Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: pony sloopt de stal, blijft nu buiten, spannend

  1. #1
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006
    Locatie
    Uitgeest
    Berichten
    649

    pony sloopt de stal, blijft nu buiten, spannend

    ik ben vrijdag verhuisd omdat mijn pony op zijn vorige stal swinters altijd in de bak stond of veel op stal. Zomers dag en nacht op de wei.

    Hij zou nu in de winter op de wei komen en snachts op stal, dit gaat echter niet zo goed, hij trapt tegen de deur, hinnikt en is erg onrustig, natuurlijk ook door de verhuizing, maar dit is altijd zo geweest als hij op stal moest.

    Nu mag hij buiten blijven met een ijslander op een stuk land. Wel krijgen ze samen niet heel veel hooi, omdat de ijslander tegen hoefbevangen aan zit/zat. Ik vind het erg spannend, want in de winter heeft hij nog niet 24/7 buiten gestaan. Ik denk niet dat hij het echt koud zal krijgen, want het is een echte teddybeer en dat wordt steeds erger, maar het is wel spannend. Als ze onbeperkt hooi zouden krijgen zat ik zeker gerust, nu is het even kijken hoe het allemaal gaat.

    Er staat ook nog wel wat gras op de wei, maar daar zit natuurlijk niet zoveel in. Ik ben wel blij dat dit kan, want hij vind het op stal echt vreselijk en ik geef hem geen ongelijk. Tevens bevalt de stal verder echt super! Ik hou mijn stal wel aan, voor het geval dit niet gaat of als het echt noodweer is.

  2. #2
    Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007
    Locatie
    Hoogersmilde (Dr)
    Berichten
    1.364

    Re: pony sloopt de stal, blijft nu buiten, spannend

    Hoi Diesel,

    Paarden kunnen van hooi toch niet hoefbevangen worden? Kan je niet iets anders verzinnen mocht dat wel zo zijn... Hij moet zijn motortje wel draaiende kunnen houden natuurlijk.
    Wel fijn dat hij nu echt 24/7 buiten kan staan. Hij geeft het zelf duidelijk genoed aan dat dat is wat hij wil!

    Succes!

    Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

  3. #3
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006
    Locatie
    Uitgeest
    Berichten
    649

    Re: pony sloopt de stal, blijft nu buiten, spannend

    klopt, maar geen idee hoe zijn baasje daarover denkt, bovendien was hij vooral veel te dik en moest vooral daarom afvallen is me vertelt. Ik ga het gewoon even aankijken, als ze savonds hooi krijgen ben ik allang gelukkig. En inderdaad, ik ben super blij dat ie niet meer op stal hoeft!

  4. #4
    Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007
    Locatie
    Hoogersmilde (Dr)
    Berichten
    1.364

    Re: pony sloopt de stal, blijft nu buiten, spannend

    Waarschijnlijk zal je tegen dovemansoren praten, maar het lijkt mij erg ongezond om een paard voor de winter af te laten vallen. Hij kan zijn reserves in de winter goed gebruiken en in het voorjaar zal hij dan al wel minder gevult zijn... Maar goed, eerst maar er van genieten, je kan altijd nog met haar in gesprek gaan.

    Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

  5. #5
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: pony sloopt de stal, blijft nu buiten, spannend

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Diesel_
    klopt, maar geen idee hoe zijn baasje daarover denkt, bovendien was hij vooral veel te dik en moest vooral daarom afvallen is me vertelt. Ik ga het gewoon even aankijken, als ze savonds hooi krijgen ben ik allang gelukkig. En inderdaad, ik ben super blij dat ie niet meer op stal hoeft!
    Wanner leren mensen nu eens dat beweging nodig is om af te vallen...

    Op mijn weide doen sommige mensen dat ook. Komen een week niet. Paard moet s nachts in de bak, zonder hooi. Overdag ook nog een paar uur. Niets te eten dus. Wel zand aanwezig

    Nou ja, jij kunt er ook niets aan doen.

  6. #6
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006
    Locatie
    Uitgeest
    Berichten
    649

    Re: pony sloopt de stal, blijft nu buiten, spannend

    jah vervelend he! Ik irriteer me ook vaak hoor, heb te doen met veel paardjes, maar zolang ik het beste voor mijn pony kan regelen ben ik al heel blij een verbetering begint bij jezelf toch

  7. #7
    Forum Meubilair Aspen's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2006
    Locatie
    Bredene(B)
    Berichten
    4.012

    Re: pony sloopt de stal, blijft nu buiten, spannend

    Fijn dat je paard deze winter op de weide blijft! Mijn paard blijft ook de hele winter buiten op de weide,zij krijgen nu 2x per dag 1 baal hooi en er is natuurlijk nog gras,maar daar zit nu niet meer veel in. Ruwvoer is zeer belangrijk in de winter om ervoor te zorgen dat paarden het niet koud kunnen krijgen en als bezigheidstherapie.
    En nu afvallen heeft weinig zin voor die Ijslander,want die reserves zal hij goed kunnen gebruiken als het een strenge winter wordt. Dus er toch eens over praten met de stalhouder.

  8. #8
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006
    Locatie
    Uitgeest
    Berichten
    649

    Re: pony sloopt de stal, blijft nu buiten, spannend

    ze krijgen savonds gewoon een portie hooi nog niet onbeperkt, maar het is ook nog niet ECHT winter gelukkig en er valt wat van de wei te knabbelen

    Ik ben echt super blij voor diesel

  9. #9

    Re: pony sloopt de stal, blijft nu buiten, spannend

    Waarom willen mensen hun paarden tijdens het winterseizoen aflaten vallen??? Doe dat toch lekker tijdens de voorjaars en zomermaanden door ze juist extra te bewegen! Onzinnig en triest dat mensen denken door het ruwvoer te beperken wat juist in de winter zo nodig is gedeeltelijk te schrappen omdat het paard te dik is

    Leuk voor je dat jou paard nu 24/7 buiten loopt. Is er dan een schuilstal voor het geval het erg nat en koud word?

  10. #10
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006
    Locatie
    Uitgeest
    Berichten
    649

    Re: pony sloopt de stal, blijft nu buiten, spannend

    een schuilstal is er niet, maar zelfs met het natte weer lijkt ie er geen probleem mee te hebben. Hij krijgt dan onbeperkt hooi en als het niet gaat kan hij wel een aantal uur of een nacht op stal komen.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •