Omdat ik weleens werk met een pony die zeer te motiveren is met hapjes, maar ook nu al te dik is en bovendien in het verleden hoefbevangen is geweest, en omdat mijn eigen paard nogal gevoelige darmen heeft maar wel LB-introvert en ik helemaal geïnspireerd ben door Els v.d. Zanden's verhalen over horsenality en nu toch weer 'ns aan de slag wil met hier en daar een voedselbeloning als extra motivatie, om al die redenen vraag ik me af wat voor soort snoepjes mensen hier gebruiken als ze bijvoorbeeld clickeren?
Van pre-fab snoepjes ben ik altijd bang dat er (sporen van) stofjes inzitten waar mijn paard weer darmproblemen van krijgt (verkeerde merk basisbrok doet dat ook, dus snoepjes misschien ook). Appels vertrouw ik op dat punt ook niet helemaal en wortelen zijn volgens mij echt te rijk voor dikkerds.
Iemand enig idee wat ik zou kunnen gebruiken? Ik zat zelf te denken aan oud (zelfgebakken biologisch) brood maar daar heb ik niet zoveel van want een brood is in twee dagen op en ik denk da'k ruzie krijg thuis als ik speciaal paardenbroden ga bakken.
Bladwijzers