Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 39 van de 39

Topic: Overgangen sideways towards-away

  1. #31
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Overgangen sideways towards-away

    Het is eigenlijk heel simpel. Je gaat op een hek zitten, je paard voor je, je tapt hem met de cs op de zijkant van zijn kont met de bedoeling de kont naar je toe te krijgen (dus met je arm/stick over het paard heen), zodat hij zijdelings voor je komt te staan zodat je op zou kunnen stijgen, als je zou willen.
    Meestal gaan paarden eerst tegen de druk in en draaien juist hun kont weg, maar door dan door te blijven tappen en direct te belonen bij de minste of geringste beweging in de juiste richting, hebben de meeste paarden het al vrij snel door.

    Snappie?

  2. #32
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Overgangen sideways towards-away

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Het is eigenlijk heel simpel. Je gaat op een hek zitten, je paard voor je, je tapt hem met de cs op de zijkant van zijn kont met de bedoeling de kont naar je toe te krijgen (dus met je arm/stick over het paard heen), zodat hij zijdelings voor je komt te staan zodat je op zou kunnen stijgen, als je zou willen.
    Meestal gaan paarden eerst tegen de druk in en draaien juist hun kont weg, maar door dan door te blijven tappen en direct te belonen bij de minste of geringste beweging in de juiste richting, hebben de meeste paarden het al vrij snel door.

    Snappie?
    Bedankt voor je duidelijke uitleg! Bully gaat hier in het begin waarschijnlijk zo tegenin dat ik een week spierpijn heb, maar ik ga m proberen morgen. Werkt het ook vanaf de grond?

  3. #33

    Re: Overgangen sideways towards-away

    Marja: effe kleine aanvulling: zorg ook dat je je energie er niet extra naartoe stuurt, maar je energie intrekt. Anders drijf je ze weg met je lichaam, maar vraag je ze naar je toe met de stik. Zorgt alleen maar voor veel frustratie!

    Xjes,
    Elineke
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore


  4. #34
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Overgangen sideways towards-away

    ik heb het geleerd door shanna naast een hek te zetten en dan vanaf de grond de zijkant aan de kant van het hek aan te tikken. Zo voorkwam ik dat ze de verkeerde kant op zou lopen. ik liet haar gewoon rustig een antwoord zoeken op mn vraag en beloonde de eerste gewichtsverplaatsing de goede kant op. Zij had dit vrij snel door zo.

  5. #35
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Overgangen sideways towards-away

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    ik heb het geleerd door shanna naast een hek te zetten en dan vanaf de grond de zijkant aan de kant van het hek aan te tikken. Zo voorkwam ik dat ze de verkeerde kant op zou lopen. ik liet haar gewoon rustig een antwoord zoeken op mn vraag en beloonde de eerste gewichtsverplaatsing de goede kant op. Zij had dit vrij snel door zo.
    Dat is een goed idee! Ik ga het proberen zo.

  6. #36
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re: Overgangen sideways towards-away

    Ik heb niet helemaal beeld bij hoe jij het deed Sandra.
    Zette je Shanna voor het hek, of naast het hek? Dus dwars ervoor, of parallel eraan?
    En aan welke kant van haar stond je dan? Dezelfde kant als waar je op haar kont tapte?

  7. #37

    Re: Overgangen sideways towards-away


    May the horse be with you!

  8. #38
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006
    Locatie
    Uitgeest
    Berichten
    649

    Re: Overgangen sideways towards-away

    late reactie, maar bedankt voor de uitleg. Hiermee ga ik ook is aan de slag!

  9. #39
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Overgangen sideways towards-away

    Het is redelijk gelukt door al jullie goede tips!

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •