Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Voor je gaat beginnen..?

Voor je gaat beginnen..?

Ik ben net begonnen met het level1 pakket en las bij de eerste opdracht (gewoon bij je paard zitten voor een half uur) dat je de volgende oefening niet direct naar je paard moet lopen om het halster om te knopen maar wachten voor 15 minuten voor je naar hem toe gaat. Ik ben inmiddels bezig met driving game en wacht nog steeds een tijdje voor ik hem ga halen als hij niet bij me komt. Is dit ook de bedoeling dat je dat blijft doen? Ik kon er namelijk verder niets over vinden, hoe doen jullie het?
    Don't make or teach assumptions

Forumlid Karin88's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2006
    Leeftijd
    36

Re: Voor je gaat beginnen..?

Waar je eerst mee bezig bent, is te laten zien aan je paard dat je er wel uitziet als een roofdier, maar dat je dat niet bent, je gedraagd je niet zo. Vandaar dat je eerst gewoon lekker bij je paard moet gaan zitten en als ie bij je komt, dat je dan pas aan hem komt.
    Zo leert Parelli je ook, dat als je bij je paard zit en je paard komt naar je toe, dat je je paard pas aan "mag" raken als ie jou eerst aan raakt.
    Maar ik blijf nu niet meer de hele tijd bij hem in de wei zitten tot ie bij me komt. Maar wat ik bijvoorbeeld wel doe, dat ik rustig naar hem toe loop en hem dan de kans geef om zelf naar mij toe te komen. Door hem bijvoorbeeld wat nieuwsgierig te maken (als hij naar me kijkt, kijk ik snel een andere kant op, of draai ik me om en als hij dan weer gras gaat eten of zo, dan loop ik weer naar hem toe), op die manier komt ie vanzelf naar je toe.
    Maar als je het programma volgt, wordt dat volgens mij ook allemaal nog heel goed uitgelegd, dat wordt allemaal opgebouwd!
    Succes!

Jemig Karin,

Wat snel antwoord zeg, het is best druk op dit forum, leuk! Ik las toevallig laatst je profiel en heb het paard vorig jaar ook te koop zien staan wat je nu hebt, echt een leuk paard zeg! Je bent dus vorig jaar begonnen met parelli en hoever ben je nu?
    Ik moet me nog even voorstellen maar ik heb mijn paardje nu bijna vier jaar en van alles zat tegen wat betreft zijn gezondheid, ik ben dan ook al een hele tijd gestopt met rijden en de lol was er helemaal af voor mij. Inmiddels zijn de gezondheidsproblemen (hopelijk) verholpen en wil ik proberen of kijken of ik met dit programma weer net zo veel plezier met paarden kan hebben als vroeger. Vandaar dat ik ook erg nieuwsgierig ben hoe het met andere mensen gaat en ik moet zeggen vind de reacties op dit forum erg vriendelijk in tegenstelling tot andere paardenforums (net als op maneges zeg maar...)

Hallo JC ( ik kort je naam uit luiheid maar even af), welkom op dit forum.

Of je dit wachten 'altijd' moet doen? Nee, maar je zult vanzelf zien dat als je paard er van overtuigd raakt dat je geen mens bent dat telkens vervelende dingen wil doen en dat je 'm respecteerd, dan komt-ie uiteindelijk vanzelf wel naar je toe als hij je ziet. Je kunt je paard ook vragen om naar je toe te komen. Maar éen ding doe je niet meer: in een rechte lijn op hem aflopen met een uitstraling van 'ik heb een plannetje voor jou'.

Ik ben benieuwd naar je voorstel-topic!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forumlid Karin88's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2006
    Leeftijd
    36

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door jenniferjcristina

Je bent dus vorig jaar begonnen met parelli en hoever ben je nu?
    Ik ben nu idd een jaar ongeveer bezig. Ik heb dit jaar ook hele goede hulp gehad. En die hulp krijg ik nog steeds. En ik wil dan nu ook gaan filmen, en dan eerst van haar wat tips krijgen, voordat ik het op ga sturen.
    Maar ik hoop level 1 dus nu heel snel "af te kunnen ronden". Jij bent nu net met Parelli begonnen? Daarvoor normal gereden? Of..

Sorry: off topic.

Hallo karin,

Vroeger met mijn verzorgpony reed ik altijd buiten, kreeg geen les en toen ik mijn eigen paardje kreeg ben ik westernles gaan nemen wat ik erg leuk vond. Ook vind ik grondwerk leuk om te doen en vorig jaar begonnen met clickertraining van het boek van Inge Teblick, dit vind warrie hartstikke leuk, hij kan zelfs apporteren!
    Krijg je hulp van iemand uit de buurt ofzo die ook parelli doet? En vind je het niet lastig dat je paard de oefeningen van level1 al kent of leert hij jou beter hoe je het goed doet. Grappig dat je parelli begonnen bent omdat je paard het doet, Net andersom als hoe het altijd gaat!

Bladwijzers

Forum Rechten