Ik kan niet visualiseren
Heb het boek, maar heb er niet veel aan.
Ik kan niet visualiseren
Heb het boek, maar heb er niet veel aan.
TIp: koop dan 'great lies we live by' van Stephanie BurnsOorspronkelijk Geplaatst door Gudrun
Hoe bedoel je Gudrun, kan je dat niet leren? IK ben een beetje
ik heb 'm ook besteld.
staat nu op hun site bovenaan in het lijstje van hun "bestsellers" !
met dank aan Els?
mijn paard heeft een mening.
Memphis:
Lijkt me echt lastig voor jou, als beginnend Centered Riding instructrice... De methode "centered riding" werkt veelal met visualiseren, begrijp ik uit de boeken van grondlegster Sally Swift. Vonden ze dat dan geen probleem voor jouw opleiding? Grz ElsOorspronkelijk Geplaatst door Gudrun
© E l s v a n d e r Z a n d e n ©
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
and those who matter don't mind." Theodor "Dr. Seuss" Geisel
Ik gebruik wel beelden in mijn lessen en absoluut in kinderlessen, als dat bij de persoon in kwestie past. Mijn dochter vb kan zich een hologram voorstellen van haarzelf op haar pony die keurig loopt en er dan als het ware inrijden en samen mee verder rijden, ik snap dat dus helemaal niet, heb het eens geprobeerd en Piablo wist helemaal niet meer waar hij het had. Ik las als kind vb ook nooit strips en ik houd niet echt van tv/film kijken, ik lees liever.
In de CR instructeurs opleiding werd ook veel aandacht gegeven aan de verschillende manieren van leren. Je hebt inderdaad mensen die visualiseren of iets zien moeten zien en het dan kunnen na doen en erg met beelden kunnen werken, je hebt mensen die iets moeten horen, lezen en begrijpen en je hebt mensen die iets moeten uitproberen, ontdekken en voelen voor ze het snappen en beheersen. Ik zelf leer uit een combinatie van de laatste 2.
Stilaan leer ik een beetje visualiseren, het helpt me vb al als ik iemand iets zie doen om het na te kunnen doen. Ik kan me ook al voorstellen hoe iets voelt en het dan doen, mentaal rijden bijna. Maar zonder beelden . Of ik hoor de stem van vb Sue Leffler of Bertie Prinsen in mijn hoofd als ik iets fout doe en kan het dan corrigeren.
Als CR instructeur moet je eigenlijk "iedereen" kunnen les geven en je aanpassen aan de verschillende mensen en hun manier van leren. Tijdens mijn examen had ik toevallig een meisje om les te geven wat juist erg visueel ingesteld was, lukte ook prima hoor!
Misschien koos ik daarom wel voor CR? Om dat stukje aanvulling te krijgen waar het mij van nature uit aan ontbreekt? Wie weet...
Mooi omschreven Gudrun. Ik meende dat nlp daar ook rekening mee houdt, hoe iemand leert via visualisaties, horen of voelen. Staat daar niets over in het boek?
Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.
Bladwijzers