-
Actief Forumlid
Re: Wat nodig voor te mennen?
Leueueuk! Klinkt goed Trea! Dat koetsiersbewijs boek is inderdaad handig. Daar staan een heleboel dingen vrij eenvoudig en met mooie plaatjes uitgelegd. Volgensmij ook de leidselvoering (handig bij het oefenen met zelfsgeknutseld mentoestel) en het optuigen. Ik ben erg benieuwd naar jullie verdere men ervaringen!
-
Actief Forumlid
Even een berichtje van mij: ik heb geen cursus gevolgd om te leren mennen. Achenbach ken ik wel wat maar ik gebruik het niet echt. Kan wel mennen met één hand en sturen en zo, misschien niet volgens het boekje maar goed.
Wat ik gedaan heb met Bonnie:
1. Parelli grondwerk level 1
2. Lange lijnen werk: stap, stop, links, rechts, achteruit, draf : met stemhulpen erbij.
3. Bonnie leren wennen aan gewicht achter haar: dus boomstammetje trekken e.a.
4. Leren wennen aan de koets: errond stappen, sulkytje eraan hangen en zo. -> oefenen in de paddock/wei
5. Verkeersmak maken.
6. Alles samen.
Ik heb wel één les genomen om ervoor te zorgen dat het tuig helemaal goed ligt en voor zo wat de basis te kunnen, maar voor de rest vind ik er niet zoveel moeilijk aan. het is en blijft wel de gevaarlijkste tak van het omgaan met paarden, denk erom. Ik ben ook al enige keren wat tegengekomen met Bonnie, omdat ze zelf nogal heftig is. Maar eens je level 2-3 hebt met je paard mag het mennen geen enkel probleem zijn normaal.
xxx julieke
-
Ik heb het papiertje wel, t is wel handig dat je bewust gemaakt wordt van sommige dingen. Dit hoeft helemaal niet nieuw voor je te zijn, maar gewoon effe opfrissen zeg maar.
Ik rij zelf idd ook niet echt meer vlg de achenbach manier, maar kan het wel, ook met één hand. Soms wel makkelijk als er een twee handpony mee gaat
Rij nu vlg het JBF systeem..hihi...(jan boeren fluitjes) voor de vertaling...
veel plezier jullie..ennehh houd ons op de hoogte van de vorderingen, wel leuk om te horen.
oeii er zijn zooooveeeel leuke wagentjes...
Forum Rechten