Ow dit is toch ook echt te gék voor woorden, mijn internet doet zo raar met stukjes typen dat ik dit bericht eerst in Word moet typen voordat ik het kopieer en hierneer zet. Zucht.
Maargoed, ik heb dus met Indy een beetje een ‘’probleem’’ met de circling game.
Die heeft zich pas een paar weekjes geleden echt ontwikkeld.
We zijn nu dus met level 2 bezig, hebben net het Online grondwerk afgerond, en beginnen volgende week ofz aan onze eerst @liberty sessions….tenminste..als de circling goed gaat.
Het ging eerst helemaal perfect, zijn toen dus ook begonnen met de 22 ft line, en van gang en van hand veranderen. Dat ging eigenlijk prima! Veel beter dan ik had verwacht.
Maar na een tijdje begonnen zich er twee problemen héél duidelijk voor te doen, de eerste was, dat ze linksom verschrikkelijk moeilijk schijnt te vinden, ik wist dit eerst al, maar toen was het niet zo hevig. Maar nu met de 22ft kwam dit dus veel meer naar voren.
En daarbij kwam, dat zodra ik wat met mijn stick wil gaan doen tijdens de circling, en ze dus merkt dat ze over een seconde ofwat gesmackt gaat worden doet ze iets ontiegelijk slims.
Ze draait haar kont weg en kijkt me recht aan.
Omdat ze weet (uit level 1) dat wanneer ze dit doet, dat ze eventjes naar me toe mag komen, of dat ze in ieder geval geen tik krijgt maar dat we gewoon op nieuw beginnen.
Dit doet ze dus ook wanneer ze uit zichzelf heeft besloten naar me toe te komen (niet eerst gedisengaged) en aangezien ze dit niet mag tenzij ze eerst disengaged, ik haar weer wegstuur.
Dan doe ik dus eerst fase 1 (de hand met de touw uit, om haar te wijzen dat ze verder moet), dan pak ik mijn stick (fase 2), dan ‘wiebel’ ik in de lucht naar haar voorhand om haar weg te sturen (fase 3) en tenslotten komt er een flinke fase 4 op de voorhand.
Maar in dit geval, meestal zodra ik met fase in begin, begint te uit te stellen. Ze gaat langzamer lopen, en niet recht, draait haar hoofd een beetje schuin naar me toe, buigt haar lichaam (bolling naar buiten). Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, omdat ik echt het idee heb dat wanneer ze dit doet, het onzekerheid is. Dus ik heb haar geprobeer naar me toe te halen en het opnieuw te doen, ook heb ik geprobeer streng op te treden en dus gewoon door te gaan met de fases. En ook heb ik gebropbeerd om gewoon duidelijker te zijn en de fases wat langzamer te doen. Maar het maakt niet uit, als ik haar naar me toehaal gebeurd het de keer erop gewoon wéér, als ik strenger doe en ik kom bij fases vier, dan net voordat ik die fase gebruik disengaged ze dus. En als ik probeer duidelijker te zijn, dan blijft ze alsnof gewoon uitstellen en als ik dan uiteindelijk toch bij fase vierkomt disengaged ze weer.
Ik weet het echt niet meer.
Met het eerste probleem (die linkerhand) dacht ik het op te lossen door weer terug te gaan naar 12ft, maar nu was het zelfs zo erg dat het probleem net zo erg was aan de 12ft als aan de 22 ft terwijl dat hiervoor niet het geval was.
En met de tweede probleem weet ik het ook echt niet meer.
Heeft iemand ideen, tips, nieuwe vragen waar ik overna moet denken?
Bladwijzers