Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 39

Topic: Het drama... EINSCHUSS

  1. #16
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Het drama... EINSCHUSS

    Allereerst Marianne is het heel erg mooi dat je zo,n band metje paard mag ervaren,dat meen ik echt. Des te wreder dat ze dan op zo,n manier moet gaan. En dat je alles binnen je vermogen hebt gedaan om haar te helpen daar twijfel ik niet aan!

    Soms gebeuren er dingen die we niet in de hand hebben.
    Het lijkt mij zo vreselijk om je paard zo te zien lijden en niet echt te kunnen helpen.

    Fijn dat je het deelt!
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  2. #17

    Re: Het drama... EINSCHUSS

    Het heeft allemaal zin gehad. Hoe pijnlijk ook. Want van Ster heb ik mooie kado's gekregen. Door haar heb ik o.a. NH ontdekt, geleerd dat een paard niet zomaar een paard is. Ik ben altijd, naar vermogen, goed voor paarden geweest maar door haar sta ik er nu heel anders in. Ik heb leren zien, verder kijken dan exterieur, en heb ontdekt wie ik werkelijk ben. Dat ik dat niet altijd laat zien heeft z'n reden. Mar dat komt goed. Iedere dag verdwijnen een paar steentjes van de muur
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  3. #18

    Re: Het drama... EINSCHUSS

    In alle opzichten een bijzonder paard, mooi dat ze je zoveel heeft meegegeven in dit leven.
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

  4. #19

    Re: Het drama... EINSCHUSS

    Heel erg indrukwekkend Marianne, ik ben er stil van. Wat moet het moeilijk geweest zijn om niets te kunnen doen, terwijl je juist de hele wereld voor je paard overhebt.
    Dank je wel dat je dit hier wilde plaatsen.
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

  5. #20
    Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Matrei in Osttirol - Oostenrijk
    Leeftijd
    49
    Berichten
    3.203
    Dagboek Berichten
    7

    Re: Het drama... EINSCHUSS

    Heel mooi verhaal.
    We zijn op stal dit jaar op dezelfde manier een paard verloren en de iegenaren hebben er ook nog steeds erg veel pijn van.

    Fijn dat Ster je zoveel heeft mogen brengen.

  6. #21
    Actief Forumlid shetfan's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Culemborg
    Berichten
    1.987

    Re: Het drama... EINSCHUSS

    wow, ontroerend verhaal.
    'K kan me voorstellen dat het heel moeilijk voor je is.
    Hopelijk heeft het een beetje geholpen het hier op te schrijven.

  7. #22
    Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Land van de frieten
    Berichten
    3.364

    Re: Het drama... EINSCHUSS

    Gho, ik had nog nooit van Einschuss gehoord. Vreselijk als je moet zien dat je paardje langzaam van je heen gaat en er niks is wat je kan doen. Aandoenlijk verhaal. Sterre heeft jouw pad gekruist en je veel geleerd das duidelijk.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

  8. #23
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: Het drama... EINSCHUSS

    Mén Marianne wat een paard, gekgenoeg doet niet alleen haar naam, maar ook haar missie naar jou en haar die hard karakter me aan mijn eigen Ester denken!
    En dan ook meteen aan het idee om haar te moeten missen wat kan ik me voorstellen dat je hier helemaal kapot van ben geweest.

    Wat een schitterend paard, wat een wijze dame!

    En zoals je ook zegt dat het allemaal zin heeft gehad, zo heb ik zelf de dood van Bo ook ervaren. Niet vlak erna natuurlijk want op dat moment snap je er geen bal van, maar inmiddels heeft dat ook een plek gekregen!

    Mooi dat je dit wilt delen Marianne!!
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  9. #24

    Re: Het drama... EINSCHUSS

    doet niet alleen haar naam, maar ook haar missie naar jou en haar die hard karakter me aan mijn eigen Ester
    en weet je wat... mijn Ster heette dus op papier ook Ester, net zogeschreven als jouw Ester ( ik plak er gewoontegetrouw altijd wel een 'h' tussen, maar officieel was zij ook Ester)
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  10. #25
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: Het drama... EINSCHUSS

    En ze zijn waarschijnlijk ook nog uit hetzelfde bouwjaar nl. 1986 (neem even aan dat jouw Ester ook een KWPN-er is!

    Bijzonder Marianne dat wij allebei wijze lessen krijgen van een Ester....heb er helemaal kippevel van op een of andere manier.

    Gaaf Marianne!
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  11. #26

    Re: Het drama... EINSCHUSS

    Klopt! Was een goed paardenjaar!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  12. #27
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Het drama... EINSCHUSS

    Ster.......
    Wat een mooi paard,
    Wat een vre-se-lijk dik been.....

    Wat een lekker koppie!! Je had vast veel bekijks met haar in de baan. Veel mooie en verdrietige herinneringen. Weet niet goed wat te schrijven....dánk voor je verhaal over dit bijzondere paard.

  13. #28

    Re: Het drama... EINSCHUSS

    Je had vast veel bekijks met haar in de baan

    Ja, haha, dat was dus ooit de achterliggende gedachte.... Een bont paard in de dressuur op hoger niveau was eigenlijk 'not done'.. de enige "bonte" die ooit Grand Prix gelopen heeft was Ster's pappa: Samber, die daarbij nog ook eens de eerste kWPN-hengst was die de grand Prix status behaalde.
    Ster was een veulen uit de combinatie Samber x Tina ( dat was de moeder van Samber!!). Op Google afbeeldingen "zoek Samber"
    vind je plaatjes van beiden. Ster was het evenbeeld van Pappa!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  14. #29
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Het drama... EINSCHUSS

    Ik dacht dat Samber niet zo groot vererfde??? Moest Samber wel zijn. Zo'n mooi paard! Lijnenteelt.......mmm.... .

  15. #30
    Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005
    Locatie
    N52°06.057 E005°38.773
    Berichten
    3.683

    Re: Het drama... EINSCHUSS

    Tot 2 weken terug had ik ook nog nooit van Einschuss gehoord, en ik had geen idee dat een been zo dik kon worden, bedankt voor je verhaal, als verhaals, maar ook als waarschuwing.

    Erg OT, maar mag ik toch wat vragen: is het toeval dat Pauli ook bont is?
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •