Mijn jaarling staat nu in een land van een paar hectare met twee shetlandermerries en twee shetlanderjaarlinghengstjes. Ze hebben daar een paar heuvels waar ze achter kunnen schuilen, maar meer niet. De hele winter heb ik m'n paardje niet zien bibberen, totaan vandaag. Opzich logisch, aangezien ik er niet op gerekend had dat ze geen gras meer konden eten vanacht en ik ze geen onbeperkt hooi had gegeven.
Maar hét probleem is dat het land omringd is door een slootje. Nu kwam ik vandaag dit tegen:
Ik weet niet van wie deze hoefsporen zijn, de paarden staan nog allemaal op het land. Ze kunnen uit de waterbak drinken en hoeven dus niet uit de sloot te drinken, maar toch is er dus waarschijnlijk een van de paarden op het ijs belandt..
Aan de andere kant van de sloot is een grote weg en ik wil echt niet dat de paarden daar terecht komen.
Toen ik vandaag met een paal op de sloot drukte, zakte die meteen door. Ik hoop zo dat het vannacht niet weer gaat vriezen
Wat zouden jullie doen? Je paard toch maar naar binnen halen?
Ik heb dan echt geen idee waar ik hem moet laten, aangezien ik m'n stallen (die ik toch niet gebruik) maar uitgeleend heb aan schapen die moeten bevallen.
Bij m'n merrie in het land, lijkt me nu ook geen verstandig idee.
Ik ga straks maar naar de weersverwachtingen kijken en heel erg hopen dat het ophoudt met dit stomme weer.
Sorry voor het lange verhaal, ik moest het even van me afschrijven
Bladwijzers