Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: level 1 of level 2 cursus

  1. #1
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    level 1 of level 2 cursus

    Ik ben nu een tijdje bezig met Parelli. Ik heb een paar keer les gehad. Ondertussen heb ik level 1 wel zo goed als af. Met grondwerk ben ik een beetje begonnen met level 2. Het gaat best redelijk voor mijn idee dan.

    Nu wil ik een cursus gaan doen en ik weet niet of ik dan level 1 of level 2 moet kiezen. Mijn level 1 filmen voor die tijd gaat niet meer. Iemand had tegen mij gezegd dat ik beter level 1 kon doen omdat de kans er was dat de rest bij level 2 al veel verder was en het dan niet mee zou vallen voor mij. Maar ik vraag me af of een level 1 cursus wel zo'n uitdaging is als ik alles eigenlijk wel begrijp. Het lijkt me echter ook neit leuk als ik het niveau niet bij kan benen.

    Mijn level 1 filmen voor die tijd gaat niet meer aangezien de cursussen in september zijn. Wat zijn jullie ervaringen met het cursusniveau?

  2. #2

    Re: level 1 of level 2 cursus

    Ervaring is dat het erg wisselt.
    Ik zou voor level 2 gaan hoor!

    May the horse be with you!

  3. #3
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: level 1 of level 2 cursus

    Is level 2 ook te doen als je zelf alleen het oude level 2 pakket hebt? Het is moeilijk om te weten waar ik goed aan doe. Te moeilijk is niet leuk, maar nog een keer het hele verhaal van de games ook niet. Qua rijden heb ik ook nog niets van level 2 gedaan.

  4. #4
    Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Breda
    Leeftijd
    34
    Berichten
    2.727

    Re: level 1 of level 2 cursus

    ik zit met het zelfde twijfel, maar er is ook een curcus: eind level 1 begin level 2 die duurt 3 dagen maar dan ben je wel echt veel geld kwijt!!
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

  5. #5
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: level 1 of level 2 cursus

    Dat is geen cursus, maar dat zijn horsemanship expierience dagen. Dan heb je een halve dag les en ga je de andere helft zelf oefenen. Als ik nou makkelijk vervoer had zou ik dat en een level 2 cursus doen.

  6. #6
    Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005
    Locatie
    N52°06.057 E005°38.773
    Berichten
    3.683

    Re: level 1 of level 2 cursus

    Tussen level 2 en level 2 zit ook een hoop verschil, dat hangt ook van de rest van de groep af.

    Ik heb een keer een level 1 cursus gedaan die eigelijk te laag gegrepen was, en een keer een level 2/3 cursus die veel te hoog gegrepen was. De eerste was leerzaam want alhoewel je de theorie al wel weet steek je er toch veel vanop, alleen achteraf gezien had ik er nog meer uit willen halen. De tweede was precies andersom, tijdens de cursus vond ik het verschrikkelijk, ik kon wel janken, maar achteraf besefte ik hoeveel ik daar had geleerd.

    Je kan je level 1 niet meer filmen, ook geen stukjes? Dan kan je daar Oostburg toe sturen en kunnen zij misschien advies geven?
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

  7. #7
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: level 1 of level 2 cursus

    ik dacht dat kristien (K10 hier op het forum) cursussen organiseerde waar je level 1 afrond en het begin van level 2 krijgt. Zo raak je met level 2 goed op weg en kan je je examen van level 1 ineens afleggen....

    Ik zou ook graag zo'n cursus doen, maar 'k vind ze wat te duur...

  8. #8

    Re: level 1 of level 2 cursus

    Er zijn wel degelijk cursussen eind level 1, begin level 2, ik ging ook zo een doen met Hadewych vorig jaar (maar dat is niet doorgegaan). Als ik u was, zou ik gewoon later een cursus doen, zodat je zeker bent dat je mee kan met die level 2. Of is het écht nodig om in september eentje te doen (zeker nu het nog niet eens beslist is welke cursus het wordt, zou ik gewoon even uitstellen en level 2 nemen)? En is het nodig om je level 1 gehaald te hebben voor je level 2 meedoet? Ik zou mijn level 1 ook niet gehaald hebben dit jaar toen ik aan de level 2 cursus zou meedoen.

    Xjes,
    Elineke
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore


  9. #9
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: level 1 of level 2 cursus

    Ik kan het wel laten filmen, maar het duurt 2 maanden voordat ik het terug heb en dan is de cursus geweest. Dus vandaar. Een level 1/2 cursus is er nu helaas niet. Ik zou wel kunnen wachten, maar dan wordt het gewoon pas volgend jaar en als Bully niet snel wat nieuws mag doen, wordt hij gek van verveling. Zelf verder gaan kan wel, maar ik doe liever zo snel mogelijk een cursus, want Bully is niet het makkerlijkste paardje helaas.

    Het is overigens niet nodig om je level 1 gehaald te hebben.

  10. #10
    Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Zwaagdijk-Oost
    Berichten
    939

    Re: level 1 of level 2 cursus

    Stuur anders eens een mailtje naar Eddy zelf, waarschijnlijk kan hij je daar heel goed advies in geven

  11. #11
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: level 1 of level 2 cursus

    Ik had Marieke al gemaild, maar die zei dat ze het niet wisten zonder het te zien. Dus dat is lastig. Zij adviseerde me de horsemanship expierience van level 1/2, maar die werd me weer door iemand daar van stal afgeraden omdat ik beter 3 hele dagen les kan hebben, wat ik zelf ook wel vind.

  12. #12
    Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Locatie
    bennekom
    Berichten
    544

    Re: level 1 of level 2 cursus

    Als je het Level 2 pakket in huis hebt (of kan lenen) zou ik gewoon voor de L2 cursus gaan maar dan wel zorgen dat je in elk geval alle DVD's al een keer gezien hebt, zodat je een beetje kan bedenken welke dingen je wilt leren van de cursus en over welke dingen je vragen hebt.
    Ik heb zelf ooit een L1/L2 cursus gedaan, was erg leuk. Er waren maar een paar dingen die niet meteen lukten en dat had allemaal met 1 of 2 kleine misverstandjes tussen paardlief en mij te maken, daardoor gingen we ineens met sprongen vooruit tijdens de cursus. Je hebt kans dat Bully ook maar 1 of 2 puntjes heeft waar hij moeite mee heeft (en dan bedoel ik niet oefeningen maar kleine dingen die jij onbewust doet waardoor hij jou niet begrijpt of onbeleefd vindt). Als je die m.b.v. Eddy in een paar minuten kunt vinden en grotendeels oplossen kun je meteen weer door naar de moeilijkere
    L2 oefeningen. Lijkt me het geld veel meer waard. Bovendien heb je op een L2 cursus allemaal L2 mensen om je heen, op een L1/L2 cursus kun je ook met een echte beginner zitten die bij wijze van spreken net de eerste DVD van L1 heeft bekeken en dat kan dan toch jammer zijn. Dan kun je beter zelf besluiten om met sommige oefeningen van L2 (nog) niet mee te doen, zodat je niemand in de weg loopt en toch een hoop leert van wat de anderen op dat moment doen.
    Zeker met een paard dat de echte basis L1 oefeningen al een beetje zat lijkt te zijn zou ik geen cursustijd willen spenderen aan dingen die je al kunt en weet (klinkt misschien een beetje arrogant, maar is niet zo bedoeld, meer als: zo'n cursus doe je niet dagelijks, dus ga ervoor en haal eruit wat erin zit)

  13. #13
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: level 1 of level 2 cursus

    Bedankt voor je advies Sannie. Ik heb het level 2 pakket wel, maar het oude. Zou dat veel uitmaken?

  14. #14
    Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006
    Locatie
    bennekom
    Berichten
    544

    Re: level 1 of level 2 cursus

    Dat zal denk ik wel meevallen. Het grootste verschil is volgens mij dat het oude pakket meer gericht is op oefeningen en het nieuwe op horse psychology. Maar juist dat onderwerp kun je prima voorbereiden door je af te vragen waarom je paard reageert zoals hij doet (staat dit forum tenslotte ook vol mee ). En die vragen kan je dan tijdens het weekend mooi bij Eddy neerleggen, hoewel ik ervanuit ga dat in een L2 weekend ook voldoende ruimte in het programma zal zijn voor Eddy om te vertellen wat horse psychology op L2 niveau allemaal inhoudt. Al helemaal omdat met het hele horsenality concept naar mijn idee alweer nieuwe Parelli-inzichten zijn ontwikkeld die ook nog niet in het nieuwe L2 staan.

    Wat je ook kiest, het wordt vast een leuke cursus. Veel plezier!

  15. #15
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: level 1 of level 2 cursus

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sannie
    Dat zal denk ik wel meevallen. Het grootste verschil is volgens mij dat het oude pakket meer gericht is op oefeningen en het nieuwe op horse psychology. Maar juist dat onderwerp kun je prima voorbereiden door je af te vragen waarom je paard reageert zoals hij doet (staat dit forum tenslotte ook vol mee ). En die vragen kan je dan tijdens het weekend mooi bij Eddy neerleggen, hoewel ik ervanuit ga dat in een L2 weekend ook voldoende ruimte in het programma zal zijn voor Eddy om te vertellen wat horse psychology op L2 niveau allemaal inhoudt. Al helemaal omdat met het hele horsenality concept naar mijn idee alweer nieuwe Parelli-inzichten zijn ontwikkeld die ook nog niet in het nieuwe L2 staan.

    Wat je ook kiest, het wordt vast een leuke cursus. Veel plezier!
    Het zal daar zeker wel uitgelegd worden ja. En level 1 lijkt me gewoon niet leuk omdat ik het al kan en Buly helemaal. Ik heb eigenlijk nooit zo dat hij niet regeert zoals ik wil en als hij dat wel doet, dan weet ik dat ik hem verveel. Hij doet alles meestal wel, alleen soms wat ongeinteresseert.

    Inmiddels ben ik wel overtuigd door jullie. Ik zit nog te twijfelen om daarvoor even de horsemanship expierience van level 1-2 mee te pakken. Grondwerk ben ik na vandaag wel heel zeker van dat we het aankunnen, alleen het rijden wat minder.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •