Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: specifiek veulen materiaal van parelli

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

specifiek veulen materiaal van parelli

Bestaan er ook specifieke dvd's/boekjes over veulens, opvoeding etc van Parelli?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Dagboek Berichten
    3

Re: specifiek veulen materiaal van parelli

Er is een video - en vast ook wel op DVD, die heet 'A Natural Beginning'. Daarop zie je hoe Pat Parelli direct na de geboorte begint met een veulen te imprinten. Smart 7 als ik me niet vergis.
    Geen idee of er ook boekjes zijn op dat gebied!

Actief Forumlid Nienie's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Goede vraag, ik zoek met je mee. Ben ook wel benieuwd!

Toevoeging: op de parelli-site kan ik hierover niets vinden.
    Mijn reis is belangrijker dan mijn doel
    Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

kijk even bij dr miller dat is de methode die parelli hanteert

Een veulen hoort in de wei met soortgenoten en niet aan een touwhalster met leadrope en stick. Dat doen ze maar als ze ouder zijn.

Een goede opvoeding van een jong paard kan je in het boek 'van veulen tot volwassen paard' vinden. Daar staan eerlijke en veilige methodes in.

Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

http://www.robertmmiller.com/boimtr.html

succes!

je hebt het van dichtbij mee kunnen maken met Beato!
    dus veel naast een trekker en veel over de weg en vaak traileren

succes en groetjes!

vince
    <!-- w -->http://www.fotoreadings.nl<!-- w --> / <!-- w -->http://www.PaardEnschool.nu<!-- w --> / <!-- w -->http://www.spiritualsouls.nl<!-- w -->
    al mijn paardjes en ik zijn Recht en Bodt.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nienie
    Misschien niet zo heel gek, aangezien Parelli prefereert dat je eerst Level 3 haalt voordat je met veulens en jonge paarden aan de slag gaat (en tegen de tijd dat je daar doorheen bent, zit je ook zo 'into parelli' dat je die info wel weet te vinden).

Mijn advies voor mensen met jonge paarden: ga oefenen op een ouder paard!
    Leer eerst zelf de basis, beperk je 'werk' met het jonge paard tot veel aaien en consequent zijn in wat je wel en niet toestaat (persoonlijke ruimte en knabbelen ed.).
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dunya
    Er is een video - en vast ook wel op DVD, die heet 'A Natural Beginning'. Daarop zie je hoe Pat Parelli direct na de geboorte begint met een veulen te imprinten. Smart 7 als ik me niet vergis.
    Geen idee of er ook boekjes zijn op dat gebied!
    daar ga ik even naar zoeken! Vind lees en kijkstof hoe dan ook altijd leuk

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Gwenny
    Een veulen hoort in de wei met soortgenoten en niet aan een touwhalster met leadrope en stick. Dat doen ze maar als ze ouder zijn.

Een goede opvoeding van een jong paard kan je in het boek 'van veulen tot volwassen paard' vinden. Daar staan eerlijke en veilige methodes in.

Gwen
    ze staat 24/7 buiten met soortgenoten, maar ze leert al wel wat meewandelen, ''poetsen''' en hoefjes geven is. Want ondanks de leeftijd moet ze wel bekapt worden en meelopen is een PRE voor mij. Ik wil geen gevecht hebben als ze medisch iets mankeert en naar de kliniek moet. Lekker friendly

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2006

oei ik wilde nog meer typen

@ vince: bedankt voor de link!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nienie
    Misschien niet zo heel gek, aangezien Parelli prefereert dat je eerst Level 3 haalt voordat je met veulens en jonge paarden aan de slag gaat (en tegen de tijd dat je daar doorheen bent, zit je ook zo 'into parelli' dat je die info wel weet te vinden).

Mijn advies voor mensen met jonge paarden: ga oefenen op een ouder paard!
    Leer eerst zelf de basis, beperk je 'werk' met het jonge paard tot veel aaien en consequent zijn in wat je wel en niet toestaat (persoonlijke ruimte en knabbelen ed.).
    Ik ben halverwege level 2 met mijn pony en doe level 1 ook af en toe met paardje van een vriendin om nog wat meer ervaring op te doen. Ze is pas 7 maanden dus tegen de tijd dat ik met haar echt aan het werk ga zit ik wel in level 3 en wie weet al afgerond

ik ben het met Gwenny niet echt eens: ik heb Beato vanaf minuut 1 alles ingeprint wat er nodig was, zo kende hij al fietsers trekkers en bussen want die kwamen voorbij stal
    de eerste dag werd hij al door zijn moeder gelongeerd, toevallig hebben we dat op film staan, waanzinnig om te zien
    hij heeft ook altijd tussen de oudere merries gestaan

ik heb zelfs een ruzie tussen twee merries gezien dat de één hem afpakte van de moeder
    dus ja er gebeuren bijzondere dingen als je ze hun gang laat gaan

en jawel een leadrope heb ik ook gebruikt en de carrot stick en hij begreep het fantastisch

en nu heb ik een mega dondersteen wat meteen luistert en niet druk is en wat zo meeloopt door het verkeer

ik ben het eens dat een veulen in een wei hoort maar dat horen alle paarden
    maar je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen

ik heb een tijdje geleden een hengstje gekocht waar ik later achter kwam dat ie niets geleerd had, nou hele drama's om hem te pakken
    dat is gelukkig nu weg hij is dan ook nog maar 1,5 maar echt waar, begin er lekker mee en houu er wel op tijd mee o, zet ze weg als je iets gedaan hebt en wacht dan weer enkele weken, vertrouw vooral op jouw gevoel
    <!-- w -->http://www.fotoreadings.nl<!-- w --> / <!-- w -->http://www.PaardEnschool.nu<!-- w --> / <!-- w -->http://www.spiritualsouls.nl<!-- w -->
    al mijn paardjes en ik zijn Recht en Bodt.

Ook wij hebben lang gezocht naar een natuurlijke manier om een veulen op te voeden. zeer veel materiaal was er niet beschikbaar (twee jaar geleden) Maar toch hebben we met de grondwerk oefeningen veel bereikt! Als veulen van 6 mnd van de wei geplukt bij de fokker....
    hij wist niks... schopte het licht uit je ogen als je alleen al aan de achterbenen kwam. Maar met heel veel geduld, waarbij clickeren en parelli (grondwerk bijna iedere dag een kwartiertje) geholpen hebben.(teveel om helemaal neer te pennen) Nu een keurig opgevoede 3 jarige (voor een shire,schoft 1.70m nog een jonkie)Met grondwerk level 1. Toch zeer aangenaam om z'n grote pubber in de hand te hebben.
    Wij zijn er toch van overtuigd dat je op die manier een fijne start geeft!
    arianne

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

ik heb een 3,5 jarige tinker... hij is import en komt bij de zigeuners vandaan in engeland. hij is daar 3 keer in handen geweest... ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind om een paard te hebben waar nog niet iets aan verpest... hij is nog zo vol vertrouwen in de mensen echt heerlijk!

Mijn advies... de beste opvoeders zijn soortgenoten...

Oja mijn tinker ruim 1.60 is super braaf en heeft juist meer vertrouwen in de mens doordat hij nooit wat heeft mee gemaakt... dus het hoeft niet zo te zijn dat als er niet meteen iets met paarden gedaan wordt dat ze dan te sterk zijn of gemeen... hij leert heel snel en vraagt heel veel...
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Bladwijzers

Forum Rechten