Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 19 van de 19

Topic: Te Korte Hoeven ?

Re: Te Korte Hoeven ?

Ik denk ook niet dat 24/7 op stenen problemen hoeft te geven, behalve als er bijvoorbeeld sprake is van een voortdurend opjagen door andere paarden. Dan is 15 bij 15 meter met 5 paarden best onhandig manouvreren voor een laag in rang staand paard. Als er dus bijvoorbeeld veel 'geschuifeld' moet worden of juist veel snel wegrennen en bochten maken, KAN ik me voorstellen dat de hoeven te hard slijten.

Dus, it depends......

En idd even je bekapper om zijn mening vragen, of had je dat al gedaan? Misschien is er wel een andere oorzaak voor het gevoelig lopen. Ik weet niet of hij bijvoorbeeld nu ineens op gras staat nu hij van jou is. Dan zou je dus ook kunnen denken aan hoefbevangenheid. Even laten nakijken dus

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Te kort komt niet zo vaak voor hoor. Mensen denken al snel dat hoeven te kort zijn.

Je geeft wel aan dat je paard gevoelig loopt. Dat is natuurlijk niet goed. Wat je daaraan kan doen?
    Eigenlijk vrij weinig. Hou je paard even vrij rustig. Ga niet over asfalt en zand, want dat schuurt en zorgt voor slijtage.
    Je kunt bij de Paardendrogist paars spul kopen, Hoef en Zool, daarmee smeer je de zool in. Hiermee maak je de hoef ietsjes harder en minder gevoelig.

Eigenlijk is het het beste om de hoef in beweging te houden. Beweging is immers doorbloeding. Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om in een bak te werken? Of kun je wellicht in de zachte berm iets doen? Meer doorbloeding zorgt voor betere groei. Dit ondersteunend met een middel wat de hoef sterker maakt en een flinke portie geduld, zorgt er echt wel weer voor dat de hoeven beter worden.

succes ermee.

Mijn paardje heeft naar mijn idee ook 'korte hoeven' ze zijn van de voorkant erg afgesleten maar toch staat ze niet hoog op der hoeven ofzo. Ook heeft ze er geen last van ofzo. De bekapper zegt ook dat het gewoon een manier van lopen van haar is en dat het niet schadelijk is.

Actief Forumlid Yvonne P's Avatar
    Aangemeld
    May 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door elinetolman
    Mijn paardje heeft naar mijn idee ook 'korte hoeven' ze zijn van de voorkant erg afgesleten maar toch staat ze niet hoog op der hoeven ofzo. Ook heeft ze er geen last van ofzo. De bekapper zegt ook dat het gewoon een manier van lopen van haar is en dat het niet schadelijk is.
    Mijn 6 jarige Arabier heeft ook hoeven die dicht bij de grond staan
    Mijn reguliere smid zei toen hij 3 was al dat hij op ijzers moest omdat zijn hoeven te kort waren, ik ben nu 3 jaar verder en zijn hoeven zien er nog hetzelfde uit. Terwijl ik 3 a 4x per week een buitenrit van 1 1/2 a 2 uur maak... te kort zijn die hoeven echt niet zo snel

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten