Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 39

Topic: Damn.. die driving game ;-)

  1. #1

    Damn.. die driving game ;-)

    Zolang ik pasje voor pasje vraag (dus pasje--stop, pasje--stop) dan gaat ie goed, maar vraag ik 2 pasjes, dan begìnt Troy netjes.. met zijn voorbenen juist te verplaatsen, maar dan maakt hij het zichzelf gemakkelijk door zijn achterhand mee te draaien. Zijn draaipunt ligt dan midden op de romp ipv rond de voorbenen.

    Heeft iemand een tip misschien?

    Voor wie er geen beeld bij heeft:

    http://<iframe class="restrain" titl...="0"></iframe>

  2. #2
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: Damn.. die driving game ;-)

    Voor mijn gevoel sta je er nogal wijfelend bij. Ik zou ook iets verder naar voren gaan staan en de stick eerder horizontaal houden. Wat ik doe bij een paard wat met de achterhand gaat lopen is op het moment dat hij dat gaat doen, meer de horizontale stick richting zijn hoofd bewegen, om dat de ontwijken moet hij nl wel de schouder van je weg bewegen uiteindelijk. Soms doen ze veel om die stick te ontwijken behalve het goede Ik negeer alle rare fratsen (zoals hoofd omhoog etc) tot het paard 1 goede stap (soms hupsje) maakt met de voorhand en dan belonen, belonen, belonen. Een keer of 3-4 heel duidelijk zijn (lees grootse beweging, niet flinke lel ), 5e keer op fase 1

  3. #3
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Damn.. die driving game ;-)

    Bully deed het eerst ook nogal, precies zoals Troy en toen kreeg ik de tip om actiever te zijn in mijn houding allereerst. Maar vervolgens niet meer op zijn hoofd drijven, dan krijg je juist een rondje, enkel op zijn schouder en dat werkt prima moet ik zeggen. En inderdaad zeker van jezelf zijn. Of hij nou het eerste stapje op het 10e stapje alleen zijn voorbenen zet, dat stapje komt en bij dat stapje gewoon meteen stoppen en hem duidelijk maken dat dit helemaal super geweldig is en dan later nog eens vragen.

    Ik zou ook inderdaad de stick horizontaal houden.

    Je hebt het oude level 2 toch ook? Wat ook heel goed werkt is backwards and over, het gewicht is dan al op de achterhand. Is fijn voor paarden die de neiging hebben naar voren te gaan.

    Wat ik ook wel eens heb gedaan is vanuit zone 3 op bakhek afdraven en daar heel abrupt stoppen, dan staat je paard ook redelijk op de achterhand als het goed is en m dan vragen, dan is hij wat actiever en blijven de achterbenen ook vaan wel mooi staan.

  4. #4
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: Damn.. die driving game ;-)

    @ Margot, idd backwards and over is ook een hele goede, maar dan moet imo een paard wel al op fase 1-2 netjes achterwaarts gaan anders loop je alleen maar je een breuk te drijven met backwards and over.

  5. #5
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Damn.. die driving game ;-)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nacino
    @ Margot, idd backwards and over is ook een hele goede, maar dan moet imo een paard wel al op fase 1-2 netjes achterwaarts gaan anders loop je alleen maar je een breuk te drijven met backwards and over.

    Klopt! Maar als je een paard hebt dat nogal voorwaarts is, kun je altijd beter zorgen dat je achterwaarts goed is voordat je drivinggame voorhand doet, anders is het ongeveer onmogelijk toch? En ik dacht ooit eerder te hebben gelezen dat dat er bij Troy wel in zat, maar kan het mis hebben.

  6. #6

    Re: Damn.. die driving game ;-)

    Driving Game... is weer zo'n spelletje waar ik niks van snap omdat ik geen Parelli doe.
    Daarom even een vraag: wat is de bedoeling ervan? Wil je het paard laten draaien met de voorhand en moeten dan de achterbenen op dezelfde plaats blijven staan?
    Wil je me uitleggen?

    Vanuit mijn dressuuroog gezien lijkt het alsof je een keertwending om de achterhand wil bereiken. Dat is één van de moeilijkste dingen voor het paard, vanaf de grond én onder de man. Da's al Z-dressuur.
    Daar moet het paard een ruime en soepele schouder voor hebben (gekregen door training).
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  7. #7
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Damn.. die driving game ;-)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Driving Game... is weer zo'n spelletje waar ik niks van snap omdat ik geen Parelli doe.
    Daarom even een vraag: wat is de bedoeling ervan? Wil je het paard laten draaien met de voorhand en moeten dan de achterbenen op dezelfde plaats blijven staan?
    Wil je me uitleggen?

    Vanuit mijn dressuuroog gezien lijkt het alsof je een keertwending om de achterhand wil bereiken. Dat is één van de moeilijkste dingen voor het paard, vanaf de grond én onder de man. Da's al Z-dressuur.
    Daar moet het paard een ruime en soepele schouder voor hebben (gekregen door training).

    Het is inderdaad een soort van wending om de achterhand, maar het komt natuurlijk niet zo nou. Het is een begin daarvan. Gewoon eens een stapje achterbenen is ok. Bovendien is hij in stap.

    Soepele schouder valt denk ik toch wel mee, Bully kan m prima en zo'n atleet is het niet.

    Principe is dus geen foutloze z oefening, maar een blijk van respect.

  8. #8
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: Damn.. die driving game ;-)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Driving Game... is weer zo'n spelletje waar ik niks van snap omdat ik geen Parelli doe.
    Daarom even een vraag: wat is de bedoeling ervan? Wil je het paard laten draaien met de voorhand en moeten dan de achterbenen op dezelfde plaats blijven staan?
    Wil je me uitleggen?

    Vanuit mijn dressuuroog gezien lijkt het alsof je een keertwending om de achterhand wil bereiken. Dat is één van de moeilijkste dingen voor het paard, vanaf de grond én onder de man. Da's al Z-dressuur.
    Daar moet het paard een ruime en soepele schouder voor hebben (gekregen door training).
    Het is niets meer als 'beweeg je voorhand naar ]/images/smilies/icon_mrgreen.gif[/img]

  9. #9

    Re: Damn.. die driving game ;-)

    Met deze uitleg kan ik niks. Maar als ik het juist "interpreteer" - wat is dan het probleem hier?
    Dat is toch wat Troy doet op het filmpje?
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  10. #10
    Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    2.669

    Re: Damn.. die driving game ;-)

    Nee hij doet het maar half. Hij doet een pasje en als Trea door vraagt (fase 1) begint de voorhand te draaien en niet de achterhand. Dat is het probleem, dat de achterkant jouw kant op komt terwijl je vraagt om de voorhand. Ik zou meer naar voren gaan staan als ik jouw was. Amon deed dit ook heel erg in het begin. je zou het kunnen oplossen zoals ik heb gedaan (tappen als de schouder niet meer beweegt), zoals ook om het filmpje met Amon stond.
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

  11. #11

    Re: Damn.. die driving game ;-)

    Dank voor de tips mensen!
    Even samenvattend moet ik;

    1) meer naar voren gaan staan
    2) stick meer horizontaal
    3) lichaamshouding minder weifelend, meer rechtop misschien, navel meer laten wijzen?
    4) als de schouder stopt (dat is zo 000,01 sec. voordat de achterhand gaat draaien) door mijn fases gaan (grotere beweging maken en/of schouder tappen)

    In mijn eerste post staat een foutje. Ik schreef:
    Zijn draaipunt ligt dan midden op de romp ipv rond de voorbenen
    dat moet natuurlijk achterbenen zijn. Hij maakt een draaiing (wending) rond zijn achterbenen, die horen niet naar voor of naar achter te bewegen, enkel rond te draaien)

    Maaike, vlgns mij maak jij dezelfde vergissing in je eerste zin

    Backwards en over... ik heb het oude level 2 wel, maar nooit iets mee gedaan. Staat dat in het boek beschreven? Waar ergens? Staat het niet in het nieuwe level 2 onder een andere naam of zo?

  12. #12
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Damn.. die driving game ;-)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Dank voor de tips mensen!
    Even samenvattend moet ik;

    1) meer naar voren gaan staan
    2) stick meer horizontaal
    3) lichaamshouding minder weifelend, meer rechtop misschien, navel meer laten wijzen?
    4) als de schouder stopt (dat is zo 000,01 sec. voordat de achterhand gaat draaien) door mijn fases gaan (grotere beweging maken en/of schouder tappen)

    In mijn eerste post staat een foutje. Ik schreef:
    Zijn draaipunt ligt dan midden op de romp ipv rond de voorbenen
    dat moet natuurlijk achterbenen zijn. Hij maakt een draaiing (wending) rond zijn achterbenen, die horen niet naar voor of naar achter te bewegen, enkel rond te draaien)

    Maaike, vlgns mij maak jij dezelfde vergissing in je eerste zin

    Backwards en over... ik heb het oude level 2 wel, maar nooit iets mee gedaan. Staat dat in het boek beschreven? Waar ergens? Staat het niet in het nieuwe level 2 onder een andere naam of zo?
    Ik heb het niewe pakket niet, maar volgens mij zei Eddy van de zomer dat hij enkel in het oude zit. Het komt er kort gezegd op neer dat je vanuit zone 2/3 achterwaarts gaat door middel van rythmische druk op de neus (als fase 4 pas natuurlijk). Dan doe je drivinggame voorhand en dan weer terug.

  13. #13

    Re: Damn.. die driving game ;-)

    Ik heb het niewe pakket niet, maar volgens mij zei Eddy van de zomer dat hij enkel in het oude zit. Het komt er kort gezegd op neer dat je vanuit zone 2/3 achterwaarts gaat door middel van rythmische druk op de neus (als fase 4 pas natuurlijk). Dan doe je drivinggame voorhand en dan weer terug.
    Ah! Dan ga ik dit maar eens opzoeken. Die ritmische druk op de neus veroorzaak je door touw-wiggling of gewoon druk uitoefenen met je hand aan de leadrope? Dit is dus een porcupine achterwaards vanuit zone 2/3? Of is het een driving game achterwaarts met als fase 4 de druk op de neus?

  14. #14
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Damn.. die driving game ;-)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Ik heb het niewe pakket niet, maar volgens mij zei Eddy van de zomer dat hij enkel in het oude zit. Het komt er kort gezegd op neer dat je vanuit zone 2/3 achterwaarts gaat door middel van rythmische druk op de neus (als fase 4 pas natuurlijk). Dan doe je drivinggame voorhand en dan weer terug.
    Ah! Dan ga ik dit maar eens opzoeken. Die ritmische druk op de neus veroorzaak je door touw-wiggling of gewoon druk uitoefenen met je hand aan de leadrope?
    Nee, met het touw. En in het begin kun je het best het touw kort bij het halster beetpakken en ook niet tever naar achteren naast je paard gaan staan.

  15. #15
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: Damn.. die driving game ;-)

    Hm zo deed ik het eigenlijk nooit? Volgens mij heb ik het eens op een L2 cursus geleerd. Maar toch, ben ik van mening dat je niet yoyo en driving gaat combineren voordat het paard netjes een half rondje driving begrijpt/ wil uitvoeren. Ik deed niets met m'n touw, dat hing door, maar ik gebruikte alleen lichaam en stick.

    Sta met m'n gezicht naar het hoofd van het paard, vraag om achterwaarts (backwards...)(fase 1, daarna tappen met stick op grond, gevolgd door tussen de benen) dan tijdens het achterwaarts verplaats ik me naar links of rechts en maak dan in een vloeiende beweging van het achterwaarts driving voorhand (...and over) Zelfde hulpen maar nu op zijkant voorhand ipv voorkant voorhand gericht. Je wisselt dan in vloeiende bewegingen driving voorhand links en rechtsom af terwijl je je paard dus achterwaarts laat bewegen. Krijg je daar een beetje leuke snelheid in, dan gaan ze wat meer zitten en je ziet het achterhand gebruik ervan toenemen. Maar nu is het een begrip-respect issue bij Troy, zoals ik het filmpje zie. Ik zou nog even wachten met die oefening.

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •