Pagina 3 van de 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 80

Topic: Parelli heeft nieuwe DVD's uit!

  1. #31

    Re: Parelli heeft nieuwe DVD's uit!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Eh... hoe bepaal je dan eigenlijk wat je paard is?
    Ik zou in ieder quadrant wel stipjes kunnen plaatsen.. variërend van mild naar heftig. Wat geeft dan de doorslag dat je paard het meeste weg heeft van één van de vier keuzes??

    Beetje blond wellicht maar 't is nog vroeg op de dag..
    Ik citeer mezelf maar even omdat iedereen mijn vraag negeert en zo uit beeld verdwijnt - wil iemand het mij uitleggen?
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  2. #32

    Re: Parelli heeft nieuwe DVD's uit!

    Hoe het moet weet ik niet, maar ik heb gewoon een stippie gezet bij elke eigenschap die erg van toepassing is, gegradeerd naar de mate. Bij Lodash verschijnt dan een moderate tot extreme VELD in vak LB extrovert, plus een aardig aantal (inmiddels gelukkig moderate, minder extreme) kruisjes in RB extrovert.

    Als je gewoon stippies zet bij met name eigenschappen/acties van je paard, dan krijg je een soort veld dat duidelijker aftekent.

    Bij Susan tekent zich een gevulde onderste helft af.

    Gewoon invullen!

    May the horse be with you!

  3. #33

    Re: Parelli heeft nieuwe DVD's uit!

    Thanks!!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  4. #34
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Parelli heeft nieuwe DVD's uit!

    Aaah els, heb je gewoon gelijk die hele box gekocht, ben heel jaloers als je langs die van buitenrijden komt, roep even of die boeiend is
    Tas gaat van rb extrovert naar lb introvert, klopt ook zeker met dat ze enorm te motiveren is met eten.
    Ik vind het echt leuk, het is echt een rond cirkeltje geworden, heel duidelijk
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

  5. #35

    Re: Parelli heeft nieuwe DVD's uit!

    Ik heb bij bijna ieder in te vullen hokje zitten twijfelen .. behalve schoppen, bijten, en catatonisch hebben mijn paarden van de meeste andere punten wel een beetje of meer. Dat vind ik ook goed. Ze zijn zichzelf en laten zich niet in een hokje stoppen!
    Daar hou ik van. Dat stelt eisen en blijf je wakker bij.
    Snap die behoefte van 'hokjes stoppen' ook niet zo. Niets veranderlijker dan een paard.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  6. #36
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: Parelli heeft nieuwe DVD's uit!

    *print chart, zet puntjes* en de uitslag is...

    LB extrovert en een paar puntjes in het geel van LB introvert, goh... verassend dat er aan de RB helft slechts 2 puntjes bij gemiddeld kwamen en de rest in de milde categorie vallen .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  7. #37
    Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Locatie
    bennekom
    Berichten
    544

    Re: Parelli heeft nieuwe DVD's uit!

    Thanks Els, leuk om te doen. Pathos huppelt op en neer tussen LB introvert en extravert. Ook niet onverwacht
    'k Heb het idee dat er wel overeenkomsten zijn met het elementen systeem (Pathos hout en water, zouden dan houteigenschappen overeenkomen met die van LB extravert zijn en water met LB introvert). Of vergelijk ik dan echt rare dingen?

  8. #38

    Re: Parelli heeft nieuwe DVD's uit!

    Bij water zou ik eerder denken aan RB introvert, eigenlijk. Vaak iets angst, wantrouwen..

    Hout-extrovert, zeker weten Misschien wel zowel RB als LB?

    Leuk!

    May the horse be with you!

  9. #39
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: Parelli heeft nieuwe DVD's uit!

    waar kan je die chart vinden? Lijkt mij ook wel interessant om eens na te gaan tot welke catégorie casandra hoort. Ik denk (vermoed) tot LB introvert.

  10. #40

    Re: Parelli heeft nieuwe DVD's uit!

    Ik merk dat het nog lastig is dat ding eerlijk in te vullen. Ik bedoel, we willen allemaal een clever en smart horse toch!

    Ik ga de chart nog eens 2 x uit printen. Waarbij ik hem een keer in ga vullen als Poca bij huis, grondwerk, dagelijkse dingen en zo. En een keer met buiten rijden - wat heel wat anders is dan buiten lopen.

    En dan over een tijdje kijken of geheel al wat dichter bij elkaar gekomen is.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  11. #41
    Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005
    Locatie
    N52°06.057 E005°38.773
    Berichten
    3.683

    Re: Parelli heeft nieuwe DVD's uit!

    Marianne, je hoeft je paard ook niet in hokjes te stoppen.
    De kaart is een hulpmiddel om te bepalen hoe je paard op dat moment is, en hoe daar mee om te gaan. Ik weet niet of ze ook op internet staan maar bij de dvd's zitten ook een soort pockeguides, bij de horsenality dvd staat ook dat schema, maar ook een aantal andere schema's met hoe te reageren, welke leiderschapstechnieken toe te passen en wat een goede motivator voor dat paard is.
    Handige tool!
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

  12. #42
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: Parelli heeft nieuwe DVD's uit!

    ah ok dan moet 'k eerst het HB pakket aankopen.. pffff mijn portemonee laat me even in de steek

  13. #43
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Parelli heeft nieuwe DVD's uit!

    Shanna is RB extrovert. nothing new...
    Wat me evrbaasde (of nee, eigenlijk voelde ik dat de laatste tijd al wel aan) is dat ze steeds meer ook in het LB extrovert terecht komt, en het RB extr steeds ietjes afneemt. Een fijne ontwikkeling!

  14. #44
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: Parelli heeft nieuwe DVD's uit!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Ik merk dat het nog lastig is dat ding eerlijk in te vullen. Ik bedoel, we willen allemaal een clever en smart horse toch!
    Helemaal waar, vandaar dat ik Saar ook vraag of ze hem even voor Kate wil invullen . Ze kent Kate immers net zo goed als ik!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  15. #45

    Re: Parelli heeft nieuwe DVD's uit!

    Clever en smart, ja, hoezo, dat ZIJN ze toch ook?

    May the horse be with you!

Pagina 3 van de 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •