Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 25

Topic: [L1] wat vraagjes over porcupine

  1. #1
    Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Culemborg
    Berichten
    1.987

    [L1] wat vraagjes over porcupine

    Ik vraag me dus weer een hele boel af .

    Bij de procupinegame loopt niet alles op rolletjes. Ik ben gisteren gewoon gestopt omdat ik niet wist wat ik moest doen. Als ik zijn achterhand wil laten wijken voor druk ging dat eerst wel (met tegenzin maar uiteindelijk reageerde hij op fase 2 ). Maar nu komt hij met zijn voorhand naar me toe als ik zijn achterhand wil laten wijken. Ik weet niet of ik dan de druk moet aanhouden om toch écht zijn achterhand te laten wijken, of moet stoppen omdat er een reactie is.

    En als ik zijn voorhand wil laten wijken heeft hij ook weer een leuk kunstje bedacht. Hij gaat niet hangen maar gewoon mijn kant op lopen zodat de stick plat tegen zijn hals komt te liggen. Moet ik dan acheteruit lopen om nog druk uit te kunnen oefenen? Dat deed ik wel steeds maar het leek me een beetje gek, dan ga ik voor hem aan de kant.

    Ik heb soms echt het gevoel dat ik een beetje dubiel sta te porren met een stokje . (voorbijgangers kijken soms ook vreemd op ) Ik probeer wel heel "actief" (weet even niet hoe je dat moet zeggen) te kijken en echt gericht zijn op hetgeen ik wil laten wijken.

    Wie heeft er wat tips?

  2. #2
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Baarn
    Berichten
    311

    Re: [L1] wat vraagjes over porcupine

    Hmm... Karianne ( MafHaf ) had ook dat probleem dacht ik. Ik heb dat nooit gehad dus ik zou het eigenlijk niet weten. Je kunt het haar even vragen. Verder stond er ook iets over achterhand wijken waarbij de voorhand meegaat in topic Falling leaf bij new excercises. Moet je maar even kijken!

  3. #3
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.757

    Re: [L1] wat vraagjes over porcupine

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door shetfan
    Maar nu komt hij met zijn voorhand naar me toe als ik zijn achterhand wil laten wijken. Ik weet niet of ik dan de druk moet aanhouden om toch écht zijn achterhand te laten wijken, of moet stoppen omdat er een reactie is.
    Als hij zijn voorhand naar je toe brengt, wijkt de achterhand dan tegelijk of blijven de achterbenen gewoon op hun plek staan? Als hij wel wijkt met zijn achterhand, dan begrijpt hij dus wel dat druk op de achterhand wijken betekent. In dat geval zou ik het een paar keer zo doordoen, en na een paar keer pas ophouden met druk uitoefenen zodra je paard een keer een stapje met de achterhand heeft gezet zónder de voorhand naar je toe te brengen.
    Als hij alleen maar zijn voorhand verplaatst en niet zijn achterhand, dan moet je niet stoppen maar juist doorgaan, tot hij zijn achterhand verplaatst. En dat hoeft in het begin maar een heel klein beetje te zijn, als hij er maar aan dénkt zijn achterhand te verplaatsen, dan stop je al. Dan vraag je een half pasje, dan een heel, en zo verder.


    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door shetfan
    En als ik zijn voorhand wil laten wijken heeft hij ook weer een leuk kunstje bedacht. Hij gaat niet hangen maar gewoon mijn kant op lopen zodat de stick plat tegen zijn hals komt te liggen. Moet ik dan acheteruit lopen om nog druk uit te kunnen oefenen? Dat deed ik wel steeds maar het leek me een beetje gek, dan ga ik voor hem aan de kant.
    Je hebt het hier nog steeds over de porcupine game neem ik aan? In dat geval zou ik wel mee naar achteren lopen als het echt niet anders kan, maar wel de druk op de stick hetzelfde proberen te houden. Hou hem dus zo dat hij niet plat tegen zijn hals komt te liggen. Zodra je paard ophoudt met tegen de druk in te gaan, stop je en beloon je hem (aaien). Na een paar keer stop je pas zodra hij erover denkt van je druk weg te gaan, en na nog een paar keer stopje pas zodra hij een pasje opzij doet.
    Je gaat dan inderdaad in het begin wel even voor hem aan de kant, maar het helpt hem niet om van de druk af te komen dus hij zal al snel op zoek gaan naar andere oplossingen.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door shetfan
    Ik heb soms echt het gevoel dat ik een beetje dubiel sta te porren met een stokje . (voorbijgangers kijken soms ook vreemd op ) Ik probeer wel heel "actief" (weet even niet hoe je dat moet zeggen) te kijken en echt gericht zijn op hetgeen ik wil laten wijken.
    Dat had ik ook in het begin, en nu soms nog wel eens als ik wat nieuws probeer te doen (zoals het werk met de lasso). Niks van aantrekken, gewoon je ding blijven doen en lekker vooruitgang boeken.

  4. #4
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: [L1] wat vraagjes over porcupine

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door shetfan
    En als ik zijn voorhand wil laten wijken heeft hij ook weer een leuk kunstje bedacht. Hij gaat niet hangen maar gewoon mijn kant op lopen zodat de stick plat tegen zijn hals komt te liggen. Moet ik dan acheteruit lopen om nog druk uit te kunnen oefenen? Dat deed ik wel steeds maar het leek me een beetje gek, dan ga ik voor hem aan de kant.
    Dit probleem had ik ook. In vind het wijken van de top van zone 2 met de carrotstick ook een beetje kansloos. 1 keer met zn hoofd zwaaien en borus was die stick kwijt, en dat wist hij maar al te goed. Ik leerde dus eigenlijk hem met zn hoofd te zwaaien wanneer en druk van de carrotstick op de top van zone 2 komt, want als ie dat doet is hij de druk kwijt. Het werd ook steeds erger tot hij nijging kreeg tot stijgeren.
    Wanneer ik het met mn hand deed, ging het perfect. Daarom heb ik dit onderdeel maar geskipt. Het wijken voor de carrotstick is in de eerste instantie om te voorkomen dat je paard je niet gaat bijten.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  5. #5
    Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Culemborg
    Berichten
    1.987

    Re: [L1] wat vraagjes over porcupine

    Bedankt voor de reacties, ik heb er echt wat aan!

    Ik heb vandaag (in wind en regen ) weer even geoefend en het ging wel weer. Hij keek steeds alsof hij me met huid en haar wilde opeten, maar hij heeft het niet gedaan. (ik deed steeds mijn ellebog omhoog als hij een bijtpoging deed, dat is toch goed?)
    Ook had hij vandaga ineens interesse voor de stick; de hele tijd met zijn lippen eromheen en ermee spelen .

    Heel gek is dat; als ik porcupine doe wordt hij heel chaggerijnig maar als ik dan wegloop komt hij me wel steeds achterna om te knuffelen. En dus gingen we even jolig doen, het waaide hard dus hij was nogal gek aan het doen en ik ging keihard langs de bakrand rennen.... En stoppen ....en de andere kant op en hij ging precies met me mee (bokkend en ruftend; ik heb hem nog geen manieren bijgebracht ). Daarna nog even wet gefriendlyd en weer bij z'n hooi gezet (waar hij mijn shet aanviel en vervolgens over haar heen ging staan, dat mormeltje heeft ook wat te verduren )

    Kortom; ik heb er wel weer een goed gevoel over!

  6. #6

    Re: [L1] wat vraagjes over porcupine

    Je elleboog omhoog bij een bijtpoging is prima, en als je het met ritme doet, dus ene tweje drieje met je elleboog, dan is het nog beter. Soort aerobics: elleboog twee drie vier (doe zelf de muziek erbij )

    May the horse be with you!

  7. #7
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: [L1] wat vraagjes over porcupine

    haha bij hardnekkige ponies als borus mag je er eerder een hardcore deuntje bij verzinnen
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  8. #8

    Re: [L1] wat vraagjes over porcupine

    Bij Lodash (zo'n gevoelige arabier haha) helpt het eigenlijk ook niet zo goed, boeit hem niet zo. Met de meeste andere dingen is hij echt heel licht, maar bijten vindt hij ZO leuk, daar heeft hij wel wat voor over. En hij vindt het leuk dat jij gaat bewegen.... dat ook nog eens.

    May the horse be with you!

  9. #9
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: [L1] wat vraagjes over porcupine

    Ja dat doet borus ook Hij stort zich vol enthousiastme op me als de de elleboogblock probeer toe te passen. Het moedigd hem waarschijnlijk gewoon aan om door te gaan.
    Op het moment heb ik maar toegegeven en ontwijk zn bijtpogingen, maar soms ben ik er zat van (een woeste fase4 ga ik het maar even noemen) maar dan houd hij er ook mee op voor het eerstkomende half uurtje
    Hoe los jij dit op karianne?
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  10. #10
    Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Culemborg
    Berichten
    1.987

    Re: [L1] wat vraagjes over porcupine

    Mag je eigenlijk ook je carrotstick gebruiken als block? Misschien niet altijd nodig, maar als je een jolige lomperik achter je aan hebt ben je wel wat afschrikwekkender met een stick .

  11. #11

    Re: [L1] wat vraagjes over porcupine

    Lodash bijt vooral uit speelsheid, wat niet wil zeggen dat je vel er nooit tussen zit. Niet goed dus. Wat aardig helpt bij hem is de volgende volgorde van acties:
    hij bijt in mij, ik doe porcupine achterhand 360 graden. Dat vindt hij niet speciaal leuk, dus hij concludeert dan dat bijten niet zo leuk is. Ik ben dan dus 0% boos, het is gewoon een gevolg van zijn bijten. Zoiets kun je doen. Wel even volhouden, het gedrag is natiuurlijk niet na een rondje porcupine over. Kies een oefening hioervoor die je paard al wel kan, maar niet speciaal vreselijk leuk vindt. Voor het ene paard is dat yoyo, voor de ander sideways, maakt niet uit, maar iets wat hij liever niet dan wel doet.

    . En hoe meer respect je met alle games krijgt, hoe minder hij zal gaan bijten...

    Wat daarbij natuurlijk niet helpt, is dat hij in de wei de hele dag elke dag enorm succes heeft met in iedereen (en huh dekens) bijten. Dus hij doet het steeds opnieuw.

    May the horse be with you!

  12. #12
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: [L1] wat vraagjes over porcupine

    Borus bijt ook uit speelsigheid, en vooral als ik aan het poetsen ben. Gelukkig blijft hij tijdens het grondwerken van me af, omdat ik alles in de strijd gooi om mn bubbeltje te houden
    Maar misschien kan ik tijdens het poetsen hem achterwaards laten gaan dmv porcupine zone 1. Ga ik proberen!!
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  13. #13
    Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Culemborg
    Berichten
    1.987

    Re: [L1] wat vraagjes over porcupine

    En jawel ik heb weer een vraag .
    Vandaag weer lekker bezig geweest, maar hij had er niet zo'n zin in. Hij liep steeds van me weg. Moet ik hem dan stoppen? Of het touw gewoon korter nemen? In het boekje staat namelijk dat je het touw nooit voorbij de helft zegmaar mag pakken. Maar een paard wat tijdens het oefenen de hele tijd om je heen aan het ijsberen is is ook niet echt handig .

  14. #14
    Actief Forumlid werner's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2004
    Locatie
    Duffel (België)
    Berichten
    164

    Re: [L1] wat vraagjes over porcupine

    Ook nog een vraagje dat van toepassing is bij alle games:

    Van zodra je reactie krijgt op de druk lossen/stoppen en aaien/belonen.
    Hoe onderhoud je dan de beweging? Bvb bij porcupine achter- of voorhand: als ze wijken, moet je comfort geven, maar hoe doe je ze dan tegelijkertijd verder wijken???

    Even in de war
    Als je altijd doet wat je gedaan hebt, krijg je altijd wat je gekregen hebt...

    Mensen die ergens in slagen zijn dromers die hebben blijven doorzetten...

  15. #15
    Actief Forumlid Naepir's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    287

    Re: [L1] wat vraagjes over porcupine

    Ik denk (!) dat je terug moet gaan naar fase 1. Maar weet dit niet zeker, dus even afwachten wat de experts zeggen

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •