hallo
ik lees vanalles van verschilende methodes op het forum. zelf ben ik met het natuurlijk bekappen bezig en heb mijn vraag tekens er soms een beetje bij!
ik weet dat ze een tijdje gevoelig kunnen lopen nadat ze hoefijzers hebben gehad. nu heeft mijn pony nog nooit hoefijzers gehad en hij loopt over d waar hij eerst nooit problemen mee had nu moeilijk.
de hoefstand was goed maar nu is het net of is het hoefbeen naar beneden gezakt. de stand is veranderd, ik hoor echter nog steeds dat ik het redelijk goed doe. omdat hij nog moeilijk loopt zit ik er aan te denken om ermee te stoppen of een andere manier van het natuurlijk bekappen te gaan doen.zodat ik wel kan gaan rijden zonder dat ik me er nog meer schuldig over moet voelen .
toch ben ik er nu een 9 mnd mee bezig. dus het zou nu onder hand beter moeten zijn dacht ik zeker omdat hij al een goede stand had. de holling die al in zijn hoef aanwezig was is verdwenen. het is nu dus net een plat voet.
ik geloof best dat strasser een goede methode is maar of het voor ons(mijn pony en mij ) de ideale oplossing is weet ik nog niet. de reguliere hoefsmid heeft hem gezien en zegt dat door deze manier van bekappen de stevigheid uit de hoef verdwijnt. daar kan ik inkomen omdat de steunsels zo worden weg gesneden. hij ziet het niet als verkeerd deze methode maar geweldig vind hij het ook zeker niet.
het is een steeds groter wordende onzekerheid. dit omdat er weinig mensen zijn die je steunen en bevestiging geven.
dus hebben jullie informatie van de witte lijn methode zodat ik kan kijken of dat iest is (meer als op paard natuurlijk?) zou ik het graag horen. groeten greet
Bladwijzers