Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: naast de fiets lopen

Actief Forumlid diana's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2007
    Leeftijd
    53

naast de fiets lopen

Hoi,

We zijn met Binkie aan het oefenen om mee te lopen/draven naast de fiets.
    Maar het liefst wil hij achter de fiets lopen hihihi .

Hij is niet bang van de fiets, van de week klapte m`n band met een grote knal, hij sprong even met vier beentjes in de lucht en was weer oke, coole Tinkie Binkie

Hoe krijgen wij het nu voor elkaar dat hij naast de fiets, in zone drie, wil lopen.

Nu doen we het zo, dat we met Binkie naast de fiets beginnen, maar na een aantal meter loopt hij weeral achter de fiets.

Met het wandelen probeert hij ook achter je te gaan lopen, maar het is dan wel iets eenvoudiger om weer in zone drie te gaan lopen

Iemand nog een idee ??

Groetjes Diana
    ** Relax, we komen er wel**
    Voor meer over binkie http://nh.eyeweb.nl/

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Re: naast de fiets lopen

Het lijkt erop alsof hij zich veiliger voelt achter je. Logisch ook, dan hoeft hij alleen te volgen, niets zelf te doen.

Ik zou eerst nog meer oefenen met wandelen, heel veel friendly in zone 3, en wellicht het wandelen uitbreiden tot jij in zone 4 of 5 kan lopen.
    (dat laatste zou ik dan weer niet zo snel op de fiets proberen, alhoewel, met tegenwind )
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Aangemeld
    Feb 2007
    Leeftijd
    53

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Hanneke1980
    Het lijkt erop alsof hij zich veiliger voelt achter je. Logisch ook, dan hoeft hij alleen te volgen, niets zelf te doen.

Ik zou eerst nog meer oefenen met wandelen, heel veel friendly in zone 3, en wellicht het wandelen uitbreiden tot jij in zone 4 of 5 kan lopen.
    (dat laatste zou ik dan weer niet zo snel op de fiets proberen, alhoewel, met tegenwind )

***Het klopt dat hij zich veilig voelt , lekker achter me , we oefenen ook volop met wandelen in zone drie.

Waarschijnlijk heeft het gewoon tijd en oefening nodig.

bedankt, diana

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Ik ken Binkie natuurlijk niet, maar is het niet dat hij gewoon niet snappy is?

Bully deed het eerst ook en dan liep hij achter me te mokken, terwijl hij nu hij snappyer is alles wel ok vindt.

Dat heb ik met Wien ook. In stap kun je d'r alles mee en van zone veranderen is piece of koekje, maar met de fiets is een heel andere koekje. Met de fiets wil ze alleen óf met haar neus in bagage-drager (jaja!) óf in zone 4/5. Fiets is niet eng, als ik achterop zit bij iemand wil het nog niet. Nja, met wandelen heeft het ook lang geduurt voordat ze náást me wilde lopen ipv achter me, dus we blijven leuk oefenen. In zone 5 kun je trouwens fietsend heel cool lange lijnen.

Aangemeld
    Feb 2007
    Leeftijd
    53

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Margot van lare
    Ik ken Binkie natuurlijk niet, maar is het niet dat hij gewoon niet snappy is?

Bully deed het eerst ook en dan liep hij achter me te mokken, terwijl hij nu hij snappyer is alles wel ok vindt.
    Ik geloof dat Binkie niet echt snappy is, hij vind alles wel best, als hij maar niet teveel moeite voor moet doen
    Daarnaast kan hij vrij onzeker zijn, dus achter me is lekker safe.

Ik kan hem alleen naast de fiets krijgen door een hele korte lijn, maar dat vind hij niet prettig, dus dat doe we maar niet teveel.

Diana

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Dan zou ik zorgen dat hij meer snappy wordt en dan pas gaan fietsen. En misschien nog meer leiden vanuit zone 3 oefenen?

Bladwijzers

Forum Rechten