Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Level 1, dvd 3

  1. #1
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006
    Locatie
    Heist op de Berg (B)
    Berichten
    1.170

    Level 1, dvd 3

    Hey allemaal

    Ik heb zonet de 3 chapters van dvd 3 bekeken en heb wel enkele vragen hierover.
    Ik hoop dat iemand me kan helpen.

    1. In het eerste chapter heeft een zekere Paul (als ik me niet vergis) problemen met zijn paard. Is heel RB.
    Zie ik Linda daar zwieren en met die leadrope 'slagen' enzo. Ik zag op sommige momenten niks verkeerd aan het paard.
    Kan iemand me hier wat mer uitleg over geven? Ik kon totaal niet volgen waarom ze zo fel te keer ging

    2. Het ging ook over 'the bubble' van jou en van je paard. Eens je paard wegstapt zit je in zen bubble als ik het goed begrepen had.
    Stel nu, ik ga naar de wei en wil mijn paard vangen. Ik ben 10 meter van haar af en zij loopt weg. Zit ik dan in haar ruimte? Moet ik dan gewoon blijven staan? En als zij stilstaat nog eens?


    Alvast bedankt!
    Don't lose your grip on the dreams of the past
    You must fight just to keep them alive

  2. #2

    Re: Level 1, dvd 3

    Vraag 1 kan ik niet helpen. heb het oude pakket... (geen DVD's)
    vraag 2: een bubble is gewoon de persoonlijke ruimte van je paard, net zoals mensen die ook hebben. De ruimte rondom je waar de andere beter niet inkomt. Bij het ene paard is die bubbel al wat groter dan het andere. Maar als je je paard wilt vangen in de wei en ze loopt weg dan heeft dat meer te maken dat je te doelgericht op haar afstapt en je navel richt op het hoofd van je paard. Dit moet je dus vermijden en dan kan je de catching game spelen.
    Don't dream your life, live your dream!

  3. #3
    Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005
    Locatie
    N52°06.057 E005°38.773
    Berichten
    3.683

    Re: Level 1, dvd 3

    Ik heb hem niet nog eens bekeken, zal ik vanmiddag doen, maar ik denk wel dat ik weet dat wat je met vraag 1 bedoelt, volgens mij was dat het stukje waarvan ik ook even dacht: huh?
    En volgens mij zijn daar hier ook al eens discussies over geweest, maar dat weet ik niet zeker.

    De bubble van het paard is idd zijn persoonlijke ruimte. Als je de wei inkomt, en Great loopt van je weg dan stop je, en doe je inderdaad een stapje achteruit. Als zij dan stopt en je aankijkt, kun je langzaam weer een stapje vooruit doen. Loopt of kijkt zij weer van je weg dan stop je weer, kijkt ze je aan, jij weer een stapje, etc etc.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

  4. #4
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006
    Locatie
    Heist op de Berg (B)
    Berichten
    1.170

    Re: Level 1, dvd 3

    Oké bedankt allemaal
    Don't lose your grip on the dreams of the past
    You must fight just to keep them alive

  5. #5

    Re: Level 1, dvd 3

    Als je de wei inkomt, en Great loopt van je weg
    dan heb je wellicht al wat signalen gemist.

    Kijk maar eens veel eerder naar haar. Draaide ze haar oren al eerder opzij. Deed ze haar hoofd al een beetje scheef. Waren er al signalen dat ze jou niet (meer) met twee oren en twee ogen aan kon kijken. Er staat een heel stuk op een dvd van approach en retreat als je naar je paard toe gaat. Ik weet niet meer in welk pakket 1 of 2 maar het staat ergens.

    Ik doe het nog steeds. Als ik Poca benader en ze gaat scheef kijken of bewegen dan stop ik, desnoods ga ik achteruit en wacht ik tot ze de moed weer verzameld heeft me echt te laten benaderen.

    Dit kan een heel belangrijk onderdeel deel zijn in de relatie met je (een) paard heb ik ooit eens ontdekt. Ik was bij ons op stal en moest richting paardje A om die eten te geven. Ik vond mijn relatie met paardje A altijd wat ingewikkeld. Toen ik richting haar stal liep, zag ik dat ze haar ogen en oren weg draaide. Ik ben gestopt, achteruit gegaan, en heb gewacht tot ze me weer aan kon kijken. Dat heb ik heel vaak moeten doen en het heeft een beste tijd geduurd voor ik bij haar was. Maar daarna kwam ze in de wei (als ik naar Poca ging en zo) ineens naar me toe. En heeft ze laatst, toen ik in de wei op de grond zat om de paardjes te bekijken mijn hele broek afgelikt en geruimte tijd bij me gestaan. And that is not even my horse.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  6. #6
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: Level 1, dvd 3

    Ik denk dat ik weet welk stukje jij bedoelt... Ik dacht toen ook: huh? Daar geeft ze een vrij harde fase 4. Ik zou die chapter nog eens opnieuw moeten bekijken om me te herinneren in welke context dat het weer was. Maar daar is nog een discussie over geweest. Je moet maar eens de zoekopdracht gebruiken.

  7. #7
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re: Level 1, dvd 3

    hier is de link: viewtopic.php?f=1&t=8756

  8. #8
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006
    Locatie
    Heist op de Berg (B)
    Berichten
    1.170

    Re: Level 1, dvd 3

    Gelezen. Kan me in sommige dingen vinden, in sommige niet
    Don't lose your grip on the dreams of the past
    You must fight just to keep them alive

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •