Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: Natuurlijk bekappen in het duits?

  1. #1

    Natuurlijk bekappen in het duits?

    Weet iemand hoe je natuurlijk bekappen in het duits vertaald
    Ik hoop zo iemand te vinden hier in Oostenrijk of Zuid-Duitsland.

  2. #2

    Re: Natuurlijk bekappen in het duits?

    sorry, al gevonden heb het even vrij vertaald en ik kwam op een Oostenrijkse site en daar hebben ze het over
    Dr. Hiltrud Strasser .... du ik denk dat ik goed zit

  3. #3

    Re: Natuurlijk bekappen in het duits?

    De vraag is natuurlijk of Strasser nu wel 'natuurlijk bekappen' genoemd kan worden....
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  4. #4

    Re: Natuurlijk bekappen in het duits?

    ik heb ook de boeken van strasser bestudeerd, er zijn veel overeenkomsten. Voor de ernstige medische gevallen is er verschil in aanpak, maar voor een normale gezonde hoef is het redelijk vergelijkbaar.
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

  5. #5
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Natuurlijk bekappen in het duits?

    Strasser is een van de manieren van natuurlijk bekappen. Net als de wild horse trim en witte lijn methode en wat je verder nog hebt. Het is alleen vrij drastisch. Maar erg goed!

  6. #6

    Re: Natuurlijk bekappen in het duits?

    het is alleen drastisch in drastische gevallen en dat vergeten veel mensen. Strasser krijgt paarden aangeboden die al met 1 been in de worst staan. Dan moet je soms drastisch bekappen om de doorbloeding weer op gang te krijgen. Bij een gewone hoef is dat juist niet de bedoeling.

    Jammer is dat mensen 'van horen zeggen' alleen maar 1 detail eruit pakken en doorvertellen, zonder kennis te hebben van het geheel.
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

  7. #7
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Natuurlijk bekappen in het duits?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Arabesk
    het is alleen drastisch in drastische gevallen en dat vergeten veel mensen. Strasser krijgt paarden aangeboden die al met 1 been in de worst staan. Dan moet je soms drastisch bekappen om de doorbloeding weer op gang te krijgen. Bij een gewone hoef is dat juist niet de bedoeling.

    Jammer is dat mensen 'van horen zeggen' alleen maar 1 detail eruit pakken en doorvertellen, zonder kennis te hebben van het geheel.
    Ik vind het niet te drastisch, integendeel. Ik ben er van overtuigd dat strasser het beste is voor het paard. Maar het is wel drastischer dan bijv nb. Er wordt gewoon meer weggesneden. De mensen overigens waarmee ik er serieus over gepraat heb en die het gezien hebebn zeiden allemaal van oh is dat strasser. Ik dacht dat dit zus was en dat zo. Er gaan gewoon negatieve verhalen over helaas. Mensen zouden het boek eens moeten lezen en niet elkaar gek laten maken door oh met strasseren snijd je tot op het leven.

  8. #8

    Re: Natuurlijk bekappen in het duits?

    Tja, ik ben nog een leek hoor. Was toevallig op een duits forum gekomen en daar werd strasser-methode ook helemaal afgekraakt. Trouwens, de enige die ik vind zit op 3,5h rijden, dus helaas.
    Ik heb dus een 20-jarige ruin die 2 verschillende hoeven heeft. 1 bokhoef (heet toch zo? hij stond altij met de andere voet naar voor bij het grazen). De andere voet heeft een erg lage hiel, dus zonder ijzer en gummi ertussen, loopt hij op zijn straal en gaat ie mank. Is al jaren zo, heb al verschillende hoefsmeden gehad, en die kunnen alleen maar doordoen zoals nu. Zonder ijzers al geprobeerd, maar kan ie niet lopen. Nu ben ik het een beetje beu aan het worden, al 4 weken na elkaar trapt hij een ijzer af. Hoefsmid gaat er nu een kleinere maat opleggen, dus tja... we zien het wel.
    Wou wel eens de mening van een natuurlijk bekapper vragen

  9. #9

    Re: Natuurlijk bekappen in het duits?

    Ik ben een natuurlijk (zelf)bekapper, die achter Strasser staat
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

  10. #10
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Natuurlijk bekappen in het duits?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door isabel debacker
    Tja, ik ben nog een leek hoor. Was toevallig op een duits forum gekomen en daar werd strasser-methode ook helemaal afgekraakt. Trouwens, de enige die ik vind zit op 3,5h rijden, dus helaas.
    Ik heb dus een 20-jarige ruin die 2 verschillende hoeven heeft. 1 bokhoef (heet toch zo? hij stond altij met de andere voet naar voor bij het grazen). De andere voet heeft een erg lage hiel, dus zonder ijzer en gummi ertussen, loopt hij op zijn straal en gaat ie mank. Is al jaren zo, heb al verschillende hoefsmeden gehad, en die kunnen alleen maar doordoen zoals nu. Zonder ijzers al geprobeerd, maar kan ie niet lopen. Nu ben ik het een beetje beu aan het worden, al 4 weken na elkaar trapt hij een ijzer af. Hoefsmid gaat er nu een kleinere maat opleggen, dus tja... we zien het wel.
    Wou wel eens de mening van een natuurlijk bekapper vragen

    Ik ben een strasser zelfbekapper en als je mijn mening wilt weten kan hij echt wel zonder ijzers. Je moet alleen bij zulke voeten niet verwachten dat je paard meteen goed loopt na een paar dagen. In welk opzicht werd de strassermethode zo afgekraakt dan?

  11. #11
    Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.136

    Re: Natuurlijk bekappen in het duits?

    Hier nog een zelf-Strasseraar, al ruim twee jaar tot volle tevredenheid
    Alle nadelen die genoemd worden worden over het algemeen genoemd door mensen die zelf geen ervaring hebben met de Strasser-methode, onbekend maakt onbemind zullen we maar zeggen.
    Het enige nadeel dat ik zelf ervaar is dat het zwaar kan zijn, fysiek en emotioneel. Het fysieke lijkt me duidelijk; je moet het zelf doen Het emotionele heeft te maken met het feit dat je vaak afgebrand wordt omdat je je paard zou mishandelen...
    Linde is nu 12,5 jaar oud en loopt als een zonnetje, sinds het Strasseren is haar beweging absoluut verbeterd.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ &lt;--

    The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

  12. #12

    Re: Natuurlijk bekappen in het duits?

    Wel dat las ik inderdaad op een duits forum, maar vraag me niet meer waar. Ergens via google gevonden. Strasser werd door zowat 90% van de topic-beantwoorders als mishandeling gezien
    Ah ik weet het niet goed. Ik ken hier weinig paardenvolk. Ik moet dus eerst een beetje in het wereldje hier wat mensen leren kennen en dan eens zien of er iemand in de buurt eens zijn mening kan zeggen over mijn paard.
    Ik ben met 1001 dingen bezig en de dag telt te weinig uren momenteel om alles te doen en te onderzoeken wat ik zou willen.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •