Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 25 van de 25

Topic: wie kan mij helpen?

Re: wie kan mij helpen?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nienie
    @ Florke: wat men hier boven probeert te zeggen is dat ze het niet een erg prettige manier van "onderdanig" krijgen vinden. En dat maakt niet uit of jij het doet, of een andere vrouw. Het principe blijft hetzelfde, vooral voor je paard. Daarom geven ze aan dat je misschien meer onderzoek zou moeten doen.
    Heb je het boek van Parelli bijvoorbeeld al? Daarin kan je lezen hoe je met je paard om kan gaan. Nog veel beter zou de dvd's zijn, maar die zijn een prijsklasse duurder. Parelli is als basis veel vriendelijker; je communiceert met je paard en niet zoals Monty: je zorgt dat je paard onderdanig aan jou wordt.

Hopelijk kan je hier iets mee,

Dit had ik ondertussen begrepen dat de forumleden dit geen prettige manier vinden Nu ik moet zeggen, als ik het geld had ging ik zeker alles kopen van parelli, maar hoe jammer ik het ook vind, dit is voor mij veel te duur , daarom dat ik alles opzoek op het net en mensen raad vraag... Ik wil mijn paard niet "afmotten" ik wil mijn paardje nog héél lang bij mij hebben zoals mijn vorig paardje...

Ik "durf" er zelfs niet te veel op rijden omdat ze nog maar 4 jaar is, omdat ik vind dat ze nog lang genoeg zal moeten werken... Ben er zo voorzichtig mee en het minste dat ze heeft direct laten controleren, heb ze nog niet zolang en is echt mijnen schat geworden!

Wist wel dat ze dominant was, maar zo dominant nee Is al fel verbeterd, maar toch, heb al een hap in mijn rug gehad als ik ze wou opstijgen en andere keren doet ze echt niks... Deze vrouw die dit gedaan heeft, mocht alles doen, maar echt alles, ze volgde, ze beet niet, geen oren in de nek, mocht erop gereden worden zonder zadel of hoofdstel, weet je dit was voor mij echt een verbazing, echt wel!

Heb zelfs staan huilen omdat ze dit toeliet! Wou dit even meedelen hier op het forum omdat ik dit een hele prestatie vond! Gewoon ik dacht dat er iets lichamelijks was, heb verschillende DA afgebeld en goh woord ontsnapt mij (iemand die soort van massage's doe bij paarden) maar lichamelijk was alles inorde! Als ze haar achterhoeven geeft is het van: zwieperen met de staart, oren plat, bijten, springen, shotten en noem maar op, vandaag niks, zelfs niet zwieperen met de staart! Ik vond dit een hele verandering als ik eerlijk mag zijn

Actief Forumlid ingejanssens's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006
    Leeftijd
    58

Dat is de reden waarom ik je vroeg of je al ervaring hebt. Ik kan het best begrijpen dat je je laat helpen door iemand. Het is helemaal niet simpel om dit allemaal op je eentje te doen. En je hebt niet het makkelijkste paardje om met NH te beginnen.

Ik stel voor dat je eens contact opneemt met Wendy van de Twolazysevenranch in Schilde. Zij heeft Parelli level 3, maar heeft ook andere NH-methodes gevolgd doorheen de wereld en volgt nog steeds cursussen. Het is wel in het Antwerpse, dus je moet wel vervoer hebben, maar ze geven ook cursusavonden (theorie) aan een zeer zeer schappelijke prijs. Echt deze zijn niet duur! Zij is niet afhankelijk van een of andere methode.
    http://www.twolazysevenranch.be

Ze staat deze maand (vorige maand ook) met een artikel over NH in CAP.

Doen Florke, zo ga je zelf aan de slag kunnen en heel veel leren.
    Mijn paarden zijn m'n echte vrienden
    https://www.facebook.com/groups/1409316672673002/

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door ingejanssens
    Ik stel voor dat je eens contact opneemt met Wendy van de Twolazysevenranch in Schilde. Zij heeft Parelli level 3
    Dit zou ik eerst zeer zeker eerst eens navragen bij http://www.parelli.nl ( info@parelli.nl ). En verder heb ik hierbij (alweer) het manifest van etholgen over de join-up. Hopelijk wil je het doorlezen. Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Actief Forumlid ingejanssens's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2006
    Leeftijd
    58

Eddy Modde kent Wendy en Wendy heeft haar level 3 Parelli gehaald. Ze geeft NH lessen, niet onder Parelli naam, maar onder NH omdat ze ook andere NH-merhodes gevolgd heeft.
    Dit kan je niet van iedereen zeggen want er zijn er die lessen en demo's geven onder Parelli naam en zelfs zelf geen Parelli level 1 certificaat kunnen voorleggen.
    Gewoon contact opnemen, Wendy levert kwaliteit en woont relatief gezien niet ze ver.
    Mijn paarden zijn m'n echte vrienden
    https://www.facebook.com/groups/1409316672673002/

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Interessant stuk over Monty. Ik was er sowieso al niet voor, maar nu weet ik weer waarom.

hoi

Sorry dat ik tijdje niet gereageerd heb, maar is ongelooflijk druk geweest

Nog even over die join up , we doen dat enkel als ze haar dominant gedraagd, haar in een hogere positie wil stellen enzo

zoals gisteren, was geleden van de eerste keer dat ik hier poste dat we een join up gedaan hadden, was heel de tijd braaf, maar gisteren was ze terug fel Ben in de grond getrokken geweest, mijn handen beke verbrand van het touw, juist geen slag gehad, weet zelf niet wat het was

Mss door het weer? Nu in ieder geval, heb veel gelezen over NH en dingen toegepast, maar reageert er niet echt op, ofwel doe ik het niet goed... Probleem is, kan niet ver geraken met mijn paard, want heb ook geen vervoer...

Is moeilijk om achter de pc uit te leggen, terwijl jullie niks kunnen zien Hopelijk gaat dit nog verbeteren.

groetjes

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door florke
    hoi

Sorry dat ik tijdje niet gereageerd heb, maar is ongelooflijk druk geweest

Nog even over die join up , we doen dat enkel als ze haar dominant gedraagd, haar in een hogere positie wil stellen enzo

zoals gisteren, was geleden van de eerste keer dat ik hier poste dat we een join up gedaan hadden, was heel de tijd braaf, maar gisteren was ze terug fel Ben in de grond getrokken geweest, mijn handen beke verbrand van het touw, juist geen slag gehad, weet zelf niet wat het was

Mss door het weer? Nu in ieder geval, heb veel gelezen over NH en dingen toegepast, maar reageert er niet echt op, ofwel doe ik het niet goed... Probleem is, kan niet ver geraken met mijn paard, want heb ook geen vervoer...

Is moeilijk om achter de pc uit te leggen, terwijl jullie niks kunnen zien Hopelijk gaat dit nog verbeteren.

groetjes
    Klinkt inderdad niet echt leuk. Maar weet je zeker dat het dominantie is? Het kan ook heel goed right brained extravert zijn en dan kan je je beter terugtrekken.

Als ze niet echt op nh reageert doe je, hoe lullig het ook klinkt, echt iets verkeerd.

Het is inderdaad lastig te beoordelen allemaal vanachter de pc. Naar mijn idee heb je wel echt hulp nodig in dit geval.

waat is right brained?

Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Als je het verschil tussen right en left branied niet weet geloof ik eerlijk gezegd ook niet zo in het feit dat je alles wat je met nh hebt gedaan goed hebt gedaan en snap ik beter dat je paard niet goed reageert erop.

Een paard dat left brained is is ok, een right brained paard denkt aan overleven. Maar ik ga het niet helemaal uitleggen. Kijk even bij zoekfunctie naar horsenalitychart, dan word je vast meer duidelijk.

hm denken aan overleven, denk het eerlijk gezegd niet, heb al gekeken om zo nen test te doen, maar vind het ni direct, kga straks nog eens kijken of zoeken liever gezegd

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten