Ik heb een half jaar met geweekt hooi gewerkt. Voor Amy had het onvoldoende resultaat. Bovendien was ik ook wel bang voor teveel vitamineverlies.
Ik vind kuil ook veel nadelen hebben, inderdaad kamp ik dit jaar met hardnekkige vetrollen bij allemaal en Troy lijkt het weer helemáál niet goed te doen op kuil. Hij schijt bagger. De tinkers vaak 1 dag bij wisseling van baal, maar Troy is een ramp.
We zijn dus nog steeds zoekende.
Momenteel voer ik weer hooi, Troy poept weer gewoon bolletjes in plaats van plasjes, en Amy breng ik iedere ochtend naar de buurvrouw. Daar kan ze de hele dag met buuv's haflinger op wei staan en krijgt ipv 3 hooimaaltijden, nu dus maar eentje. En (afkloppen) ze hoest nog niet. En we hebben de roosters van de hooibakken afgehaald. Nu trekken ze een pluk hooi en komen dan omhoog om het op te eten, met die roosters zitten de neuzen steeds laag, in het hooi.
Fijne natuurlijk als je de trigger gevonden hebt dat je metéén weet als het overprikkelt raakt. Dus bij het eerst kuchje van Amy... helaas pindakaas.. wordt het toch weer kuil.
Apart voeren vind ik geen optie. Vind het juist ook zo belangrijk dat ze lekker bij elkaar lopen, elkaar wegjagen en opzoeken bij de hooibakken..
Blijft enorm lastig hoor. Dit is het eerste jaar sinds we Amy hebben dat ze september en oktober (nog) gezond is.
Hoewel ik erg blij ben de trigger gevonden te hebben, heb ik ook een enorm rotgevoel bij het idee dat we al die jaren haar volgeduwd hebben met antibiotica en prednison terwijl ze dat helemaal niet nodig had.
Bladwijzers