Pagina 7 van de 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 105 van de 111

Topic: Verdorie... Kate zegt geen uch, maar hoest!

  1. #91
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Verdorie... Kate zegt geen uch, maar hoest!

    *slaat oude agenda erop na*
    ik zie dat ik 2 maanden ná de acute aanval een ZI wedstrijdje had met haar, waar we ons 5e winstpuntje haalden en Ollie officieel het sportpredikaat kreeg......oef....als we een dopingcontrole hadden gehad (wat niet voorkomt) dan hadden we gehángen .
    Nu moet je weten dat ik Ollie sowieso nooit vaker reed dan 4 x per week en eigenlijk nooit langer dan 30 minuten....ik was nooit héél fanatiek, want lag zelf na een half uur wel op apegapen. En dan gewoon een beetje soepel houden, want de trucjes kende ze inmiddels wel. En lekker buiten stappen. In haar eigen tempo mocht ze altijd aan een lang teugeltje haar eigen route bepalen. Die was soms megakort (hek door en klaar, omdraaien, naar huis) en soms een ritje van een 3 kwartier. Dat was alleen in het weekend, want door de week na m'n werk in die periode (februari gebeurde "het") was het donker.

  2. #92
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Verdorie... Kate zegt geen uch, maar hoest!

    Kate heeft geen dubbelslag en wel conditie, herstelt snel maar zegt Uch. Ik heb Jossie aangespoord om weer op te stappen (maar eigenwijsje luistert niet ), eigenlijk meer om het zorgen maken te doorbreken en gewoon samen met Kate te zijn en te genieten van het moment. Zonder alle stress, zonder alle zorgen. Op een of andere manier ziet het leven er net ietsjes beter uit als je het bekijkt vanaf een paarderug. Al is het maar stom op haar rug zitten als ze hooi staat te eten. Lekker ontspannend naar dat gekauw luisteren
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  3. #93
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Verdorie... Kate zegt geen uch, maar hoest!

    Vind Kate denk ik ook leuk! En die singel zit voor een paard naar verhouding net zo strak als onze BH denk ik. Best strak, maar niet ongemakkelijk. Fijn als 'ie uit mag . Kan best. Is voor Kate ook weer efkes wat anders.

  4. #94
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: Verdorie... Kate zegt geen uch, maar hoest!

    En hier is dan de update van vrijdag en deels zaterdag .

    Ik bedacht me gisterochtend dat we naast hooi en kuil, ook nog een riante hoeveelheid ingepakte balen hebben. Is toch een kuilproces wat daarin zijn werk gedaan heeft en ook dat moet stof schelen. Bovendien heb ik van mijn broertje een aantal balen van zijn wei gekregen, amper bemest en vooral uitgebloeid gewas. Kortom, manlief zet vanmiddag een baal klaar . Wellicht dat ook dat Kate goed gaat doen.

    Verder heb ik beide dames gisteren maar weer eens op het kleine weitje met gras gezet, onder het motto hoofd naar beneden moet ook afvoer van troep bevorderen. Gistermiddag heeft Kate flink gelopen, met het gebruikelijke tempo, én geen gehoest of gekuch! Wel een bries gevolgd door zo'n "ik slik iets weg"-smoeltje. Kate had dus een goede dag!!!

    Vanmorgen werd ik begroet door een Kate die ik al een tijdje niet gezien had, hinnikend, schuddend met haar hoofd en hyper-alert. Nadat het hooi op was (grotendeels gecomsumeerd door Wick, die door Kate in de hooihoek geparkeerd was terwijl ze zelf voor het draad naar het weitje stond ) heb ik ze op de wei gelaten.
    Mijn grasmat daar is nu naar onze lieve heer . Kate heeft 4 explosieve galopsessies uitgevoerd, gevolgd door Wick. De eerste sessie ging vergezeld van een natte hoest, de tweede van nog een paar hoesten en kuchen. Helaas, maar de laatste 2 waren zonder bijgeluiden.

    Naja... het hoesten is nog niet over of minder, wel voelt Kate zich in ieder geval goed .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  5. #95
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Verdorie... Kate zegt geen uch, maar hoest!

    Maar regelmatig lekker stappen onder het zadel (mits ze dit aankan), zou ik juist doen als jullie dit beide leuk vinden. Dan houdt ze ook conditie is juist goed voor haar.

    Met whoopie hebik ook een kleine periode gehad dat ze hoeste bij inspanning,stappen ging wel prima en het lichaam wordt dan toch weer even aan het werk gezet, afvalstoffen kunnen afgevoerd worden etc.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  6. #96
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Verdorie... Kate zegt geen uch, maar hoest!

    Jossie, hoe is het met 'r? Status quo of gaat het beter??

  7. #97
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: Verdorie... Kate zegt geen uch, maar hoest!

    Ik durf het bijna niet hardop te zeggen, maar... ze is al sinds vorige week zondag echte hoesten-vrij en heeft alleen op dinsdagmiddag nog een kuch gegeven!
    Wel doet ze nog veel briesen waardoor een soort witte waas in haar neusje zit, maar verder... lijkt het de goede kant op te gaan.

    Overigens had ik dinsdag heel sterk het idee dat ze wel een extra onderdekentje wilde, vraag me niet waarom ik dat zo vond, maar ik heb vernomen uit betrouwbare bron dat ik best wel iets met zulke gevoelsmatige info moet doen en erop vertrouwen . Dus staat ze nu onder 200gr en doet het prima! Ze is zelfs weer helemaal de oude, blèrt de oren van mijn hoofd.

    Helemaal gerust ben ik nog niet, maar dat zal moeten slijten denk ik. Alle genomen maatregelen lijken in ieder geval een positieve invloed te hebben!!!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  8. #98

    Re: Verdorie... Kate zegt geen uch, maar hoest!

    O fijn Jossie!!!!!
    Hartstikke fijn!
    Heel erg blij voor jullie!

    May the horse be with you!

  9. #99
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.757

    Re: Verdorie... Kate zegt geen uch, maar hoest!

    Heee wat goed joh!
    Fijn dat ze zo is opgeknapt!

  10. #100
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Verdorie... Kate zegt geen uch, maar hoest!

    He gelukkig!
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  11. #101

    Re: Verdorie... Kate zegt geen uch, maar hoest!

    Fijn.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  12. #102
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Verdorie... Kate zegt geen uch, maar hoest!

    Tante Kaat doet het goed, bruist van energie en weet van gekkigheid niet wat ze voor kattekwaad moet uithalen.

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jossie
    Ze is zelfs weer helemaal de oude, blèrt de oren van mijn hoofd.
    En zeilt in galop door mijn volte als ik Wick sta te longeren, in tegengestelde richting
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  13. #103
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: Verdorie... Kate zegt geen uch, maar hoest!

    Klinkt goed Jossie! Fijn!
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  14. #104
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: Verdorie... Kate zegt geen uch, maar hoest!

    Mmm... net toch al dravend weer een kuch gevolgd door een aantal briesen. Met de kuch geen slijm oid, wel een pluk fijngekauwd hooi? Even zien wat ze morgen doet, anders maar weer even overleggen met de VA . Overigens is ze nog steeds qua humeur en gedrag dezelfde als de afgelopen dagen, dus ik heb een stille hoop dat ze zich gewoon verslikte...
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  15. #105
    Actief Forumlid Jasmijntje's Avatar
    Aangemeld
    May 2006
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    56
    Berichten
    206

    Re: Verdorie... Kate zegt geen uch, maar hoest!

    Egh , jammer weer een kuch, maar niet meteen in paniek hoor Jossie!

Pagina 7 van de 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •