Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: lichaamstaal

lichaamstaal

Ik heb nu een aantal dvd's van Parelli level 1 en een aantal workshops bekeken. Pat Parelli (wat kan die man kletsen) heeft het steeds over lichaamstaal maar ik kan nog niet ontdekken welke "gebaren" met handen en/of zweep en carrotstick welke effecten veroorzaken.
    Is er ergens een uitleg over die gebaren?

groet,
    Han

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Re: lichaamstaal

die zou er toch zo langzamerhand wel moeten komen in het parelli level 1 pakket....

Anders gewoon vrolijk verder kijken dan komen ze vast vanzelf voorbij!

Succes!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Leeftijd
    48

Re: lichaamstaal

Quote: Ik heb nu een aantal dvd's van Parelli level 1 en een aantal workshops bekeken. Pat Parelli (wat kan die man kletsen) heeft het steeds over lichaamstaal maar ik kan nog niet ontdekken welke "gebaren" met handen en/of zweep en carrotstick welke effecten veroorzaken.
    Is er ergens een uitleg over die gebaren?

"Pat Parelli (wat kan die man kletsen)" Hij neemt de tijd die het paard nodig heeft. Als het paard snel iets door heeft, of het goede gedrag vertoont ( bijv. relaxed) dan houdt hij een kort verhaaltje, als het paard veel tijd nodig heeft om iets te doen, dan houdt hij een lang verhaal! Het verhaal wordt dus aangepast aan het paard (thake the time it takes)

De gebaren zijn precies die dingen die oa in het level 1 pakket aan bod komen. Daar begin je in 'baby'taal. Die ga je steeds verfijnen. Pat doet geen andere dingen dan wat hij in de pakketten leert.

Bladwijzers

Forum Rechten