Ik heb gisteren iets nieuw geprobeerd... misschien kennen de meesten dit al? Enfin, ik zet het hier maar neer he, je kan er maar inspiratie uit halen!
Ik heb het idee eigenlijk van die wedstrijd T.R.E.C. in mei die ik misschien ga meedoen, daarom begin ik nu al maar te oefenen he
Leg 2 blakjes naast elkaar zodat je een smalle doorgang hebt (begin eerst wat ruimer en ga steeds smaller) en dan je paard er doorsturen (vb squeezend of tijdens de circling game). Daarna als je op je paard zit: eerst in stap, dan draf en galop, eerst recht aanrijden en dan vlak ervoor een scherpe bocht nemen. Elke keer je paard er mooi doorloopt zonder de balkjes te raken: stilstaan en rusten. Gaat ze ernaast, blijf je draven of galloperen (wat je aan het doen bent) en rij er na een tijdje terug naartoe.
Micha had het vrij snel door en op het laatste moest ik niet meer sturen, ze mikte zelf tussen de balkjes, leuk gevoel!
Hetzelfde heb ik ook al geprobeerd met een smalle sprong; dus een sprong van ongeveer 1m breed (ton die neerligt), dus waar ze heel gemakkelijk langslopen. Vind ik moeilijker dan de smalle doorgang...
Bladwijzers