Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: Paddock verharden?

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    48
    Dagboek Berichten
    13

Paddock verharden?

Kate en Wick lopen op een paddock achter mijn huis, die eigenlijk altijd wel redelijk droog blijft. Met uitzondering van de plek rond de voerbak... Aangezien met name Wick nogal slordig eet en er dus aardig wat hooi op de grond beland, willen we het stuk rondom de voerbak verharden. Nu is het namelijk door het morsen en vele lopen een ongezonde modderboel daar...

Het gaat dan ook meteen om een groot stuk, ongeveer 5 bij 20 meter. Dit omdat er een logeerpaardje bijkomt en dus ook een extra voerbak. Bovendien kunnen ze dan droog staan als ze eten . Alleen... hoe voorkom ik dat de dames de tegels/klinkers "weglopen" aan de rand? We hebben een aantal grote betonplaten liggen die we willen gebruiken, maar de rest zal toch echt met tegels en/of klinkers moeten.
    Een hek neerzetten zodat er een smallere opening naar het verharde ontstaat is niet de bedoeling, dus ik zoek naar een oplossing voor de gehele breedte van 20 meter!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Re: Paddock verharden?

Je kan langs de rand van de stoep betonbandjes zetten. Deze gaan een eindje de grond in en houdt je stoep bij elkaar. als je nog klinkers hebt liggen, kan je deze ook gebruiken door ze rechtop te plaatsen in de grond (bovenkant gelijk aan de stoephoogte)

Re: Paddock verharden?

Ik denk dat rechtopstaande stenen niet stevig genoeg is als er telkens paarden op en af stappen. Ligt ook een beetje aan de ondergrond. Wat je ook kan doen is betonbanden of een stevige plank of balk er langs en die vast zetten met wat paaltjes die stevig in de grond geslagen worden... Wij hebben zelf onze paddock onlangs verhard en helemaal rondom beton platen gelegd en daarbinnen stratwerk maar dat was dan ook 300 350 vierkante meter.. Weet niet wat voor paarden je hebt maar als mijn tankie op zo'n randje stapt is er weinig tegen bestand. (KWPN-er van 170) Vandaar deze robuuste oplossing. Succes! Ben overigens wel erg blij met mn straatje want was die blubber echt zat!
    Groetjes Nina

Bladwijzers

Forum Rechten