Hoi,
vandaag heeft Cindy Pipa voor het eerst Natuurlijk bekapt. En Ã*k ben heel blij.
De hoefwand was dus veel te lang, waardoor er te veel druk op kwam en de kwartieren gingen afbrokkelen.
Haar hielen staan te hoog en de steunsels moesten er nodig af..en er moest ook een mustangroll gemaakt worden.
Nou, ik kan je wel zeggen dat ze na de bekapping stukken beter liep over de kasseien! Vooraf stapte ze erg voorzichtig, zeker met haar rare hoef (zie foto) maar ze stapte echt vlot door en leek totaal geen last te hebben van gevoeligheid ofzo, want meestal wel voorkomt bij NB!
Nou, deze hoef ziet er dus al stukken beter uit nu, veel ronder en het leek wel alsof die stukken hoef rond dat gat elk moment konden afbrokkelen er stond véél te veel druk op! Maar nu is alles dus gelijkgemaakt met de hoefzool.
Alle 4 de hoeven zijn gedaan, het 'ergste' is achter de rug..we laten dr wel even wennen zo en volgende week komen de hielen aan de beurt, denk ik.
Maar haar hoeven zien er al zó veel netter uit!
En ik ben Anne ook enorm dankbaar voor haar vertrouwen in ons.
O ja, jammer genoeg geen voor en na foto's, maar dat komt nog wel.
(nouja voor foto's van de buitenkant wel, zie hierboven, maar voor de rest niks..)
Bladwijzers