Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 22

Topic: Pipa natuurlijk bekapt [1]

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Pipa natuurlijk bekapt [1]

Hoi,

vandaag heeft Cindy Pipa voor het eerst Natuurlijk bekapt. En Ã*k ben heel blij.

De hoefwand was dus veel te lang, waardoor er te veel druk op kwam en de kwartieren gingen afbrokkelen.
    Haar hielen staan te hoog en de steunsels moesten er nodig af..en er moest ook een mustangroll gemaakt worden.

Nou, ik kan je wel zeggen dat ze na de bekapping stukken beter liep over de kasseien! Vooraf stapte ze erg voorzichtig, zeker met haar rare hoef (zie foto) maar ze stapte echt vlot door en leek totaal geen last te hebben van gevoeligheid ofzo, want meestal wel voorkomt bij NB!

Nou, deze hoef ziet er dus al stukken beter uit nu, veel ronder en het leek wel alsof die stukken hoef rond dat gat elk moment konden afbrokkelen er stond véél te veel druk op! Maar nu is alles dus gelijkgemaakt met de hoefzool.

Alle 4 de hoeven zijn gedaan, het 'ergste' is achter de rug..we laten dr wel even wennen zo en volgende week komen de hielen aan de beurt, denk ik.

Maar haar hoeven zien er al zó veel netter uit!
    En ik ben Anne ook enorm dankbaar voor haar vertrouwen in ons.

O ja, jammer genoeg geen voor en na foto's, maar dat komt nog wel.
    (nouja voor foto's van de buitenkant wel, zie hierboven, maar voor de rest niks..)
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    41

Re: Pipa natuurlijk bekapt [1]

Foto's!!! Wij willen foto's.
    Wat goed joh, heb je Frany en Anne kunnen overtuigen om iemand anders te laten komen? Wat vinden zij er zelf van, vinden zij het ook beter dan wat de andere smid eraan heeft gedaan?
    En wie is er geweest? Mag hij/zij nog terug komen, tof joh! Ben blij voor je.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Haha ik dacht al, zijn dÃ*t de na-foto's, ik zie geen verschil????

Maar het zijn dus de voor-foto's.

Wat goed joh, dat Pipa er gelijk beter mee liep!
    Maarrehhhh wie is die Cindy eigenlijk?

Aangemeld
    Apr 2006

Jaaa ik baal wel dat ik geen goede voor- en na foto's had, maar ik had de digi niet mee en was het vergeten te vragen aan Anne om hun digi te gebruiken, en zij was toen boodschappen toen en Pipa was toen al half bekapt en jaah..

Anne en Franky hebben het nog niet gezien denk ik. We hebben het afgelopen weekend aan Anne gevraagd, nouja we begonnen erover dat dr hoeven er slecht aan toe waren en toen zei Anne, nou als je zelf iemand weet, of als je het zelf kunt, ga je gang maar...Ik weet niet eens of Franky het wel weet, mss wel beter van niet want hij heeft overal commentaar op ookal kent hij dr zelf geen sh*t van..hij weet wss nog niet eens de kwartieren zitten enzo.

Maarreh ik zou niet weten waarom Cindy niet meer zou mogen terugkomen, Pipa's hoeven zien dr netjes uit, ze loopt beter én Cindy doet het voor niks!
    Het enige argument dat ze zouden kunnen hebben is dat Cindy geen 'echte' smid is, maar ze weet dr best wel wat van en ze bekapt dr eigen paard ook En zolang Franky het woord 'Natuurlijk' niet hoort issut goed denkik..want alles waar 'natuurlijk' of 'natural' in komt heeft hij wat tegen...zou je zo gaan denken.

"Die Cindy" is de zus van Amalia, en Amalia ken je ondertussen wss wel zij doettut meeste werk met Attica, eigenlijk.
    En Cindy is ook dezelfde Cindy die hoogstwss Amon gekocht ging hebben, als de verkoop in de tijd was doorgegaan.

En Cindy heeft het pakket van NB en bekapt al een tijdje zelf haar paard en ik ben ook al een paar keer mee geweest en vindt dat haar paardje zijn hoeven heel erg verbeterd zijn!! dusja..
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Hmmmmmmm.
    Ik ben blij te horen dat Pipa beter loopt.
    Maar dat leek me ook niet zo moeilijk, gezien de slechte staat van haar hoeven: een stuk eraf zou idd voor opluchting moeten zorgen.
    Ik ben er alleen minder blij mee dat er nu een doe-het-zelver aan de hoeven komt. Mijn mening over niet-opgeleide en onervaren hoefbekappers heb ik inmiddels denk ik wel voldoende duidelijk gemaakt in eerdere topics, dus die ga ik niet herhalen...

Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006

Ik ben benieuwd naar de nafoto's Ik vind het wel leuk dat Cindy haar is komen doen,maar ik weet niet of het goed is om haar steeds te laten komen. Je kan zelf bekappen,maar het is dan aangeraden om regelmatig een profesional te laten komen om te laten nakijken en bijwerken.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Zelf bekappen vind ik hoe dan ook geen goed plan.
    Het is echt een vak, om alles goed te kunnen zien! Een mm hier teveel of daar te weinig kan al veel uitmaken voor het paard en als leek zie je dat vaak niet. Ik niet tenminste, ondanks dat ik regelmatig een professional liet komen (die het overigens ook niet zag en dus niet zo professioneel bleek te zijn).

Oei oei.. wat een slechte keus om "zomaar" iemand te laten komen bekappen. Zelfbekappen nav de cursus is bedoeld enkele en alleen voor je eigen paard en dan nog alleen bij normale, gezonde hoeven. Zulke hoeven als Pipa, zijn niet erg gezond. Je hoort hier een goede prof bij te halen, die dingen ziet aankomen en niet pas als het te laat is.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Amen Trea.

En niet zozeer als kritiek op jou Ariane, jij doet ook maar wat in je mogelijkheden ligt.
    Ik ben vooral verbaasd over de reactie van Anne: 'als je zelf iemand weet, of als je iemand kent, nou ga je gang maar'.
    Sorry hoor, maar als je het welzijn van je paard je aan het hart gaat, laat je niet zomaar iedereen die dat wil (en gratis doet!!!!) aan je paard komen. Ik vind dat Anne als eigenaresse en eindverantwoordelijke ernstig tekort schiet.

Overigens denk ik dat Pipa wellicht ook beter was gaan lopen als *ik* haar had bekapt, en ik heb inmiddels bewezen er niks van te kunnen. Vraag maar aan Atli.

Helemaal met Trea eens - voor zulke moeilijke hoeven moet je een professional laten komen, niet een goedwillende amateur die een bekapcursusje gedaan heeft.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Ben het helemaal met je eens trea.

Ik werk zelf de hoeven van m'n beide paarden ook bij, en bij de één vind ik 't veel makkelijk dan bij de ander. Je heb gewoon geen hoeven uit een boekje ze zijn allemaal anders.

Eerst kwam een prof bekapper elke 6 weken langs om mij te controleren, nu komt hij eens in de 3 maanden omdat het zo goed gaat. Maar goed zoals ookal werd gezegd mijn paarden hebben gezonde hoeven.
    Dat kan je helaas van jou paardje niet zeggen.

Voel je niet aangevallen, we proberen alleen goede raad te geven.
    Figaro du Cercorb X Betel de Fantilhou = Quinoa de Fantilhou

Aangemeld
    Apr 2006

Hoi,

ik had zulke reacties eerlijkgezegd wel verwacht, daarom twijfelde ik ook even of ik het hier wel zou plaatsen..maarre, hé, ik zou psies hetzelfde zeggen als en van jullie met zo'n verhaal aan kwam zetten.

Ik heb gemaild met Rik Gadeyne, de dichtsbijzijnde natuurlijk bekapper, en hij was nu al overwerkt en had een lange wachtlijst..de enige mogelijkheid was om met Pipa naar zijn praktijk te komen maar dat zit er niet in helaas.

Cindy werkt echt heel traag en doet heel weinig af, zo kan ze praktisch niet veel fout doen..als ze maar 1 mm van de hoefwand doet is dat de volgende week al weer aangegroeid (bij wijze van spreken) want Pipa's hoeven groeien enorm vlug.

Wat ze nu heeft gedaan kan zelfs het kleinste kind...iedereen zag dat haar hoeven veel te lang waren, dus als je ze gewoon netjes wat korter zet kan er niet veel verkeerd lopen denk ik.
    én Cindy weet er ook wel wat van af, hoor..zoals ik al zei bekapt ze al een tijd haar eigen paard, en het is ook wel zoals Nathalie zegt, dat de smid om de paar maanden eens zal kijken naar Pipa's hoeven en we dus zullen zien wat hij ervan vindt..desnoods kapt hij haar dan hier of daar weer wat bij..

We doen echt voorzichtjes aan hoor..en zolang Pipa er niet slechter van gaat lopen doen we zo maar verder..tenzij jullie een andere oplossing weten?
    Groetjes
    Ariane xxx

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ook al haalt ze er maar weinig vanaf, dan nog kan ze van alles fout doen. De hoef moet wel goed in balans zijn en een leek ziet dat vaak niet. Nogmaals, dat vertel ik je uit eigen ervaring.

Ik vind nog steeds dat het de verantwoordelijkheid is van de eigenaren van Pipa om een fatsoenlijke hoefsmid te laten komen en dat ze die verantwoordelijkheid niet aan een puber kunnen overlaten.

Sorry Ariane, ik weet dat jij ook maar je best doet binnen jouw mogelijkheden en ik val je ook niet aan, maar ik vind dit gewoon
    écht geen goed plan.

Zijn er dan helemaal geen andere hoefsmeden in jullie buurt? Wat mij betreft hoeft het ook geen natuurlijk bekapper te zijn, als het maar een vakman is. Een 'tradionele' hoefsmid kan dus net zo goed zijn!

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ariane... ik snap dat het als 'korte termijn' ding best prima lijkt zo.. het gaat in dit geval alleen niet om 'korte termijn' .. .de mogelijke schade op lange termijn is vele malen erger... en juist voor die gevolgen voor de 'lange termijn' (stand, voorkómen van problemen in rug en gewrichten) heb je een professionele bekapper nodig...

Ik snap jullie probleem èn jullie dilemma.. maar dit is zó onverstandig...

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Ariane kan je Fred (van het forum, die ook bij Elinneke komt) niet contacteren? Die is toch ook ergens van in jullie buurt.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten