Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Ervaring met: Barefoot Cheyenne?

Forumlid Karin88's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2006
    Leeftijd
    36

Ervaring met: Barefoot Cheyenne?

Zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met dit zadel?
    Want ik ben zelf een beetje aan het rondkijken naar een ander zadel.
    Maar ik zou graag wat meningen willen horen, persoonlijke ervaringen met dit zadel: Barefoot Cheyenne

Re: Ervaring met: Barefoot Cheyenne?

Misschien eens de zoekfunctie proberen?
    Ikheb er zelf 1. Vindt het een fijn zadel, zit lekker, voelt alles van je paard en vice versa. Voor een rondgeribde Haflinger is de singelbevestiging niet ideaal, neigt naar naar voren schuiven.
    En echt netjes zitten is, zeker op een rond paard, lastig.
    Succes met je zoektocht!

May the horse be with you!

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Hij bevalt mij uitstekend, maar heb hem ook uitgebreid getest en gekocht met een doel. Namelijk een passend zadel voor mijn 4 jarige in de groei, dat niet elke 3 maanden vervangen hoeft te worden omdat het niet meer past. Uiteindelijk wil ik wel gewoon een aangemeten boomzadel met flexibele boom als ze uitgegroeid is.

Het ligt er dus maar net aan waarom je zou willen kiezen voor dit zadel dus wat is je doel? En dan natuurlijk ook nog eens persoonlijke smaak, want niet iedereen zit lekker op de cheyenne. Je kunt ze in ieder geval een week testen en dat raad ik je ook absoluut aan.

Forumlid Karin88's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2006
    Leeftijd
    36

Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb nu een Wintec zadel, dit is een heel goed zadel! Maar ik rijd voor m'n plezier en dit zadel heeft een hele "vaste zit" en het is een harder zadel, voor paard maar ook voor ruiter. En dit is wel heel goed, maar omdat gewoon rij voor m'n plezier en niet echt spring of zo wil ik graag over naar boomloos. Het is namelijk zachter en de zit vind ik persoonlijk wat fijner. Je kunt wat ontspannender zitten naar mijn idee.
    Misschien heb ik het wel verkeerd hoor .. Maar dan hoor ik het wel

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Ontspannen zitten? Ja, op zich wel.
    Wat voor paard heb je?
    Ik heb een hele brede pony (lees: dikzak) met een erg ronde rug. Ik krijg als ik langer rij dan een half uur last van mn knieen en heupen omdat ik zo'n beetje in spagaat moet zitten. Bij een gewoon boomzadel heb ik dit totaal niet.
    Ik zou gewoon eens een testzadel aanvragen en hem uitproberen, ook bij lange ritten.

Ik heb ook een Barefoot Cheyenne voor mijn fjord. Ik vind dat het veel beter zit dan de andere zadels die ik heb. Het grote voordeel van zo'n zadel is dat je kan voelen hoe je paard beweegd. Maar je moet zelf uitmaken welke het beste zitten. (Lees: Boomloos zadel)

Succes met de zoektocht.
    Als je het geld zou weg nemen dan pas kan er vrede bestaan, maar bij dieren is dat niet nodig!

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    Ik krijg als ik langer rij dan een half uur last van mn knieen en heupen omdat ik zo'n beetje in spagaat moet zitten. Bij een gewoon boomzadel heb ik dit totaal niet.
    Ik heb om die reden het high-tech pad (geen grandeur dus) met dubbeldikke inlages en dat scheelt enorm je zit iets meer op je paard. Ik krijg anders namelijk ook direct klachten met mijn versleten knie.

Overigens heb ik weinig zitvlees en het zit voor de ruiter wel erg lekker zacht moet ik zeggen, maar dat kun je op een wintec ook oplossen met een seatsaver van echt schaap.

Actief Forumlid marjans's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006

Ik heb, bijna had, een cheyenne. Ik baal ervan dat het niet goed past op mijn ronde en schoftloze haflinger. Want ik ben heel erg tevreden geweest met het zadel op zich. Maar de combinatie Miko/cheyenne was niet zo goed. Ik vond die brede zit net prettig en het close contact helemaal. Nu ik weer zadels met boom aan het proberen ben moet ik mijn zit weer hervinden.
    Al met al; had ik er geen schuifproblemen mee dan hing ie nog gewoon in mijn kast!!!
    leven is meervoud van lef

Bladwijzers

Forum Rechten