Ik blijf erbij dat het ene paard zich dan ook wel makkelijker aan kan passen dan het andere. Atli is een ijslander. Die hebben gewoon goede voeten. Stella (ook een ijslander) heb ik nu 3 maanden. Laat ze er eens 2,5 van de ijzers af zijn en strasserbekapt worden. Ze had al zeker 10 jaar ijzers onder. De zolen zij dun en de hielen zijn laag. Ze loopt gewoon goed over de weg. Terwijl ze altijd op zachte ondergrond staat en het veel beter is en sneller gaat als ze regelmatig op het harde staan. Bully liep echter na een jaar van de ijzers af te zijn pas echt goed. Terwijl hij echt nog geen 10 jaar ijzers onder heeft gehad, heel veel op het harde heeft gestaan. Hij heeft in het begin bijna optimale omstandigheden voor zijn voeten gehad.Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
De tinkers en shetlanders hier die ik ook bekap hebben ook nergens problemen mee. Naar mijn idee zijn warmbloedpaarden (ik weet niet precies waar de grens getrokken moet worden) minder in staat om hun voeten snel aan te passen aan de bodem.
Maar ik ben het wel met je eens dat het uiteindelijk niet nodig hoeft te zijn. Echter kan je dit niet bij ieder paard bereiken als je hem de ene keer eens op de hoefwand laat lopen en dan weer op de zool.
Bladwijzers