Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Sideways: welke zone eerst?

  1. #1
    Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005
    Locatie
    N52°06.057 E005°38.773
    Berichten
    3.683

    Sideways: welke zone eerst?

    Bij de sideways game "move" ik eigelijk altijd zone 1 het eerst, en dit zie ik ook terug op video's en dergelijke.
    (en ik heb Linda's mantra soms zo irritant in mijn hoofd: "zone1zone4 zone1zone4 zone1zone4 by the way don't go forwards)

    Maar waarom zou zone 1 als eerste zijn?
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

  2. #2
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Sideways: welke zone eerst?

    Ehm, mag ik even kritisch zijn?

    Je doet toch gewoon wat WERKT bij Boris??

    Dus als jij eerst zone 4 doet, is er toch geen haan die daar naar kraait?

  3. #3
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Sideways: welke zone eerst?

    ik snap niet helemaal hoe je eerst zone 4 zou kunnen doen? de voorhand gaat toch altijd voorop, dus die moet je ook eerst wegsturen. Dat maakt het ook wat makkelijker als je het met een hek doet, dan begint hij al met lopen en hoef je alleen maar bij te sturen.
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

  4. #4
    Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    2.669

    Re: Sideways: welke zone eerst?

    goede opmerking Antheman .

    Nog ene kleine tip wat betreft sideways...

    Ga met je rug tegen het hek van de bak staan en vraag om circeling game naar links of naar rechts
    Als Boris bijna bij de kant is loop je zijn richting op (drijvend, ter hoogte van zijn romp)
    Goede garantie voor sideways. Veel makkelijker en begrijpelijker voor je paard dan deze eerst in een hoek van 90 graden te zetten met de bak en dan vanuit stilstand sideways te vragen.

    Zowieso paardlief niet te schuin laten gaan is nietr zo best voor de gewrichten.
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

  5. #5

    Re: Sideways: welke zone eerst?

    Denk dat je juist WEL schuin bedoelt, Maaike?
    Niet te HAAKS, lekker schuin

    May the horse be with you!

  6. #6
    Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005
    Locatie
    N52°06.057 E005°38.773
    Berichten
    3.683

    Re: Sideways: welke zone eerst?

    Eerst zone 1 werkt vrij best bij Boris, via een halve cirkel naar het hek werkt nog beter.
    Maar ik heb nu een paar keer eerst zone 4 gedaan, ter afwisseling, en vroeg me toen af wat anderen eigelijk doen.
    Zone 1 als eerste omdat het een voorwaartse beweging is, klinkt vrij logisch.
    En ik denk dat je een te haakse beweging krijg bij eerst zone 4?

    @ Sanne: vanuit een voorwaartse beweging zie ik ook nog niet hoe je sideways kan vragen met zone 4 als eerste, maar wel vanuit stilstand.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

  7. #7

    Re: Sideways: welke zone eerst?

    Via hek is inderdaad kei simpel. Ik wil het gehele paard op zij dus mijn energie concentreet zich op de romp. Heus dat Poca wel begint met de voorbenen. Lekker schuin inderdaad. Goed voor het paardenlijf en logisch ook. Zijwaarts is nl. een voorwaartse beweging.

    Verder eens, hoe jij het doet, jullie feestje.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  8. #8
    Actief Forumlid Ebby's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    738

    Re: Sideways: welke zone eerst?

    Opzich kan het wel met zone 4 eerst, vanuit een lopende beweging. Je stuurt dan je paard langs de rand (vanuit zone 1) en wanneer ze begint te lopen, stuur je zone 4 van je weg. Bij Askja zit ik altijd tussen de rand en haar, waardoor ze wel moet wijken. Je krijgt dan alleen wel zon sideways als Trea bij Troy (al deed die t vast anders).

  9. #9
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Sideways: welke zone eerst?

    [quote="Hanneke1980"]Eerst zone 1 werkt vrij best bij Boris, via een halve cirkel naar het hek werkt nog beter.
    Maar ik heb nu een paar keer eerst zone 4 gedaan, ter afwisseling, en vroeg me toen af wat anderen eigelijk doen.
    Zone 1 als eerste omdat het een voorwaartse beweging is, k]

    ligt er natuurlijk aan in welke positie jij staat, maar ik dacht aan de simpele positie, boris met hoofd tegen hek en jij ernaast (of vanuit halve cirkel). Als je bijv achter hem staat en je zou hem sideways willen krijgen, stuur je natuurlijk eerst zone 4, zodat jij in zone 3 terecht komt en zo door kan gaan. Zone 1 wegsturen zorgt ervoor dat hij voorwaarts gaat en dat heb je eerst nodig. Als je teveel met zone 4 doet, komen ze meestal "vast" te staan.
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •