Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 49

Topic: kaptoom, ervaringen

  1. #31
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: kaptoom, ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door masja
    Losse neusriemen is ook een mogelijkheid, maar hoe wilden jullie die vastmaken dan?
    Daar zit ik nog even op te broeden......mijn oude sidepull is kapot en nou dacht ik die om te bouwen naar kaptoom/sidepull dus wellicht een losse neusriem met drie ogen er aan en vastzetten zoals de sidepulls die we bestellen bij flechtzugel.......maar ik ga er nog even over nadenken

    En eerst nog even sparen
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  2. #32
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: kaptoom, ervaringen

    Effe off topic: Beterschap trouwens Masja!
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  3. #33
    Actief Forumlid masja's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Sundirt
    Leeftijd
    50
    Berichten
    269

    Re: kaptoom, ervaringen

    Hier zijn ze:

    Deze spreekt voor zich. (Neusriem is 16 mm en de rest van de riempjes zijn 12 mm breed)

    Kleur is naturel, nog geen 1 laagje olie op gedaan, dus met olieën en gebruik wordt deze zeker donkerder. (voorbeeld zeer goed ge-oliede kleur op mijn website onder custom order info -> projekten: het 3e plaatje.

    Let op bij deze is het stiksel mislukt, en daat dus met een evt. nieuwe met de hand gedaan worden.
    Je kunt hier duidelijk zien dat het uit 3 lagen leer bestaat, waar de ringen er bij de middelste laag tussen gezet zijn, zodat ze niet verschuiven.
    Deze neusriem is 19 mm breed.

    Kleur van deze is mahonie

  4. #34

    Re: kaptoom, ervaringen

    Masja, verkoop je die zoals de onderste ook los? Dus gewoon zoals hij daar op de foto staat bedoel ik.

  5. #35
    Actief Forumlid masja's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Sundirt
    Leeftijd
    50
    Berichten
    269

    Re: kaptoom, ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wannabe
    Masja, verkoop je die zoals de onderste ook los? Dus gewoon zoals hij daar op de foto staat bedoel ik.
    Ja, er zit wel een aantal weken levertijd op, want ik heb nog veel bestellingen te verwerken.
    Ik moet nu echt van het scherm weg.. ik zal morgen een topic maken met waarom.. (ziekenhuisbezoeken e.d.)
    Mail me even over die neusriem.

  6. #36
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: kaptoom, ervaringen

    Die losse neusriem daar heb ik ook wel interesse in Masja........maar dan met de buitenste ringen met schroefjes ipv stiksels......Dan kan ik mijn kapotte sidepul hoofdstel repareren tot kaptoom én als ik dat wil ook sidepull (twee ringetjes aan de buitenkant ipv een en klaar )

    Zal je ook wel een mail sturen. Morgen dan want ik ga nu lekker slapen

    Succes met de gezondheid!
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  7. #37

    Re: kaptoom, ervaringen

    Ziet er fraai uit.. maar... vind die ringen op de neusriem te klein - maatje groter lijkt me beter.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  8. #38
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: kaptoom, ervaringen

    Ik vindt zo,n neusriem alleen ook wel een idee, kan mooi bij mijn nieuwe hoofdstel.
    Van mij ook beterschap Masja!!
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  9. #39
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: kaptoom, ervaringen

    Heb 'm binnen, die van Brent dus, die Marijke de Jong verkoopt.
    Vind 'm er licht, maar heb natuurlijk een maar.....die fietsketting of wat het ook is die erin zit, volgt de lijn van de neus niet echt mooi. Op zich is hij zacht, ik heb 'm op m'n schenen gehad en druk gegeven, dat is gewoon een heel duidelijk gevoel doet geen pijn. Een bontje erom voor mÃ*jn gevoel misschien, maar dan blok ik zijn zicht op de grond misschien. We moeten niet op de snufferd gaan . Hoe strak moet die neusriem? Als 'ie te strak zit gaat ie denk ik knijpen bovenop de neus (vanwege die ronding die niet precies aansluit), doe ik 'm te los, dan gaat 'ie schuiven. Heb er even mee gewandeld met 'm en hij was er snel mee. Ik ben heel benieuwd hoe het met rijden zal gaan. Dinsdag ga ik er mee rijden, dan komt dinnetje weer mee.

  10. #40

    Re: kaptoom, ervaringen

    Hij wordt héél snel soepeler. Een keer invetten doet ook wonderen. Hij mag niet schuiven, da's erg onprettig op de neus. Je kan 'm een beetje in de juiste vorm weghangen, dat scheelt ook.
    Een bontje zou ik ook niet doen, geloof dat ik nog eerder een stukje plat schuim eronder zou maken (je weet wel, zo'n zachte foam-dingus).

  11. #41
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: kaptoom, ervaringen

    Okee, thanks, ik zal 'm invetten (inolieën dan weliswaar), en gebogen weghangen, en "strak" omdoen.
    Wel jammer dat er geen duidelijke beschrijving bijzit hóe die om moet. Heb 'm nu maar halverwege de neusgaten en de kaaklijk gedaan en de "keelriem" dáár waar de kaaklijn ophoudt en de snuit begint (volgt u me nog...??). Op de site zie ik het ook vaak anders, soms zit de keelriem op de kaken, zoals de keelriem van een gewoon hoofdstel.
    Gapen is er nu dus niet meer bij in de pauzes voor Vashje.....mondje dicht. Jammer eigenlijk.....zucht . Volgende fase denk ik dan maar!

  12. #42
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: kaptoom, ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Okee, thanks, ik zal 'm invetten (inolieën dan weliswaar), en gebogen weghangen, en "strak" omdoen.
    zo deed ik het ook. Gewoon met een touwtje de neus flink bij elkaar trekken. Dan krijgt hij snel vorm.

  13. #43
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: kaptoom, ervaringen

    Die van mij sloot meteen eigenlijk goed aan

    Ik heb alleen de kaakriem vastgezet op een plek nog op de kaak, zo blijft de riem mooi bij de ogen weg.......want die kaakriem schoof bij mij toch nog aardig.

    Ik heb trouwens op de mijne een dik bontje gezet net, niet uit de ruiterzaak, maar van dat teddy dat mijn mams nog had liggen, drie dubbel dik onder de neusriem en 1x bovenop zodat dat bovenop niet zo'n dikke prop wordt

    Wellicht dat ik er ook nog een stukje foam tussen ga doen....maar weer uitkijken dat het niet een te dikke prop op die neus wordt.

    Voelt nu wel zachter en het staat nog best geinig voor de winter ook
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  14. #44
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: kaptoom, ervaringen

    mmmmmm vanavond voor het eerst gepoogd ermee te rijden. En Vash reageert er (nog) niet goed op. Omdoen ging re-de-lijk goed, niet te laag gedaan omdat 'ie dan scherper inwerkt. Opstappen lukte direct. Okee. Gek gevoel, de teugels die omhóóg lopen ipv naar beneden. Vóórwaarts maar. Dan bij vragen naar rechts krijg ik als antwoord een harde nek die naar links wil. En die uiteindelijk wel gaat. Vragen naar links het omgekeerde. Bij vragen om halt duurt het een halve grote volte, idem met weer voorwaarts. Na 3 voltes zegt Vash: doei! En gaat stilstaan te schrapen. Op verzoek van tóe (smiling 4 cheeks) krijg ik 2 passen achteruit en wéér schrapen. Okee dacht ik toen, we gaan tóch nog even proberen. Dinnetje op de grond ernaast. Maar na een rondje weer "staken". Dit voelt niet goed. Hij sloot zichzelf op. Alsof (echt mijn gevoel hierover) Vash zoiets heeft van: waarom moet ik dit strakke ding om? Ik wist toch altijd wat je bedoelde? Nu snap ik het niet meer. Verwarring. Er de brui aangeven. Ik ben afgestapt en heb het rijhalster omgedaan. En er weer op in één keer. Maar hij wilde niet meer. Was in zichzelf gekeerd. Terwijl hij altijd ópgewekt en voorwaarts is geweest. Heb 'm toen aan de 22 ft lijn gelongeerd, en uiteindelijk de sessie wel goed afgesloten met een kauwend en likkend en gapend paard dat er weer wás. Maar ik denk dat ik "Bent" nog even een paar weken in de kast houd. Ben benieuwd of jullie hier nog ideën bij hebben?? Dan graag!

  15. #45
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: kaptoom, ervaringen

    Ik had eerst grondwerk met hem gedaan met dat ding tot hij er volledig vertrouwd mee was. En ook nu, gewoon gaan grondwerken, gymnastiseren. jij bent dan naast hem, kan hem geruststellen en dingen beter aan hem uitleggen.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •