ik ben vrijdag verhuisd omdat mijn pony op zijn vorige stal swinters altijd in de bak stond of veel op stal. Zomers dag en nacht op de wei.
Hij zou nu in de winter op de wei komen en snachts op stal, dit gaat echter niet zo goed, hij trapt tegen de deur, hinnikt en is erg onrustig, natuurlijk ook door de verhuizing, maar dit is altijd zo geweest als hij op stal moest.
Nu mag hij buiten blijven met een ijslander op een stuk land. Wel krijgen ze samen niet heel veel hooi, omdat de ijslander tegen hoefbevangen aan zit/zat. Ik vind het erg spannend, want in de winter heeft hij nog niet 24/7 buiten gestaan. Ik denk niet dat hij het echt koud zal krijgen, want het is een echte teddybeer en dat wordt steeds erger, maar het is wel spannend. Als ze onbeperkt hooi zouden krijgen zat ik zeker gerust, nu is het even kijken hoe het allemaal gaat.
Er staat ook nog wel wat gras op de wei, maar daar zit natuurlijk niet zoveel in. Ik ben wel blij dat dit kan, want hij vind het op stal echt vreselijk en ik geef hem geen ongelijk. Tevens bevalt de stal verder echt super! Ik hou mijn stal wel aan, voor het geval dit niet gaat of als het echt noodweer is.
Bladwijzers