Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: grote zorg erbij nemen of dan maar zo?

  1. #1
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006
    Locatie
    Uitgeest
    Berichten
    649

    grote zorg erbij nemen of dan maar zo?

    ik ben verhuisd omdat diesel veel op stal moest staan (ik heb gehoord dat de bak nu zo slecht is dat ze zelfs een paar dagen achter elkaar helemaal niet uit de stal zijn geweest )
    Daar ben ik dus weggegaan op 26 okt (tot die tijd stonden ze nog 24/7 buiten vanaf mei)

    Op zijn nieuwe plek kan hij nu 24/7 buiten blijven hij is helemaal gelukkig!!

    Maar er stond een ijslander bij hem in de wei, echter mocht die niet veel hooi. Daar baalde ik van, want hooi = hun kacheltje. Maar goed, dat even voorlief genomen.. ik was allang blij dat ie een weidemaatje had.

    Nu is dat weidemaatje gister weggegaan Voordeel is wel dat ik nu kan vragen of diesel naast het gras op de wei een stuk meer hooi kan krijgen, waar je hem altijd helemaal gelukkig mee maakt en dan krijgt hij het zeker niet koud en maak ik me daar teminste geen zorgen om

    Hij kan wel snuffelen met de ijslander die naast hem staat (maar daar staan dus 3 stroomdraden tussen), want deze moet absoluut apart (graag geen vragen over, het is zo en dat moet zo blijven..). Diesel haat het om alleen zijn, maar hij ziet de ijslander naast hem en kan ermee snuffelen. Blijkbaar is de aanwezigheid wat telt voor Diesel, want hij geeft totaal niet aan ermee te zitten dat hij in het weitje alleen is.

    Maar goed ik vind het toch sneu, helemaal alleen. Van de zomer kan hij wel een aantal maanden in de groep staan. Overdag bij de andere zetten is geen optie, want hij kan niet tegen de verandering om dan snachts achter te blijven. Dat is elke dag stress voor hem en hij is nu opzich gelukkig.

    Ik denk eraan een shet te kopen, ik heb alleen geen idee hoeveel dat zou kosten per maand en het is toch een hele zorg erbij voor een 2e jaars sph student. Tevens heb ik dit eerder voorgesteld thuis (natuurlijk op eigen kosten), maar mijn ouders zijn er echt op tegen. Als ik dan al een shet zou kopen moet ik het buiten om doen. Best not-done, maar de relatie tussen met mijn ouders is toch al bagger

    Wat zouden julie doen als je nog student was met niet echt al teveel geld, een zorg (shetlander) erbij? Of hem alleen laten staan. Verhuizen is echt even geen optie meer, hij is opzich gelukkig, 24/7 buiten, onbeperkt eten.. alleen geen sociaal maatje in de winter..

  2. #2

    Re: grote zorg erbij nemen of dan maar zo?

    Weet je, eigenlijk doe je het gewoon al zo super!
    Je paard heeft nu huisvesting waar hij lekker buiten kan staan met voldoende ruwvoer. Okee, hij staat half alleen, maar wel met een paard in zicht en aansnuffelbaar, alleen niet speel-en kroelbaar.
    Maar al zo fijn!
    Menig paard is stikjaloers.

    Dat vooropgesteld.

    Dus heel schuldig hoef je je niet te voelen.

    Kan me voorstellen dat het voor een student niet erg haalbaar is er een shetje bij te kopen.
    Misschien in overleg met de eigenaren van de grond via Marktplaats (oid) een (betalende) weidegenoot zoeken?

    Of zoiets?

    May the horse be with you!

  3. #3
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: grote zorg erbij nemen of dan maar zo?

    Helemaal eens met Karianne, soms lukt het niet om het helemaal perfect te doen, maar denk dat het een redelijke situatie is zo. Je geeft zelf aan dat Diesel niet lijkt te lijden onder de situatie, dan is hett och goed?
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  4. #4
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: grote zorg erbij nemen of dan maar zo?

    Goed is altijd relatief. Beter of slechter zal altijd blijven, maar jij doet denk ik het beste wat je kunt doen. Hij heeft toch een buurman, dus dat is prima.

    Shetje erbij zou leuk zijn, maar als je daarvoor krom moet liggen.... Kan je niet kijken of je ergens een gezelschapspaard kan lenen? Of nog beter iemand die ook voor de stalling betaald.

    Gewoon kijken hoe het loopt zou ik zeggen, maak je er niet druk over. Diesel had het niet beter kunnen treffen dan met jou als baasje.

  5. #5
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006
    Locatie
    Uitgeest
    Berichten
    649

    Re: grote zorg erbij nemen of dan maar zo?

    heel erg bedankt voor julie ontzettend lieve berichtjes !!

    Diesel heeft eigenlijk echt niet te klagen, maar ja ik wil altijd het perfecte. Het dringt nu eigenlijk pas weer even door dat hij het best heel goed heeft getroffen

    Maar het goede nieuws is, ik ben naar de boer gestapt om te vragen wat een shetlander per maand kost, dat was niet echt veel, maar ja je zit er wel elke maand aan vast Hij gaat kijken of er een shetlander van iemand anders bij Diesel kan staan dus daar duim ik nu voor, dat zou een perfecte oplossing zijn Ik ga ondertussen maar is sparen, als ik zoiets nog is voorvalt heb ik dan genoeg financiele middelen om er dan een shettie bij te nemen.

  6. #6
    Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.136

    Re: grote zorg erbij nemen of dan maar zo?

    Vergeet alsjeblieft de andere onderhoudskosten niet, ook een Shet heeft recht op ontworming en hoefsmid om maar wat te noemen. En dan mag ie niet ziek worden want dan moet de dierenarts ook nog betaald worden... Het gaat niet alleen om aanschaf- en stallingskosten.
    Enne... Nog zo'n ondergeschoven kindje bij Shetlanders als weidemaatje: aandacht... Heb je tijd voor hem/haar?
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

    The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •