Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: [L2] circling met stelling

  1. #1
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    [L2] circling met stelling

    eindelijk weer een L2 vraagje tussendoor

    was gister bezig met circling @liberty en shaf vond het erg leuk om daarbij naar binnen te gaan kijken. Maar op het moment dat ik hem daarvoor beloon (voor die binnenstelling dus) komt hij heel gauw naar me toe.

    Stuur ik hem weer naar buiten, dan schudt hij verontwaardigd met zijn hoofd en gaat weer naar buiten staren op de cirkel. *zucht*

    What to do?

    Moet toch op een of andere manier zien te zorgen dat hij die tijd met stelling naar binnen steeds wat langer maakt, maar dan zonder dat hij naar me toe komt... het is nu steeds ongeveer een kwart rondje en ik heb ook geen zin om te gaan micromanagen (dan werkt het wel een beetje langer, als ik meedraai zegmaar)
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  2. #2
    Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.118

    Re: [L2] circling met stelling

    Volgens mij durft niemand jou advies te geven, callippo
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

  3. #3
    Actief Forumlid spinner's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    348

    Re: [L2] circling met stelling

    Ik zal een poging wagen:

    Misschien is de comfort voor hem al dat je gewoon niets doet op de circel.
    Als hij toch na een compiment van jou naar binnen komt dan zou ikzelf hem wel even aandacht geven en kroelen en daarna weer hervatten. Soms is het niet wat je wilt, maar snapt je paard het niet en is het dus geen onwil.
    Die stelling naar binnen zal misschien later wel wat langer komen.

    Succes ermee
    wat een paard onder spanning doet, doet hij zonder begrip, en met net zo weinig gratie als een danser zou hebben die geslagen wordt

  4. #4

    Re: [L2] circling met stelling

    Wat is jouw beloning? Wat doe je op het moment dat je hem beloont?

    Bij Lodash heb ik een tijd hem alleen naar binenn gevraagd met hoofd laag, hij kijkt daarbij vaak ook nog eens heel mooi naar binnen. De beloning was dan: stop maar (dat vindt ook Lodash een beste beloning). En als dat eenmaal heel duidelijk is, kun je proberen pas te stoppen als hij WAT LANGER zo loopt. Als de basis duidelijk is, zal je paard hopelijk wel zoeken naar hoe NU de beloning te vinden.

    May the horse be with you!

  5. #5
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: [L2] circling met stelling

    Ik heb op de cursus geleerd hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Helemaal zonder dat ik erom gevraagd had gingen we aan deze oefening werken, dus dat kwam mooi uit
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  6. #6
    Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    2.669

    Re: [L2] circling met stelling

    Ej je gaat vast nog vertellen in dit topic hoe je dat gedaan hebt
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

  7. #7
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: [L2] circling met stelling

    nee, niet in dit topic komt straks in mijn verslag van de cursus. Maar ik ben een beetje ziek geworden En nee, dat is niet doordat ik in de kou in mijn campertje geslapen heb
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  8. #8

    Re: [L2] circling met stelling

    Ben ook reuze benieuwd!

    May the horse be with you!

  9. #9
    Actief Forumlid monique's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Den-Helder
    Berichten
    171

    Re: [L2] circling met stelling

    misschien moet je hem niet aankijken en je kleinmaken. Als je hem aankijkt verwacht hij van jou een reactie en komt hij naar je toelopen

  10. #10
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: [L2] circling met stelling

    Okee, toch maar ff wel hier antwoord...

    [quote="mafhaf"]
    Eveline, heb je verslagje (al eerder, nu weer ) gelezen en ik heb toch nog vragen:
    Hielp sideways op de cirkel om je paard meer naar binnen gericht te krijgen op de cirkel? Hoe werkte dat specifiek? Waar lette je het meest op om comfort voor te geven?
    En is dat inderdaad die oefening dat je het halster van je paard voor je navel hebt en paard rondom jou sidewayt, terwijl jij pivot?

    Suus doet dit namelijk met circling (alleen ]

    Het sideways op de cirkel hielp tijdens de cursus heel erg om je paard meer naar binnen gericht te krijgen. Wat je beloont, is vooral een goede disengagement tijdens de kleine cirkeltjes. Dus dat hij VLOT onderstapt. Het 'recht' blijven was niet eens zo nadrukkelijk van belang. Eerst impuls he.

    Het disengagen gebruik je vervolgens tijdens de kleine cirkeltjes: zodra het paard spanning op het touw zet, drijf je zijn HQ weg.
    En je neemt het touw ongeveer 1 sticklengte lang, dus als het hoofd naar buiten gaat en de schouder naar binnen, komt de schouder binnen bereik van de stick, waardoor je die naar buiten kunt drijven.

    Het is echt de bedoeling dat je paard met zijn hoofd op jou gericht wordt. Eventueel kun je eerst een 'middenweg' uitvoeren, waarbij je je paard wat grotere, iets schuinere zijwaartse cirkels om je heen laat lopen. Dat is tenminste wat bij Shaf wel hielp.

    Maarre: nu een paar weken na de cursus heb ik het opnieuw geoefend en zonder Barbara erbij is het een stuk lastiger!

    En dat terwijl dat disengagen op de hoefslag nu zonder enige teugelhulp lukt... toch maar weer meer oefenen denkik.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •