Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 16

Topic: Mest probleem!

Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    34

Mest probleem!

Omdat bij ons de paarden snachts een paar uurtjes op stal staan voor de gemoedrust van mijn medestalpersoon hebben we natuurlijk ook mest uit de stallen..wij gooide dit altijd illegaal langs de kassen, maar daar begint het echt heel aardig vol te liggen, dus moet er een oplossingen komen.

wij hebben al verzonnen:
    -aanhangwagen (is wel veel sjouwwerk als je hem zelf leeg moet gooien!)
    - mestplaats maken en leeg laten halen maar kost wel aardig wat

(zelf weg brengen is gratis!)

Hoe doen jullie het met de mest ( ookal zullen jullie die nie veel hebben omdat de paarden natuurlijk eigelijk alleen maar buiten lopen!)

Groetjes ANouk
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Re: Mest probleem!

Bij ons op stal staat een mestkar en die wordt wekelijks leeggemaakt op de mesthoop iets verderop. Die wordt dan om de zoveel tijd opgehaald door een firma. Niet echt te vergelijken met jou situatie,want bij ons staan er 10 paarden.

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    34

Wat moet ik me bij de mestkar voorstelle?:P(A) ziet dat er uit als een aanghanger?
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Aangemeld
    Aug 2006

Het is een grote bruine aanhangwagen. Alleen een jeep kan hem vervoeren,voor een gewone auto weegt hij te zwaar. Ik kan straks een foto maken als je wilt

Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    34

en die kan kiepen ofzo? dat je hem nie hoeft leeg te scheppe?
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Ik denk dat je het beste een mesthoop kunt maken en die een keer in het jaar kunt laten weghalen. De kosten daarvan zijn beduidend lager dan de boete die je zou kunnen krijgen voor illegaal mest storten! (Bodemvervuiling etc.)
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Aug 2006

Onze kar kan kiepen,maar hoe het bij ons op stal zit ivm de mest kan je met jou situatie totaal niet vergelijken. Ik denk dat Marianne haar oplossing een hele goede is! Zo zou ik het zelf doen moest ik in jou plaats zijn.

Hey,

Zelf een mestfaalt maken die 1x per jaar wordt leegehaald lijkt me in jouw geval de beste optie.

Er gelden voorschriften voor een mestplaats om bodemvervuiling te voorkomen. Bij sommige gemeenten is er zelfs een vergunning voor nodig. Vraag dit dus goed na om problemen te voorkomen.

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

Forumlid eelste's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Bij ons gaat de mesthoop altijd over de tuin heen... Paardenmest is niet zo heel erg goede mest, maar het is voor ons altijd beter dan niets (of kunstmest).
    Geduld, de windmolen wijkt nooit van zijn plaats om de wind te vangen.

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Op mijn vorige pensionstal mesten we één keer per week uit (5 stallen met stro) dit ging op aanhanger en brachten we weg (idd ook gratis, compostbedrijf van de buren). Werkte prima op die manier. Twee keer rijden (was niet zo'n grote aanhanger) en in 2 uur was alles weer schoon (incl uitmesten en opstrooien)
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Ik heb vijf paarden. Paarden staan 's nachts op stal en er ligt ook de mest van de weide. 1X per jaar komt een landbouwbedrijf dat ophalen en kost me 200 euro.
    Don't dream your life, live your dream!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2007

Ik ruim de mest uit schuilstal en de paddock, wordt op 2 bergen op de weide gegooid. De oudste berg wordt geleidelijk aan leeggehaald (gecomposteerd ruikt die zelf niet meer, gewoon lekkere rulle aarde) door diverse oudere mannetejs uit de buurt met een moestuin en voor onze eigen tuin. Nu en dan wordt het toch te veel en komt een boer het ophalen, de zelfde waar ik ook hooi van koop. Kost me dan ongeveer 20 euro, gewoon vergoeding voor zijn werkuren.
    Als je niet te veel paarden hebt is wormenmest maken ook een optie, met speciale compostwormen.

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Nu staan hier de paarden altijd buiten en hebben we geen mestprobleem.

Voorheen brachten we het bij een boer om de hoek eens in de zoveel manden. Daar mocht het gratis naartoe. Dan hoef je dus ook niet elke week te gaan rijden.

Ik weet dat een vriendin van mij het op liet halen door de gemeente 2 keer per jaar en zij betaalde hier bijna niets voor. Het moest in een grote container en dan werd deze opgehaald en geleegd.

Actief Forumlid annebe's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2004

Ik had op mijn vorige landje 3 paardjes staan, met het zelfde probleem.
    We hebben een soort mestbak gemaakt en ik ben met de hand heeeeeeeeeel veel compost wormen gaan zoeken en deze erbij gegoeid...
    Nu is de helft al gecomposteerd (in een half jaartje tijd) en de gecomposteerde aarde kun je weer op je land gooien.
    Ze noemen het niet voor niks het zwarte goud.
    Be a realist,
    Remain a dreamer

Je kunt ook een grote groene container bestellen (je hebt namelijk nog een grote versie als de normale groene container), dat ga ik namelijk ook doen. Ik weet niet hoeveel paarden je hebt, als het er niet teveel zijn is dit een prima oplossing.
    "Vrouw zoelt prins. Paard geen bewaar."

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten