aantal paarden te zien zijn die weliswaar bitloos gereden worden, maar wel met een holle rug lopen met een behoorlijk zware ruiter op zijn rug ! Eerlijk gezegd vind ik dat veel erger om te zien dan een paard wat met een vriendelijk trensje gereden wordt, maar die wel correct loopt !!

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

helaas zijn er nog veel meer mensen die met bit rijden en een volkomen scheef paard hebben....

Zowel met als zonder bit is het goed lichamelijk trainen van een paard een kunst opzich....als je maar genoeg je best WILT doen is het vast met beide mogelijk!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Deze vereniging is absoluut NIET tegen het bit!! Het wil graag zien dat bitloos geaccepteerd wordt als volwaardig "materiaal" waarmee je met je paard kunt communiceren. Dus een alternatief naast het bit, voor de gene die dit graag zouden willen. Sommige misschien min of meer gedwongen zijn door medische omstadigheden en daardoor dus bitloos gaan rijden. Er zijn nl ook mensen die graag een wedstrijdje zouden willen rijden, bitloos wel te verstaan, maar dit tot op heden niet "mogen" van de KNHS. Wij willen proberen dit in de toekomst mogelijk te maken. Bij voldoende leden wordt het mogelijk om wedstrijden te organiseren incl jury etc. Zo kan men gezammelijk activiteiten ondernemen op een gezellige en onafhankelijke manier.
    snapie??
    Voor mensen die twijfelen een beetje op gang te helpen en te laten zien welke mogelijkheden er zijn, ze laten uitproberen zonder daarbij op toren hoge kosten te jagen en een goed hoofdstel op hun gemak kunnen kiezen om dit later evt aan te schaffen. Een agenda met daarin alle clinic's demo's cursussen welke met bitloosrijden/mennen te maken hebben van allerlei soorten bedrijven in Nederland (en belgie voordat de buren boos worden )) Een soort van centraal punt voor al je vragen.

We zijn er niet om iemands rijstijl te bekritiseren, en nogmaals we zijn niet tegen het bit!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Okay, dan zijn we het met elkaar eens ! De KNHS houdt er inderdaad belachelijke regels op na wat betreft de uitrusting om wedstrijden te mogen rijden ! Is het ook nog steeds zo dat je vanaf een bepaalde klasse met sporen MOET rijden ? Ik heb mijn paardje nog een hele tijd met zo'n leren bitje gereden, nou zelfs daar mag je geen wedstrijden mee rijden ! Succes met jullie vereniging !

Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Jep, in de M-klasse móet je met sporen rijden, zodat de jury beter kan zien dat je je benen goed stil houd, en kuithulpen geeft ipv vaak met je hiel/spoor. Tsja... Voor mij geen sporen.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten