Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 16

Topic: Paard op een kistje

  1. #1

    Paard op een kistje

    Hallo allemaal,

    Ik ben een forumverslaving aan het ontwikkeling (ja ja, nieuw hier, nieuw op Parelli gebied, kortom: groentje!) In de bovenbalk zie ik allemaal paarden op een kistje staan. Hoort dat bij Level 1? (sorry ik lees niet snel en ik wil eerst de oefeningen een paar keer gedaan hebben dat ik verder ga in het boek. Ik heb dat algemene boek Natural Horse-Man-Ship en als ik dat uit heb, dan kijk ik of ik Level 1 ergens op de kop kan tikken).
    Maar goed, dat kistje dus... Wat gebruik je daarvoor? Maar je dat zelf? Waar moet het aan voldoen? Het lijkt me erg grappig om Amar op zo'n kistje te plaatsen. Volgens mij doet ie het zo. Hij zet nu ook z'n voorbenen in een hoepel, dus het begin is er (toch?).

  2. #2
    Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Zwaagdijk-Oost
    Berichten
    939

    Re: Paard op een kistje

    viewtopic.php?f=36&t=11186&hilit=blok+member

    hihi, misschien is dit verhelderend voor je

    Het is niet een level 1 oefening, maar wel gewoon leuk om te doen met je paard, en goed voor de communicatie...

  3. #3

    Re: Paard op een kistje

    Er waren hier een tijd geleden een paar paarden die graag op een block gingen staan en toen is als grap geopperd om maar een forum-block-team op te richten.
    Nou dat is dus gebeurd, er bleken heel veel gekke block-verslaafde forumleden te zijn
    Moet je hier maar eens kijken -> viewtopic.php?f=36&t=11186&st=0&sk=t&sd=a&hilit=bl ockteam

    Het is dus geen speciale level 1 oefening, maar wel leuk
    Surrender to fun!

  4. #4

    Re: Paard op een kistje

    (ahum, gelijktijdig gepost met kellybelly. Naja beter dubbele link dan geen link toch )
    Surrender to fun!

  5. #5
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: Paard op een kistje

    Dat block team was het idee van een briljant forum lid en werd uiteindelijk uitgevoerd door een nog briljanter forumlid

    Gewoon een uit de hand gelopen grap dus eigenlijk.....ik heb er zelfs een heuse film van gemaakt

    Hoort niet bij level 1 maar was gewoon erg leuk om te doen
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  6. #6

    Re: Paard op een kistje

    Lachen! Ik zal es kijken of ik zo'n block kan regelen. Boomstammetjes genoeg op de Veluwe. En dan maak ik een mooie foto (speciaal voor degenen die met smart zitten te wachten op meer foto's van Amar. Hij is inderdaad een leuk paard, dus wat dat betreft begrijp ik jullie 'honger' wel

  7. #7

    Re: Paard op een kistje

    Leuk, doen!
    Hebben we er nog een block member bij
    Surrender to fun!

  8. #8

    Re: Paard op een kistje

    Hey,

    Ow, en de Block-Hyves niet te vergeten .

    Komt de link: http://blockteam.hyves.nl/

    Enjoy .

    Gwen
    Fijnmazig hooinet te koop: http://www.nhforum.nl/forum_smf/index.php?topic=30210.0

  9. #9

    Re: Paard op een kistje

    Ok, blockmembers... willen jullie mij het geheim vertellen??? Ik heb een block geregeld, ben vervolgens lekker gaan grondwerken en naar het block gelopen. Amar heeft zijn voorbenen er zo dicht mogelijk voor gezet, maar verder keek hij me aan alsof ik gek was.

    Uhhhhh, hoe leer je een paard om op een blok te stappen? Doen jullie dat dan toch met koekjes? Amar doet alles voor eten, dus dat gaat wel lukken, maar het moet toch anders kunnen?

  10. #10
    Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Locatie
    Nieuwdorp
    Berichten
    6.105
    Dagboek Berichten
    48

    Re: Paard op een kistje

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Ellibelli
    Ok, blockmembers... willen jullie mij het geheim vertellen??? Ik heb een block geregeld, ben vervolgens lekker gaan grondwerken en naar het block gelopen. Amar heeft zijn voorbenen er zo dicht mogelijk voor gezet, maar verder keek hij me aan alsof ik gek was.

    Uhhhhh, hoe leer je een paard om op een blok te stappen? Doen jullie dat dan toch met koekjes? Amar doet alles voor eten, dus dat gaat wel lukken, maar het moet toch anders kunnen?
    Je meot gewoon allerlei grondwerkspelletjes met hem rondom het bock, block er is geen blok. Als hij er toevallig een voetje opzet stop je en geef je hem rust. Zo van hee, jij hebt een goed idee bedacht. En dan leert hij het vanzelf. Probeer hem er vooral niet recht op af te sturen.

    Succes en krijgen we foto's als het lukt?

  11. #11

    Re: Paard op een kistje

    Dat hoeft niet met voer hoor (kan natuurlijk wel)
    Ik stuur mijn paardje richting (soms recht er op af, soms gewoon enigzins in die richting) block en laat het dan aan hem over. Mag hij gaan nadenken wat ie daarmee kan doen. Soms is dat een voetje erop, soms er overheen lopen, soms erlangs. Als je dan steeds beloont wat je wil zien, leert hij wel dat DAT is wat je wilt. Begin wel makkelijk, eerst beloon je als hij er alleen maar een hoef tegenaan tikt en dan 1 voetje erop, en dan 2 enz.
    Surrender to fun!

  12. #12
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: Paard op een kistje

    En er lekker de tijd voor nemen! Af en toe vragen en net als Margot al zei veel spelen rondom het blok....en oefenen met targetten kan ook wel eens helpen.

    Timber (in bovenbalk zwart monster paard met ook nog mooi een voorbeen naar voren op het blok) wilde er eerst ook niet op en is er nu niet vanaf te slaan (doe ik ook echt dat slaan als ze ef af moet ) en Ester wil er nog niet altijd helemaal op maar als je de foto bovenin de balk van bruin paard met ruiter met blauwe trui ziet dan zie je dat ze het op een gegeven moment zelfs deed met mij op haar rug

    Wat ze vaak vooral in het begin doen is met hun voet er op maaien maar dan testen ze gewoon of het wel stevig genoeg is en maken ze kennis met het blok. Komt vanzelf goed als je er maar de tijd voor neemt en vooral niet te graag willen dat hij op het blok gaat staan
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  13. #13
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: Paard op een kistje

    ... en het is ZO leuk!! Bruutje ging zelfs op een gegeven moment zelf opstapjes zoeken

  14. #14
    Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Druten
    Berichten
    6.889

    Re: Paard op een kistje

    Bruutje rulez

    Weet waar je aan begint Ellibelli want voor je het weer is Amar ook verslaaft aan het blok staan
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

  15. #15
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    56
    Berichten
    10.548

    Re: Paard op een kistje

    hihi.. Bruutje gewoon slim Hoe moet je anders als kleine pooownie uit de hoge stalraampjes kijken?

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •