Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: Jersey & grondwerk?

Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Jersey & grondwerk?

Mijn pony komt 1 september! En ik kan echt niet meer wachten:P
    Zou het liefst meteen beginnen met grondwerk. (Na een weekje rust dan.. ) Maar is dat verstandig? Ze is 2 jaar, en denk dat het mentaal best zwaar kan zijn voor zo'n jong paard.
    Hoe oud was jullie paard, toen je begon met grondwerk?
    Ik heb het boek gekocht 'grondwerk voor paarden'. Erg leerzaam. Maar er wordt heel veel met voedselbeloningen gewerkt. En ik doe het liever zonder. Maar hoe leer je een paard bijvoorbeeld 'targetten' zonder voedsel beloning? Je kan geen druk laten wegvallen. Je kan heel enthiousast goedzo zeggen, maar is dat genoeg voor een paard?

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Re: Jersey & grondwerk?

Rust is ook een erg goede beloning voor paarden! Niet zo effectief als voedsel,maar van voedsel kunnen sommige dominant worden.
    Ik denk dat je vanaf 2 jaar rustig kan beginnen met friendlyen en je paardje aan veel dingen kan laten wennen(aan het verkeer,hoefsmid,...). De echte 7 games zou ik toch nog uitstellen,want zoals je zelf zegt kan dit mentaal erg zwaar zijn. Maar daar zijn ook weer voor- en tegenstanders van. Parelli leert zijn veulens al vlak na de geboorte enkele dingen,maar dit vind ik zelf veel te vroeg. Laat het veulen lekker paard zijn op de weide en laat het zich zelf ontwikkelen en begin rustig vanaf een leeftijd van 2 tot 2.5 jaar afhankelijk van hoe je paardje er voor staat(lichamelijk en mentaal).

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Re: Jersey & grondwerk?

Het ligt natuurlijk heel erg ana het paard, maar hier op de wei hebben we een hengst met een enorme playdrive. Je hoeft ook niet teveel te vragen. Maar hij verveelt zich anders duidelijk gewoon. Hij is nu 1,5 jaar ongeveer. Wandelen vindt hij ok, verkeer vindt hij ok. Hij staat altijd heel geinteresseerd te kijken als ik met de andere paardjes speel. Af en toe doe ik ook zomaar speels 5 minuten wat met hem en verder alleen friendly.

Maar jullie zijn nieuw voor elkaar. Kijk gewoon hoe het loopt zou ik zeggen, het ene paard is het andere daarin niet.

Bladwijzers

Forum Rechten