Ik ben aan het uitkijken naar een andere job.. meer bepaald een 9-5 job omdat 'k toch graag avondschool zou willen doen. Ik was aan het denken om een opleiding hoefsmederij te volgen. Dat is een cursus van 3 jaar met twee lesdagen per week. De reden dat ik dat wil gaan volgen is om zelf meer te weten te komen over de anatomie van de hoef, en dat de smid mij geen dingen kan gaan wijsmaken... Als ik het zou aandurven daarna zou'k toch graag casandra haar hoeven zelf bijhouden (bekappen wel te verstaan, vermits ik toch nog steeds anti-ijzers ben). Ik zou ook de cursus kunnen gaan doen bij paardnatuurlijk, maar omdat dat zulke korte cursussen zijn geloof ik er geen snars van dat je op een paar lessen je paard zijn hoeven zelf zou kunnen doen... Aangezien dat toch een delicate materie is kies 'k liever voor langere cursussen.
Ik ken iemand die die cursus zelf ook gedaan heeft en ze is ook anti-ijzers. Heb van haar eigenlijk zowel goede dingen gehoord als slechte dingen... Zo wist ze me te vertellen dat je idd véél inzicht krijgt, maar dat je ook in contact komt met smeden die bij elke hoef ijzers aansmeren zonder dat dat werkelijk nodig is...
Vroeg me af of iemand al ervaring heeft met zo'n cursus.
Op het einde krijg je trouwens een officieel diploma voor smid. (niet dat dat mij interesseert, want ben daar toch niets mee)
Bladwijzers