Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 16

Topic: Ons nieuwe paleis

Ons nieuwe paleis

Vandaag de afrastering neergezet en foto's gemaakt, morgen malik verhuizen!!

het was 4 uur werk voor 1 ha met 2 man maar dan heb je ook wat

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Re: Ons nieuwe paleis

Netjes! Ik ben benieuwd wat Malik ervan gaat vinden! Krijgt hij ook een maatje?

Ja zijn half zus shanani van helene (fokker van malik en shanani) komt bij ons, helaas staat hij de eerste week alleen... heel jammer maar kon niet anders... anders moest ik voor een week nog 160 euro betalen bij mijn vorige stal en dat zag ik niet echt zitten...

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Woow, met recht een paleisje! Mooi hoor.

Kunnen ze hier in de zomer en winter staan?
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Jup, ik heb de wei opgesplitst in een groter en een iets kleiner deel en het kleinere deel is voor de winter...

Dit omdat het gras enorm hoog staat zoals jullie kunnen zien en ik geen zin heb in enge ziektes bij de paarden. Daarbij zijn Malik en Shanani allebei 100% arabier en te veel eten is te veel pit, niet fijn voor helene en mij, vliegen we door de lucht heen zeg!!

Ook om te veel kapot gelopen gras te voorkomen in de winter.

Ook had ik met de eigenaar van het paleis overlegd en als Seres de andere arabier van helene terug is volgend jaar mag die waarschijnlijk er ook bij, ben super blij daarmee

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    3

super!!!! Ben echt blij voor je dat je toch een stukje wei gevonden hebt! Maareuh die groene draad zou'k toch in de toekomst vervangen door witte zodat ze de draad echt goed kunnen zien...

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Ziet er goed uit joh!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007

Ziet er goed uit!
    En arabieren worden echt niet pittiger van gras hoor volgens mijn ervaring.
    Lang gras wat al zaad gevormd heeft is trouwens prima voor paarden. En als je het neit vertrouwd kan je altijd eerst nog laten hooien ofwel met strookbegrazing werken in het begin.
    Succes met de verhuis!

ik had juist groen gepakt omdat malik raar genoeg voor groene draad wel op tijd stopt en door wit heenloopt...
    dit uit een mindere ervaring bij zijn vorige stal.

o ja merkte bij malik wel verschil toen hij van zijn 1e adres naar zijn 2e ging verhuizen (amper gras-hoog gras)
    een week lang ofzo was hij niet goed in handen te houden.. dus vandaar

Wat een prachtig stulpje heb je daar voor malik! Echt gaaf! Ik hoop dat die boompjes het overleven. Als je Enya en Amy erin los zou laten waren ze zó gesloopt

ja had het met de eigenaar overlegd dat ik dacht dat de paarden de arme boompjes wel zouden aanvallen maar hij schijnt het gewend te zijn... en o o o wat wordt malik verwend!!

er staat een heerlijke appelboom op voor de perdjes dus dat wordt snoepen, en voor de mensen een pruimen en perenboom... yummie

Dat ziet er goed uit! Wauw!

Kleine tip... op de hoeken zou ik er vaste palen in zetten als ik jou was....

Het ziet er een prachtig stuk weiland uit! Hopelijk staat er genoeg stroom op de draad want mijn peerdjes zouden er zo onderdoor gaan... (als het gras eerst is opgegeten natuurlijk... )
    Don't dream your life, live your dream!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Mooi idyllisch weitje heb je daar zeg!
    Blijven die paaltjes voor permanent staan? in dat geval zou ik houten palen slaan hoor. Dat is een stuk steviger voor over het draad leunende of schrikkende paarden. Ik zet regelmatig een stuk af met tijdelijke afrastering, maar hier gaan ze bijna altijd doorheen, ondanks dat er stroom op staat.
    1 draadje is voor vreetmonsters zoals Shanna echt veel te weinig. Voor Damat heb ik nu tijdelijke afrasterin van 3 draden, 1,4m hoog!!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten