Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 39

Topic: Damn.. die driving game ;-)

  1. #16

    Re: Damn.. die driving game ;-)

    Ik probeer hier wat te leren maar julie leggen slecht uit!
    Dat het geen Z-oefening is, snap ik ook wel dus dat comment is overbodig.

    Wat is nou de bedoeling: twee, drie stappen opzij en de achterbenen min of meer op dezelfde plaats houden?

    Voor mij is dat dus in dressurtermen de start van een keertwending op de achterhand ( een 'min ofmeer verzamelde keertwending' bestaat niet Nacino).

    Dank voor het geduld!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  2. #17
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Damn.. die driving game ;-)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Ik probeer hier wat te leren maar julie leggen slecht uit!
    Dat het geen Z-oefening is, snap ik ook wel dus dat comment is overbodig.

    Wat is nou de bedoeling: twee, drie stappen opzij en de achterbenen min of meer op dezelfde plaats houden?

    Voor mij is dat dus in dressurtermen de start van een keertwending op de achterhand ( een 'min ofmeer verzamelde keertwending' bestaat niet Nacino).

    Dank voor het geduld!
    De bedoeling is om voor je level 1 de voorhand 360 graden te laten wijken als je dat wel bedoelt en inderdaad de achterbenen daarbij min of meer op dezelfde plaats houden.

  3. #18

    Re: Damn.. die driving game ;-)

    Okay, duidelijk, dank je.

    Trea: waarom blokkeer je de achterhand dan niet?
    Naar mijn idee zou het paard lang zo makkelijk niet uitzwaaien als je er verder naast gaat staan
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  4. #19
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Damn.. die driving game ;-)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Okay, duidelijk, dank je.

    Trea: waarom blokkeer je de achterhand dan niet?
    Naar mijn idee zou het paard lang zo makkelijk niet uitzwaaien als je er verder naast gaat staan

    Dan moet je in zone 5 gaan staan (naast zijn kont) en maak je de oefening denk ik wel moeilijker en onduidelijker.

  5. #20

    Re: Damn.. die driving game ;-)

    naast het paard gaan staan.. hoeft niet persé in zone 5 lijkt me. ik bedoel gewoon iets meer achter de schouder, wat voor zone-cijfer je daar ook aan wilt geven.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  6. #21
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Damn.. die driving game ;-)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    naast het paard gaan staan.. hoeft niet persé in zone 5 lijkt me. ik bedoel gewoon iets meer achter de schouder, wat voor zone-cijfer je daar ook aan wilt geven.
    Opzich heb je daar wel een punt, maar dan kan je je paard voorwaarts weer minder goed tegen houden. Plus dat als je al moeite hebt met de voorhand wegdrijven het achterhand daarbij zo op zijn plaats houden lastig is.

  7. #22
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: Damn.. die driving game ;-)

    Het is wel degelijk anders dan een keertwending.

    Zoals ik een keertwending geleerd heb
    - Moet je het paard verzamelen (ik zeg min of meer omdat het niet een hele sterke verzameling is, een keertwending in stap is namelijk een M oefening)
    - Moet je tijdens de beweging voorwaarts blijven bewegen (er is dus in tegenstelling tot bij driving game of de spin (western) geen pivotbeen (binnenbeen wat stil blijft staan waar de rest van het lichaam omheen draait). Alle 4 de benen blijven stappen.

    Driving game is dus wel degelijk anders en is lichamelijk geen zware oefening. Er is helemaal geen buiging voor nodig, de voor of achterbenen hoeven alleen maar over te stappen terwijl de voor of achterhand zoveel mogelijk op de plaats blijft. Zie bijlage.

  8. #23
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    42
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Damn.. die driving game ;-)

    Nog een tip: enkel belonen op momenten dat het WEL goed gaat, want er zitten best wel goede stappen tussen. Specifieker belonen wat je wilt hebben (ipv chocolade, wil je nu witte chocolade)

    helemaal off-topic: na jouw filmpje kwam een link naar een filmpje van een andere Troy, die zijwaarts gaat (lachte me suf!)
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  9. #24

    Re: Damn.. die driving game ;-)

    @ Nacino: .. dat het niet hetzelfde is, is mij nu volstrekt duidelijk. Ik schrijf meermalen "vanuit dressuuroogpunt" ( zie onder) - dat is het plaatje wat in mijn hoofd zit. Daarom wilde ik ook specifiek weten wat Trea nu eigenlijk bedoelde, om een beter beeld te vormen. Het is me nu duidelijk, dank voor het plaatje.

    Uit "Verzamelde arbeid": ( de link werkt helaas niet, deze uitleg komt van de Dressuurstal)

    De keertwending om de voorhand : Bij een keertwending om de voorhand beweegt het paard vanuit halthouden een halve cirkel naar links of naar rechts om de voorhand, waarbij het binnenvoorbeen als spil dient en derhalve zo veel mogelijk op de plaats blijft.
    De hulpen voor de keertwending om de voorhand op de rechterhand : Maak een halve ophouding en druk de linkerkuit achter de singel. Leg de rechterkuit op de singel om de drang naar voren te onderhouden. Zodra het paard zijwaarts gaat voor de linkerkuit controleer met de teugels, maar laat de beweging door. Het paard wordt gebogen in de richting waarheen het hoofd beweegt.
    De keertwending om de achterhand : Bij een keertwending om de achterhand beweegt het paard vanuit halthouden een halve cirkel naar links of naar rechts om de achterhand, waarbij het binnenachterbeen als spil dient en derhalve zo veel mogelijk op de plaats blijft. De keertwending om de achterhand is het begin van de leerfase voor de pirouette.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  10. #25
    Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Matrei in Osttirol - Oostenrijk
    Leeftijd
    49
    Berichten
    3.203
    Dagboek Berichten
    7

    Re: Damn.. die driving game ;-)

    Even aansluitend op de vraag van Marianne over het blokkeren van de achterhand.
    Ik had met Sterre hetzelfde probleem en heb toen een paar keer haar kont in een hoek van de bak geparkeerd, zodat ik kon duidelijk maken dat ik alleen de voorhand bedoelde.
    Onder het motto "set it up for succes".

    Verder heb ik niet veel aan te vullen op wat de anderen al gezegd hebben.

  11. #26

    Re: Damn.. die driving game ;-)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Okay, duidelijk, dank je.

    Trea: waarom blokkeer je de achterhand dan niet?
    Naar mijn idee zou het paard lang zo makkelijk niet uitzwaaien als je er verder naast gaat staan
    K]/images/smilies/icon_lol.gif[/img]

    De backwards en over snap ik zo niet, zoals jullie hem beschrijven. Ik zal eens opzoeken of ik het kan vinden.

  12. #27

    Re: Damn.. die driving game ;-)

    Ik vind die tip van Funnygirl wel een goeie!
    En dan tlkens verder uit de hoek komen naarmate ie het snapt!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  13. #28
    Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Matrei in Osttirol - Oostenrijk
    Leeftijd
    49
    Berichten
    3.203
    Dagboek Berichten
    7

    Re: Damn.. die driving game ;-)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Ik vind die tip van Funnygirl wel een goeie!
    En dan tlkens verder uit de hoek komen naarmate ie het snapt!
    Dat laatste was voor ons zelfs niet nodig. Ik had gewoon handen te kort om haar goed te blokkeren.
    In een hoek heb je een halve cirkel waarin de voorhand kan draaien, dat is een stap of 4. Voor ons was dat genoeg om het kwartje te laten vallen.
    Daarna kon ik het ook gewoon midden in de grote bak en daar verder uitbouwen tot 5 stappen en zo verder.

  14. #29
    Actief Forumlid Ebby's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    738

    Re: Damn.. die driving game ;-)

    En als je aan āl deze tips nog niet genoeg hebt; bij Askja heb ik het opgelost door meteen haar achterhand terug te driven. Na een paar keer stopte ze ermee en heeft t nooit meer (zo extreem) gedaan.
    (overginds na het achterhand driven metčen weer forehand, daar waren we tenslotte mee bezig).

  15. #30

    Re: Damn.. die driving game ;-)

    Thank you, thank you! *maakt buiging en zo*
    Genoeg handvaten weer!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •