Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 28

Topic: Hoe hooiruif/hooi voeren

  1. #1
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Hoe hooiruif/hooi voeren

    Hallo

    Bij mij op stal wil de pensioneigenaar toch een oplossing voor het voeren van hooi voor Whoopie waar ze meerdere dagen mee vooruit kan. Hij vroeg zich af of er iets is waar je ineens een pak hooi in kunt zetten en dan gedeeltelijk af kunt dekken (ongeveer 150 bij 50 cm).

    Heeft een van jullie toevallig goede ideeen, of hoe doen jullie dat.

    Bij http://www.kruizinga.nl hebben ze best handige gaascontainers die je ook gebruikt kunt kopen voor redelijke prijzen, alleen zijn de afmetingen niet op een hooipak afgestemd.

    gr Janneke.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  2. #2
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: Hoe hooiruif/hooi voeren

    Ik weet wel een oplossing, maar de vraag is of dat betaalbaar is .
    Er bestaan kant en klare voerhekken met dak, waarvan je een deel als een deurtje open kunt doen zodat de baal erin kan. Ik zou niet weten wat dit kost, maar ik gok dat het prijzig is. Wat een net zo effectieve en misschien goedkopere oplossing is, is om bij boeren uit de buurt eens te informeren of zij nog ergens een oud voerhek hebben staan. Van dat voerhek kun je dan een frame lassen (met afdak ).

    Dat ziet er dan uit als zoiets (halverwege de pagina):
    http://www.prolako.nl/producten.php?cat ... 257ffd#547
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  3. #3
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Hoe hooiruif/hooi voeren

    Je bedoelt die van 1000 euro Ja is een mooi ding.
    Bedankt voor de tip.
    Pensionhouder kan wel lassen dus....
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  4. #4

    Re: Hoe hooiruif/hooi voeren

    Ehm... en wat simpeler gedacht... een paar van die grote plastieke kisten (die Marianne ook heeft) naast elkaar zetten.. ik schat een stuk of 2 á 3 voor 7 dagen hooi, daarboven een golfplaat bevestigen als dak (beetje handy-man moet dat lukken) ét voilá!

    Je kan de touwtjes om de balen laten zitten om het eten wat te vertragen of eenzelfde soort roosters als op je cementtonnen laten lassen.

  5. #5

    Re: Hoe hooiruif/hooi voeren

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Ehm... en wat simpeler gedacht... een paar van die grote plastieke kisten (die Marianne ook heeft) naast elkaar zetten.. ik schat een stuk of 2 á 3 voor 7 dagen hooi, daarboven een golfplaat bevestigen als dak (beetje handy-man moet dat lukken) ét voilá!

    Je kan de touwtjes om de balen laten zitten om het eten wat te vertragen of eenzelfde soort roosters als op je cementtonnen laten lassen.
    Ik zou de touwtjes niet laten zitten, omdat mijn ervaring is dat sommige paarden deze mee op kunnen eten en dat kan tot ernstige verstoppingen leiden.
    Ik heb wel eens van die hooizakken gezien, daar zit aan de voorkant een gat waardoor ze kunnen eten, verder is de zak dicht. Geen idee wat daar de kwaliteit van is en of dat bruikbaar voor je kan zijn?
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

  6. #6
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Hoe hooiruif/hooi voeren

    O ja , zo,n giga hooizak hebik ook wel eens gezien ...maar waar???

    Ja gevonden bij http://www.agradi.nl bijvoorbeeld, maar die zijn te klein is meer om 2 keer per dag of zo te vullen.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  7. #7

    Re: Hoe hooiruif/hooi voeren

    Je kunt misschien een paar van die zakken ophangen? Ik zag op de site van innovatack dat er in hun hooizak minimaal 2 plakken van een normale hooibaal passen. Geen idee hoe groot die zijn t.o.v. die van agradi.
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

  8. #8
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Hoe hooiruif/hooi voeren

    Ze willen bij voorkeur ineens een hele hooibaal plaatsen, dat is het minst bewerkelijk voor hun.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  9. #9

    Re: Hoe hooiruif/hooi voeren

    Misschien ook even op marktplaats kijken, en dan zoeken op "hooiruif". Staan wel een aantal mooie dingen tussen, in verschillende prijsklassen!

    Edit: Nog een ideetje (van het blauwe forum): als het niet per se overdekt hoeft, dan kun je een paar oude tractorbanden stevig stapelen en dat als hooibak gebruiken
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

  10. #10
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Hoe hooiruif/hooi voeren

    Die van inovatack is een mooie grote trouwnes daar kunnen zelfs 4 tot 6 plakken ineens in!

    Ja op mp heb ik al even gekeken, heb het al doorgestuurd naar de pensionhouder moet hij maar eens kijken wat hij wel of niet wil.

    Bedankt voor je tips!!!
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  11. #11

    Re: Hoe hooiruif/hooi voeren

    Hoi whoopie,
    ik kwam nog de volgende post tegen op het andere forum, van _Skess_:
    [size=99px]
    Ik heb het hooi in een compost ton liggen. Aan de bovenkant zit een grote klep die je open kunt doen en daar stop je met gemak een baal hooi in. Aan de onderkant zit ook een groot vak waar ze het hoofd doorheen kan steken.

    Pas wel op, bind hem goed met 2 touwen stevig om een paal heen, anders gooien ze hem omhoog als ze het hoofd eronder door stoppen.

    Het hooi wordt zo niet vies en blijft mooi droog. Bovendien heeft ze wat te doen om het hooi eruit te halen.

    Mijn merrie kan overal bij, tot de laatste sprietjes die achterin de ton liggen.

    Hierbij een foto

    http://www.mijnalbum.nl/Foto-CBS8DYFW.jpg
    http://www.mijnalbum.nl/Foto-VM3NSMCX.jpg
    [/size]

    Misschien kun je er nog wat mee?
    Always Look on the Bright Side of Life!!!

  12. #12
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Hoe hooiruif/hooi voeren

    Dank je, moet zeggen vindt het een goede oplossing vooral ook omdat het hooi mooi droog blijft!!
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  13. #13

    Re: Hoe hooiruif/hooi voeren

    Onze paarden kunnen onbeperkt hooi eten bij een 'creatieve' ruif. Zelf gemaakt van een 1000 liter watervat. Om dit vat zit een ijzeren frame. Als je de binnenkant (dus de watertank) eruit haalt, heb je een perfecte ruif. Op marktplaats worden ze rond de € 80,00 aangeboden.

    Wel even een 'dakje' erboven maken, zodat je hooi droog blijft. Wij hebben een klep gemaakt, die we open zetten bij het vullen. Er passen ongeveer 2 grote pakken hooi per keer in. Werk prima en onze 5 paarden kunnen een hele dag vooruit, met de voorraad hooi. (er gaan bij ons overigens meer dan 2 pakken in, want wij voeren hooi uit een grote baal).

    Succes, groeten, Anet
    <!-- w -->http://www.hoeveansalo.nl<!-- w --> voor trektochten en Bewust Natuurlijk Paardrijden

  14. #14
    Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Achterhoek
    Berichten
    1.136

    Re: Hoe hooiruif/hooi voeren

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Roadracer
    Edit: Nog een ideetje (van het blauwe forum): als het niet per se overdekt hoeft, dan kun je een paar oude tractorbanden stevig stapelen en dat als hooibak gebruiken
    Nee! Nooit doen! In ieder geval niet als er ook kleine pony's of veulens bij zijn. Ik kan me van een paar jaar geleden herinneren dat er eens een veulen gestorven is in zo'n band. Hij was zo ongelukkig terecht gekomen, aan de binnenzijde van de band, dat hij het niet gered heeft
    Edit: ik heb de foto's toen gezien, was echt hartverscheurend.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ &lt;--

    The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

  15. #15
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Hoe hooiruif/hooi voeren

    oeps ik zit nu dus net een halve week Nicky hooi te voeren uit zo'n handige trekkerband!!!
    was dit een stapel banden? De mijne ligt alleen, en ik kan me even niet voorstellen hoe nicky hierin vast kan komen te liggen...

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •