Een vriendin van mij vond haar wandelpaard eenzaam en heeft een kleine shet, Wiske, gaan halen bij een handelaar om Lucy, Merens, gezelschap te houden.
Voorlopig is het nog gezelschap met een draadje er tussen want Lucy gedraagt zich nog wat overdonderend tov Wiske.
Natuurlijk krijgt Wiske aandacht en is het de bedoeling dat ze ook een beetje manieren leert. Zo zou mijn vriendin toch graag met Wiske rustig aan een halster of eventueel met een kindje er bovenop een wandeling maken. Hoe begin je daaraan? Juist je belt een vriendin die geacht wordt om toch iets meer te weten van zo'n dingen, juist Ikke dus.
Er waren niet echt de juiste tools voor handen. Ik had wel men stick en leadrope mee maar een shethalster had ik niet. Dan maar een gewoon halster.
Friendly ging perfect maar dan kwam het porcipine. Aan het hoofd prima. Maar dan de achterkant. Dit had ik nog nooit meegemaakt en mijn savy was duidelijk niet goed genoeg. Ik wist geen oplossing.
Ik raak dus met de stick Wiske haar poep aan, geen reactie op fase 1,2en 3. Dan maar 4, en toen kwam het ipv te wijken voor de druk ging ze tegen de druk in en kwam gewoon in een soort side -ways mijn richting uitgebokt (schommelpaard achtig). Ik ben tegen beter weten in toch achteruit beginnen gaan en moest uiteindelijk de druk lossen. Wiske is rond mij beginnen circelen al bokkend. ik ben daarna rustig terug opnieuw begonnen en heb een ander plekje op haar achterkant uitgekozen. Resultaat idem als vorige poging.
DUS DRINGEND TIPS. IK MOET MORGEN WEER GAAN HELPEN. Er zal nu wel een klein shet halster zijn heb ik vernomen.
Daarna zijn we met haar op de straat gaan wandelen. Vriendin had dat de dag daarvoor ook gedaan en het ging goed zei ze en ze wilde dit terug doen. Ik dus mee. Wiske liep haar constant voorbij dus ik uitgelegd dat ze dan best direct van richting kan veranderen waardoor Wiske altijd terug achter haar komt. Uiteindelijk ging dit beter maar toch had ik nog altijd het gevoel dat we Wiske niet helemaal bij ons hadden.
Natuurlijk is zo'n shetje niet dezelfde grootte als mijn paard misschien zie ik dingen over het hoofd, moet ik misschien op mijn knieën gaan zitten ?
Bladwijzers