Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: nieuw" hooiruifje"

  1. #1
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    nieuw" hooiruifje"

    Hallo

    Geen echte hooiruif hoor,maar sinds Whoopie alleen op het landje staat kreeg ze hooi uit een ton en dat lag al snel overal en ze heeft het snel op.
    Dus naar aanleiding van de hooidispenser van paardnatuurlijk dit bedacht.



    Pensioneigenaar heeft dit rooster gelast, ik ben erg benieuwd hoe het bevalt. Ik hoop vooral dat ze zo wat langer met het voer kan doen waardoor ze zich niet zo snel zal vervelen. Ze moet echt moeite doen om de sprietjes er tussenuit te peuteren. Ik hoop dat het niet te smal geworden is.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  2. #2

    Re: nieuw" hooiruifje"

    Ziet er leuk uit! Is het rooster geborgd zodat het niet eraf getrokken kan worden? En zakt het goed naar beneden? Vind het een leuke uitvinding!

    Ik hoop ook dat het niet te smal is. Die van ons gaan met de benen maaien in de ton als ze ongeduldig worden.

  3. #3

    Re: nieuw" hooiruifje"

    COOL !
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  4. #4
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: nieuw" hooiruifje"

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Ziet er leuk uit! Is het rooster geborgd zodat het niet eraf getrokken kan worden? En zakt het goed naar beneden? Vind het een leuke uitvinding!

    Ik hoop ook dat het niet te smal is. Die van ons gaan met de benen maaien in de ton als ze ongeduldig worden.
    Het rooster zou ze er in principe af kunnen trekken, maar het is redelijk zwaar dus ik denk dat het meevalt en als het goed is moet het dus zakken naar gelang ze hooi wegeet. Het staat er net dus afwachten hoe het gaat.

    Hoeveel van deze bakken (speciekuip) zouden jullie je paard geven op een dag ( van 8u tot 16 uur), het gras waar ze op staat daar is niets meer te halen. De boer vertelde dat ze maar eens per dag iets kreeg lijkt mij een beetje weinig of niet?
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  5. #5

    Re: nieuw" hooiruifje"


    Hoeveel van deze bakken (speciekuip) zouden jullie je paard geven op een dag ( van 8u tot 16 uur), het gras waar ze op staat daar is niets meer te halen. De boer vertelde dat ze maar eens per dag iets kreeg lijkt mij een beetje weinig of niet?
    Dat ligt aan haar postuur lijkt me.
    Als ze hier lang genoeg mee bezig is en ze is aan de dikke kant.. dan zou het wel genoeg zijn. Ervan uitgaande dat ze van 16.00 - 8.00 nóg eens twee keer ongeveer deze hoeveelheid krijgt.
    Ik verdeel de dag in 8 uren. Iedere 8 uur krijgen ze een maaltijd hooi vergelijkbaar met deze.

  6. #6
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: nieuw" hooiruifje"

    Dank je. Als ze op stal komt krijgt ze zeker nog eens zo,n hoeveelheid, voor de nacht weet ik eigenlijk niet of ze nog iets krijgen. Nu ze vroeger op stal komen lijkt mij dat wel logisch.
    Ze is momenteel niet meer te dik, sinds ze niet meer op het gras staat en haar hooi gerantsoeneerd is is ze behoorlijk afgevallen.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  7. #7
    Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel-België
    Berichten
    3.127

    Re: nieuw" hooiruifje"

    Hoe zijn de eerste bevindingen van je kleine hooi-dispenser???
    Hoe groot is hij eigenlijk????
    En nog een vraagje: hoe is de ervaring met het nat worden van het hooi? Heb je onderaan gaten voorzien om het water weg te laten?

    Veel vragen van mij, maar wij hebben hier ook nood aan een goed (trager) eetsysteem, ik ben nu overal wat aan het rondkijken...
    "Dromen komen uit..."

  8. #8
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: nieuw" hooiruifje"

    Morgen ga ik weer naar Whoopie, dus dan weet ik weer iets meer. Maar het rooster ligt er nog maar net op, een paar dagen. De bak is een speciekuip die wordt gebruikt voor het metselen. En ja er zitten gaten onderin de bodem, maar als het regent wordt het hooi natuurlijk wel nat , jammer genoeg.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  9. #9
    Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel-België
    Berichten
    3.127

    Re: nieuw" hooiruifje"

    Hou ons op de hoogte, hé!!!
    "Dromen komen uit..."

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •